//

Synchroniseren Agenda met iCloud

Synchroniseren Agenda met iCloud discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds deze week ben ik overgegaan van MobileMe naar iCloud en nu wordt mijn agenda wel gesynchroniseerd tussen iCloud en mijn iPhone, maar de iPad ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-12-11, 15:41
uznvld uznvld is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 16
Thumbs down Synchroniseren Agenda met iCloud

Sinds deze week ben ik overgegaan van MobileMe naar iCloud en nu wordt mijn agenda wel gesynchroniseerd tussen iCloud en mijn iPhone, maar de iPad doet niet meer mee met synchroniseren. Weet iemand hier een oorzaak/oplossing voor?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-12-11, 15:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uznvld Bekijk bericht
Sinds deze week ben ik overgegaan van MobileMe naar iCloud en nu wordt mijn agenda wel gesynchroniseerd tussen iCloud en mijn iPhone, maar de iPad doet niet meer mee met synchroniseren. Weet iemand hier een oorzaak/oplossing voor?
Heb je op de iPad het juiste @me.com account gebruikt en agenda's aangevinkt? En in de kalender instellingen op de iPad ook "All iCloud" aangevinkt?
  #3  
Oud 10-12-11, 16:57
uznvld uznvld is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 16
Standaard

@timosha Dank voor je reactie. De contacten en het e-mail gebeuren worden wel op de iPad gesynchroniseerd. Waar kan ik de melding All iCloud in de kalender instellingen vinden? Het juiste @me.com account is dus gebruikt en de agenda's zijn aangevinkt.
  #4  
Oud 10-12-11, 17:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Bij mij is alles in het Engels, dus:

Calendar (de app) -> Calendars (linksboven in de app) -> All iCloud (aanvinken)
  #5  
Oud 10-12-11, 21:40
uznvld uznvld is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 16
Standaard

@Timosha Ja, de iCloud agenda staat aangevinkt. Maar helaas geen updates vanuit
de iCloud agenda naar mijn iPad, wel naar de iPhone....
  #6  
Oud 10-12-11, 22:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja, alle instellingen staan juist. Dan moeten we het maar eens op de Windows manier proberen.

Als alles in www.icloud.com juist staat dan verwijder het iCloud account eens op de iPad en maak het opnieuw aan. Bij het verwijderen ook aanklikken dat alle data op de iPad moet verwijderd worden.

Geen zorg, zolang alles goed staat in www.icloud.com gaat er niets verloren. iCloud werkt iets anders dan MobileMe, www.icloud.com is de Master en de iDevices zijn de Slaves.
  #7  
Oud 11-12-11, 13:55
uznvld uznvld is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 16
Standaard

@timosha: Dank! Dat was de juiste gouden tip! Inderdaad na het verwijderen van het account op de iPad en het daarna opnieuw aanmaken was het probleem opgelost! Nogmaals dank voor je hulp!
  #8  
Oud 25-08-12, 11:56
bnijkamp bnijkamp is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 16
Standaard Synchroniseren agenda met Icloud

Ik heb hetzelfde probleem, mijn agenda synchroniseert niet via Icloud. Ik heb de vorige posts gelezen, de enige instelling welke ik anders heb is het icloud account. Dit is niet het mail adres ..@me.com maar mijn eigen mail adres. Kan dit het probleem zijn?
  #9  
Oud 25-08-12, 12:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bnijkamp Bekijk bericht
Dit is niet het mail adres ..@me.com maar mijn eigen mail adres. Kan dit het probleem zijn?
Dat is het probleem iCloud kan alleen maar synchroniseren met een @me.com account.
  #10  
Oud 25-08-12, 12:49
bnijkamp bnijkamp is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 16
Standaard

Ik heb geprobeerd mijn Apple ID te veranderen via internet op "Mijn Apple ID" met het @me.com accountnaam, dit wordt geweigerd. Echter, op de Ipad onder "Insatellingen-Icloud-account-geavanceerd" staat het mailadres voor Icloud wel als het ...@me.com adres. Bij "Mijn Apple account" staat het ...me.com adres als alternatief mail adres. Ik ben er dus nog niet uit.
  #11  
Oud 25-08-12, 12:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bnijkamp Bekijk bericht
Ik ben er dus nog niet uit.
Je verwart twee dingen: het Apple ID om aankopen te doen in de App Store. Dat kan om het even welk geldig e-mail adres zijn. Dit Apple ID heeft in principe niets te maken met iCloud.

En het Apple ID om iCloud synchronisatie te kunnen gebruiken. Dat moet een @me.com e-mail adres zijn.
  #12  
Oud 25-08-12, 13:24
bnijkamp bnijkamp is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 16
Standaard

PS: Op de Ipad onder: Icloud-accountgegevens: naam: mijn naam, E-mail: ......@me.com, SMTP: Icloud-SMTP-server (aan), activeer berichten: uit.
  #13  
Oud 27-08-12, 16:30
ludovanderwinkel ludovanderwinkel is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Standaard Calendar en Icalendar in synchronisatie met iCloud

Sinds ik mijn MobileMe abonnement niet verlengd heb staan al mijn afspraken in iCalandar op de iPhone dubbel genoteerd. Heel irritant. Op de Mac staat alles wel goed. Ik heb een fijnere agenda via de Appstore gekocht, Week Calendar. Maar nu ik de nieuwst software op mijn iPhone heb geprogrammeerd en iCloud instellingen heb ingesteld geeft ie alle afspraken ook dubbel weer in de Week Calendar, wat ie voorheen niet deed. Het werkt heel irritant maar er komt bij dat er ergens iets in een instelling niet goed zit. Dit probleem heb ik al vaker gehad. Is er iemand die me hier mee kan helpen?
  #14  
Oud 27-08-12, 16:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ludovanderwinkel Bekijk bericht
Is er iemand die me hier mee kan helpen?
Ga eens naar bericht #6 in deze draad

PS:
Week Calendar is alleen maar een (mooie) schil rond de standaard iPhone kalender. Als die kalender foutief is is Week Calendar ook foutief.

Succes gewenst
  #15  
Oud 27-08-12, 17:54
ludovanderwinkel ludovanderwinkel is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ga eens naar bericht #6 in deze draad

PS:
Week Calendar is alleen maar een (mooie) schil rond de standaard iPhone kalender. Als die kalender foutief is is Week Calendar ook foutief.

Succes gewenst
Helaas... Ik heb De nieuwste versie van OS X geinstalleerd, iCloud geinstallleerd, iCloud van de iPhone afgehaald en ook agenda en dat soort dingen laten verwijderen (er werd in de agenda niks verwijderd), i Cloud opnieuw geinstalleerd. Proberen draadloos te laten syncen, deed ie niet, toen via iTunes met t kabeltje maar nu staat alles ook dubbel in de agenda van de Mac... En ook in iCloud heeft ie dingen nu dubbel gezet. Ik weet niet meer wie de master en wie de slave is...
  #16  
Oud 28-12-12, 08:55
nijmegenforever nijmegenforever is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 2
Standaard Oude agenda items invoeren

Hallo,

Ik probeer (zowel op mijn iPhone als iPad) handmatig oude agenda items in te voeren maar als ik dit doe en opsla als iCloud werk of prive dan verschijnt deze niet in mijn agenda. Het betreft dus ingevoerde items met data eerder in 2012 en de jaren daarvoor.
Kent iemand dit probleem en is dit te verhelpen?
  #17  
Oud 28-12-12, 09:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegenforever Bekijk bericht
Kent iemand dit probleem en is dit te verhelpen?
Probeer het volgende eens:

1) Voer een paar van die oude gebeurtenissen in, in de agenda op www.icloud.com. Kijk of de items blijven staan:
2) Ga op het iDevice naar Instellingen -> Mail, Contacts, Calendar -> Calendars en zet "Sync" op "All Events";
3) Nu zouden de events aangemaakt in stap 1) moeten verschijnen;

Succes gewenst
  #18  
Oud 28-12-12, 09:42
nijmegenforever nijmegenforever is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor de snelle reactie, ik zag nu dat er slechts 1 maand gesynchroniseerd werd nu op alle items gezet en werkt het goed!

Gr.
  #19  
Oud 28-12-12, 09:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegenforever Bekijk bericht
Bedankt voor de snelle reactie
Zonder dank en graag gedaan. Succes verder
  #20  
Oud 14-01-13, 15:02
Ronaldinho Ronaldinho is offline
• iOS 12.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 4
Standaard iCloud synchronisatie agenda en contacten blijft problemen geven

Als ik in iTunes op windows-pc kijk, dan staat daar:
"Agenda's Synchroniseren
Uw agenda's worden via de ether vanuit iCloud met uw iPhone gesynchroniseerd.
Instellingen voor synchronisatie via de ether kunt u wijzigen op uw iPhone".

Als ik kijk in Office, dan heb ik daarin 3 agenda's.
Als ik klik op een afspraak, dan zie ik een button iCloud.
Maar als ik daarop druk, dan krijg ik de melding "Deze activiteit staat niet in een iCloud-agenda. Verplaats de activiteit naar een iCloud-agenda om deze op al uw apparaten weer te geven". Maar als ik druk op de hyperlink "Verplaats de activiteit naar een iCloud-agenda", dan gebeurt er niets.

Op mijn iPhone zie ik eerst "Op mijn iPhone", met daaronder 4 agenda's (waarvan 3 met zelfde naam als in Outlook), die allen aangevinkt zijn.
Vervolgens daaronder "iCloud" met daaronder 5 agenda's (waarvan ook weer die 3 uit Outlook), die allen aangevinkt zijn.

Op www.icloud.com zie ik 5 agenda's, waar geen enkel agendapunt instaat van noch de iPhone noch Outlook.
Dus kennelijk maak ik op Outlook geen iCloud agendapunten aan en op Outlook ook niet. En dat is dus de reden dat het e.e.a. niet synchroniseert.

Het iCloud control panel stond reeds geinstalleerd.
Synchronisatie ging in het verleden altijd goed. Maar lukt niet meer.

Weet een van de deskundigen hoe ik dit kan veranderen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gmail agenda synchroniseren met icloud ralphvlassak iCloud 9 17-02-12 18:51
Ical synchroniseren met Icloud ??? shaun54 iCloud 7 04-01-12 12:45
gmail agenda synchroniseren met icloud ralphvlassak iCloud 5 19-12-11 22:35
merge yahoo agenda met iphone/icloud agenda schauwers iCloud 0 23-10-11 22:48
standaard iphone agenda synchroniseren met 2e agenda Quatz iPhone algemeen 0 05-02-11 21:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:20.