iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iphone en outlook via exchange (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/107031-iphone-outlook-via-exchange.html)

RK1010 14-12-11 21:03

iphone en outlook via exchange
 
Binnenkort krijg ik een iphone.
Ik wil dan mijn Outlook contacten en agenda van mijn windows werk pc oversturen naar Icloud zodat
ik deze kan integreren met mijn privé contacten en privé agenda.
Helaas kan en mag ik geen software installeren op mijn pc en dus is het niet mogelijk om de icloud
integratie voor windows te gebruiken. Het zal verplicht moeten lopen via een exchange server.
Nu heb ik geen idee of en hoe ik de data van de exchange server kan overhalen naar Icloud.
Iemand die hier ervaring en/of ideeën over heeft?

Guest-20180925190238 14-12-11 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RK1010 (Bericht 746242)
Helaas kan en mag ik geen software installeren op mijn pc en dus is het niet mogelijk om de icloud
integratie voor windows te gebruiken.

Heb je wel vrije toegang tot een Mac waar je het Exchange account kan instellen?

RK1010 14-12-11 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 746245)
Heb je wel vrije toegang tot een Mac waar je het Exchange account kan instellen?

Zo ver ik het begrijp wordt de exchange account op mijn iphone geďnstalleerd.
Ik kan deze exchange account niet maar zo gebruiken via mijn imac

Guest-20180925190238 14-12-11 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RK1010 (Bericht 746253)
Zo ver ik het begrijp wordt de exchange account op mijn iphone geďnstalleerd.
Ik kan deze exchange account niet maar zo gebruiken via mijn imac

Exchange accounts, contacten en agenda's, synchroniseren via iCloud gaat niet lukken.

Je kan wel de benodigde Exchange accounts aanmaken op de iPhone, dat is geen probleem. Ook op een Mac is dat geen probleem, maar aangezien het niet toegestaan is houdt het eigenlijk op (denk ik).

RK1010 14-12-11 21:44

Timosha,

betekent dat:
- dat ik wel contacten heb uit outlook in mijn iphone, maar dat deze dan lokaal op de iphone staan
- en hoe werkt dat dan voor kalenders. Mijn icloud kalender thuis verwacht ik op mijn iphone in ical(?). En komt mijn outlook kalender dan als werk kalender in ical maar dan enkel op de iphone?

Klopt dat?

Guest-20180925190238 14-12-11 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RK1010 (Bericht 746267)

betekent dat:
- dat ik wel contacten heb uit outlook in mijn iphone, maar dat deze dan lokaal op de iphone staan
- en hoe werkt dat dan voor kalenders. Mijn icloud kalender thuis verwacht ik op mijn iphone in ical(?). En komt mijn outlook kalender dan als werk kalender in ical maar dan enkel op de iphone?

Klopt dat?

Naast een iCloud account op de iPhone kan men ook een Exchange account aanmaken.

Je hebt dan iCloud en Exchange kalenders en contacten op de iPhone (en eventueel ook Exchange mail).

De iCloud gegevens worden dan met iCloud gesynchroniseerd en de Exchange data met Exchange.

RK1010 14-12-11 23:40

dank je voor je hulp. ga het binnenkort allemaal uitvinden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:34.