iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Mijn ervaringen met iTunes Match op een US account (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/105225-mijn-ervaringen-itunes-match-op-us-account.html)

yuiop88 25-11-11 00:45

Mijn ervaringen met iTunes Match op een US account
 
Ik lees hier en daar vragen over de mogelijkheid om iTunes Match te activeren op een US account. Uiteraard is dit mogelijk, maar de enige eis is dat er een werkende (Amerikaanse!) credit card aan het account gekoppeld moet zijn.

Ik was ontzettend nieuwsgierig naar iTunes Match en een paar dagen geleden heb ik dus besloten om te proberen een Amerikaanse credit card te regelen. Dit is onder andere mogelijk via usunlocked.com. Via deze site kun je (na het doorlopen van een aantal stappen en een aantal dagen wachten) een Amerikaanse prepaid credit card krijgen, inclusief bestaand Amerikaans adres!
Ik heb zorgvuldig de instructies op de website gevolgd om deze credit card vervolgens succesvol aan mijn Amerikaanse iTunes account te koppelen

Vervolgens dus iTunes Match geactiveerd en de $25 betaald. Alles ging prima, het matchen en uploaden duurde een paar uurtjes en vervolgens is al mijn muziek beschikbaar in de cloud. Het streamen en/of downloaden van mijn muziek naar mijn iPhone vanuit de iCloud gaat erg snel.

Er zijn wel een paar grote nadelen aan mijn huidige situatie: als je switcht van je Amerikaanse account naar je NL account, wordt iTunes Match direct stopgezet. Op je Mac maakt dit niet zo heel veel uit, want al je muziek staat ook nog gewoon op je computer. Op je iPhone is dit probleem wel redelijk groot: alleen de specifiek gedownloade liedjes blijven beschikbaar, totdat je weer terug inlogt op je Amerikaanse iTunes account.

Ook werkt nu het automatisch downloaden (van apps en boeken) niet meer met mijn Nederlandse account. Ook kan ik, mocht ik dat willen, dit pas over 90 dagen weer terug draaien.

De enige optie zou dus zijn om voortaan mijn US account voor alle aankopen te gebruiken, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Ik hoop dat mijn ervaringen met het gebruik van iTunes Match vanuit Nederland een aantal vragen beantwoorden.

ballegooier 25-11-11 08:11

Bedankt voor je ervaring delen!
Denk dat meer mensen benieuwd zijn baar hoe en of het werkt.

Clint Reno 12-03-12 16:39

Ik zit met hetzelfde probleem als jij: heb een Nederlands account met bijna alle aankopen. Daarnaast een Amerikaanse voor bijv films, series en muziek.

Het switchen tussen deze shops (accounts) is inderdaad lastig op iPhone en iPad, omdat de auto-download en iMatch functies met slechts 1 account tegelijk werkt.

Wat ik trouwens niet snap met iMatch (en waar jij misschien het antwoord op weet) is de dynamische speellijsten. Ik heb een dynamische speellijst met daarin bijv een voorwaarde dat een liedje niet in de afgelopen 14 dagen afgespeeld mag zijn. Dus eenmaal gespeeld wordt het liedje vervangen door een ander nummer. Als ik deze speellijst afspeel op mijn iPhone via iTunes Match, dan blijven alle nummers gewoon op mijn telefoon staan (al voldoen ze dus niet meer aan de voorwaarden). Op deze manier loopt mijn telefoon vol met nummers. Erg vervelend


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:03.