iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iTunes Match: missende albumillustraties (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/107352-itunes-match-missende-albumillustraties.html)

BfromB 19-12-11 10:14

iTunes Match: missende albumillustraties
 
Ik heb iTunes Match geactiveerd en nu ontbreken er albumillustraties op mijn iPhone die voorheen wel aanwezig waren. In iTunes op mijn iMac zijn de desbetreffende albumillustraties wel nog aanwezig. Iemand een idee?

apotheosis 19-12-11 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BfromB (Bericht 747733)
Ik heb iTunes Match geactiveerd en nu ontbreken er albumillustraties op mijn iPhone die voorheen wel aanwezig waren. In iTunes op mijn iMac zijn de desbetreffende albumillustraties wel nog aanwezig. Iemand een idee?

Hier hetzelfde probleem, ik wil alleen weten hoe op te lossen, als ik manueel moet doen geen enkel probleem, zolang ik het maar kan oplossen.

BfromB 20-12-11 11:12

Een manuele workaround: in iTunes de illustratie terug toevoegen (copy individueel nummer, paste in volledig album), iTunes Match laten updaten in iTunes, en dan verschijnt illustratie na een tijdje terug in de iPhone

wvy 20-12-11 12:53

Ik overweeg ook de iTunes Match aan te gaan. Heb echter iets van +26000 nummers dus moet al handmatig wat aanpassingen doen om de limiet te omzeilen.
Echter hoor ik dat iTunes Match nog niet zo goed werkt en ik wil hier geen risico lopen één en ander van mijn collectie kwijt te geraken ...

Zijn er nog andere kinderschoen-problemen waar ik rekening moet mee houden?

apotheosis 20-12-11 15:14

Voorzover ik weet alleen de covertjes die nie allemaal worden weergegeven, zou naar het schijnt wel moetne lukken of dat het in orde zou moeten komen, nu niet dit zo levensbelangrijk is maar toch.

Leuke is nu ook ik via de apple tv meteen mijn muziek kan doen afspelen via the icloud :).

divanci 20-12-11 18:47

Had zelfde probleem... Maar als ik op een song met de rechter muisknop klikte en koos voor 'Toon info'.. toen stond de cover er vanzelf ineens terug.

BfromB 20-12-11 21:32

[/COLOR]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BfromB (Bericht 748150)
Een manuele workaround: in iTunes de illustratie terug toevoegen (copy individueel nummer, paste in volledig album), iTunes Match laten updaten in iTunes, en dan verschijnt illustratie na een tijdje terug in de iPhone

De stap om iTunes Match up te daten in iTunes (Werk iTunes Match bij) is schijnbaar overbodig, telkens ik op mijn iPhone scroll naar een album met missende illustratie wordt die zichtbaar.

Nog een observatie: de illustratie in iTunes kan verschillend zijn van die op mijn iPhone.

Ik vermoed trouwens dat de missende illustraties overeenkomen met die albums waarvoor ik oorspronkelijk de illustratie manueel heb toegevoegd.

BfromB 27-12-11 23:50

Toch niet perfect opgelost: albums lijken de juiste illustratie te hebben maar indien ik een nummer selecteer ontbreekt de illustratie ... Terug naar het vorige nummer gaan en dan het huidige resulteert wel in de illustratie, toch wel vervelend.

DirkRas 31-03-12 20:51

Fixen van alle coverart op iPhone
 
1 Bijlage(n)
Na de overstap naar iTunes Match was ik ongeveer 20% van alle coverart kwijt op mijn iPhone. Nochtans bleven die albumillustraties in iTunes op mijn MacBook Pro perfect zichtbaar: ik kreeg er een punthoofd van!
Uren heb ik hierop gezocht en uiteindelijk volgende ultieme oplossing gevonden:
- noteer eerst welke albumillustraties je allemaal ontbreekt op je iPhone
- vervang dan in iTunes alle corrupte albumillustraties, door elk nummer te selecteren en het bestaande coverart te overplakken: dat doe je door vanuit Google in Safari een nieuw coverbeeld te kiezen en dat gewoon naar de kolom linksonder te slepen (zie afbeelding onder selectie)
- herhaal dat voor alle missende albumillustraties van je iPhone, zelfs al zien ze er in je iTunes bibliotheek perfect normaal uit
- ga als je klaar bent in iTunes naar Store > Werk iTunes Match bij
- schakel vervolgens iTunes Match uit bij de muziekinstellingen op je iPhone
- doe dan een harde restart van je iPhone door de home- & sleep-knoppen samen ingedrukt te houden tot het Apple-logo verschijnt en wacht tot je iPhone terug opgestart is
- zet je iTunes Match functie terug aan bij je muziekinstellingen en alle nieuw toegevoegde albumillustraties verschijnen nu ook netjes op je iPhone!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:57.