iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Instellingen synchr. mail iCloud <-> Windows Phone (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/107304-instellingen-synchr-mail-icloud-windows-phone.html)

FSF 18-12-11 17:04

Instellingen synchr. mail iCloud <-> Windows Phone
 
Ik heb momenteel een Nokia Lumia 800 met Windows Phone. Ik wil de mail synchroniseren met mijn iCloud (MobileME) mail. Synchroniseren gaat goed. Alleen het versturen van mail vanaf mijn Nokia lukt niet. Iemand de juiste instellingen hiervoor?

Guest-20180925190238 18-12-11 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FSF (Bericht 747485)
Ik heb momenteel een Nokia Lumia 800 met Windows Phone. Ik wil de mail synchroniseren met mijn iCloud (MobileME) mail. Synchroniseren gaat goed. Alleen het versturen van mail vanaf mijn Nokia lukt niet. Iemand de juiste instellingen hiervoor?

Kijk in Mail op jouw Mac, daar vindt je de juiste servers en SSL/TLS instellingen.

FSF 18-12-11 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 747486)
Kijk in Mail op jouw Mac, daar vindt je de juiste servers en SSL/TLS instellingen.

Timosha,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb (en had) de instellingen overgenomen. Ik krijg echter deze foutmelding:


Fout met ME

Laatst bijgewerkt: ong. een week geleden.

Er is een probleem bij het downloaden van berichten. Controleer uw verbinding en uw accountgegevens en probeer het opnieuw.

Laatst geprobeerd: 2 seconden gelden.
Foutcode: 80072FAB


Ik heb de foutcode opgezocht op internet. Van de uitleg wordt ik niet veel wijzer. Wie weet raad?

Guest-20180925190238 18-12-11 17:36

Als je vroeger MobileMe gebruikt hebt en je hebt een migratie gedaan naar iCloud dan zijn de instellingen als volgt:

SMTP-server = smtp.me.com
Port = 587
SSL = aan
Authentication = password

FSF 18-12-11 19:09

Heb ik gedaan. Nu krijg ik iedere keer de vraag om mijn wachtwoord in te voeren. Die vraag blijft zich herhalen, ondanks het feit dat ik het juiste wachtwoord invoer.

Guest-20180925190238 18-12-11 19:23

Tja, ik ken die Windows Phone niet maar als er telkens opnieuw naar een wachtwoord gevraagd wordt komt het wachtwoord niet goed aan. Je zal eens moeten gaan experimenteren met SSL/TLS en de authenticatie methode.

Ik heb de instellingen die ik je gegeven heb uitgeprobeerd op een Nokia N95 met Symbian en die werken daar wel me.

FSF 18-12-11 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 747568)
Tja, ik ken die Windows Phone niet maar als er telkens opnieuw naar een wachtwoord gevraagd wordt komt het wachtwoord niet goed aan. Je zal eens moeten gaan experimenteren met SSL/TLS en de authenticatie methode.

Ik heb de instellingen die ik je gegeven heb uitgeprobeerd op een Nokia N95 met Symbian en die werken daar wel me.

Kijk.. En daar haak ik even af :o
Kun je uitleggen wat je precies bedoelt of is dat lastig?

Guest-20180925190238 18-12-11 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FSF (Bericht 747582)
Kun je uitleggen wat je precies bedoelt of is dat lastig?

Het is in zoverre lastig omdat ik absoluut geen idee heb wat een Windows Phone allemaal aan instellingen heeft voor SMTP-servers.

Misschien kan je daar eens een lijstje van plaatsen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:56.