//

iTunes Match op de iPhone

iTunes Match op de iPhone discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) I match werkt tot nu toe super. Alles staat in de cloud maar heb op mijn pc de nummers nog niet opnieuw gedownload in betere ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 25-01-12, 12:53
ltegroen ltegroen is offline
• iOS 4.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

I match werkt tot nu toe super. Alles staat in de cloud maar heb op mijn pc de nummers nog niet opnieuw gedownload in betere kwaliteit.

Nu zojuist mijn nieuwe 4gs binnen. Zonder aan mijn pc te hangen alles draadloos via de cloud gesynchroniseerd en terug gezet van mijn oude iPhone. Werkt super!

Maar nu de muziek heb 3700 nummers in iTunes en in de cloud die ik allemaal vanuit de cloud in hoge kwaliteit op mijn 4gs wil hebben. Waar kan ik download all klikken? heb weinig zin om 3700 X op download te drukken....
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 26-01-12, 19:13
ltegroen ltegroen is offline
• iOS 4.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

oplossing inmiddels op een amerikaans forum gevonden. maak een playlist aan en zet daar al je nummers in. ga naar die playlist en klik onderaan op download alles....
  #43  
Oud 26-01-12, 22:44
Mystery X Mystery X is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 53
Standaard

Het volgende probleem wat totaal niet duidelijk voor mij is. Op dit moment heb ik mijn muziek met iTunes Match in de iCloud staan. Werkt allemaal super en ook op mijn iPhone 4S staan deze albums/nummers netjes aangegeven dat ze in mijn iCloud staan. Dus NIET fysiek op mijn iPhone 4S zoals het hoort. Als ik het goed heb begrepen is het de bedoeling dat je deze nummers vervolgens kan streamen op je iPhone 4S. Dit werkt ook! Is het niet dat mijn iPhone 4S het nummer vervolgens download en op mijn iPhone 4S zet! Heel het idee van iTunes Match op mijn iPhone 4S is nu weg voor mij.

Ik vind het fantastisch dat ik AL mijn muziek op mijn iPhone 4S heb staan zonder dat deze vol zit. Echter moet ik nu elk afgespeeld nummer op mijn iPhone 4S uit de iCloud weer verwijderen van mijn iPhone 4S omdat deze automatisch gedownload wordt wanneer deze wordt afgespeeld.

Is dit nu een fout? Begrijp ik het systeem niet? Of is er een instelling die ik over het hoofd zie?

En NEE! Ik druk NIET op het wolkje om te downloaden =) Ik speel puur een album af uit de cloud en de nummers die afgespeeld worden download hij automatisch op mijn iPhone 4S waardoor deze uiteindelijk toch weer vol raakt als ik al die afgespeelde nummers niet opniew verwijder.
Hopelijk begrijpt iemand mij en kan dit verklaard worden. Alvast hartstikke bedankt!
  #44  
Oud 26-01-12, 23:04
ltegroen ltegroen is offline
• iOS 4.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Je analyse is correct en je zal als je de ruimte wil vrijhouden het nummer weer moeten verwijderen. Mooie is wel weer dat je al je muziek tot je beschikking hebt waar dan ook.
  #45  
Oud 26-01-12, 23:14
Mystery X Mystery X is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ltegroen Bekijk bericht
Je analyse is correct en je zal als je de ruimte wil vrijhouden het nummer weer moeten verwijderen. Mooie is wel weer dat je al je muziek tot je beschikking hebt waar dan ook.
Altijd fijn als de analyse blijkt te kloppen
Het is alleen juist dat dat mij stoort! Ik wil binnen het bereik van Wi-Fi wel beschikking hebben tot mijn muziek. Maar niet vast op mijn iPhone 4S. Deze zit dan RAM vol! Het mooie van iTunes Match leek mij het beschikking hebben van al mijn nummers in het bereik van Wi-Fi zonder dat het geheugen van mijn iPhone 4S belast wordt. Heel dat "wolk" idee is nu weg!
  #46  
Oud 02-02-12, 22:07
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mystery X Bekijk bericht
Altijd fijn als de analyse blijkt te kloppen
Het is alleen juist dat dat mij stoort! Ik wil binnen het bereik van Wi-Fi wel beschikking hebben tot mijn muziek. Maar niet vast op mijn iPhone 4S. Deze zit dan RAM vol! Het mooie van iTunes Match leek mij het beschikking hebben van al mijn nummers in het bereik van Wi-Fi zonder dat het geheugen van mijn iPhone 4S belast wordt. Heel dat "wolk" idee is nu weg!
Heb inmiddels ook spijt van mijn uitgave. Vind het een waardeloos systeem. Met name dat de nummers gedownload worden. Met Audiogalaxy kon ik alle nummers gratis streamen vanaf mijn computer. Dat werkte prima, zelfs op 3G. Zie behalve de backup (maar die had ik al op twee externe schijven) is het eigenlijk alleen maar lastig...
__________________
iPhone 5 fw7.1.2 + iPhone 3GS fw6.1.4 + iPhone4 fw7 + iPad2 fw7 en
AppleTV2 fw 5.0 + iPad Mini fw6.0.2 (JB'ed)
  #47  
Oud 04-02-12, 22:34
psvu2 psvu2 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Nijmegen
Berichten: 95
Standaard

ICloud werkt hier perfect vind het vooral ideaal dat je via apple tv kunt streamen zonder tussen komst van pc/iphone. En het is toch vanaf het begin bekend dat hij ze download op je iphone? en streamt via de appletv.

Enigste wat beter kan is het matchen daarvan herkende hij er 3300 niet van de 8000 en b.v. 2 nummers van een complete cd niet en de rest wel.
__________________
Www.twitter.com/psvu2
  #48  
Oud 04-02-12, 23:43
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Het enige wat ik nog steeds voorheb is de songs die ik gedownload hebt ik de cover nimmer zie, ik zie dat deze er nog opstaat in itunes zelf maar ik krijg deze helaas in de muziek app of djay app niet te zien op de iPhone, jammer.
  #49  
Oud 18-02-12, 01:17
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

Ik heb op mijn Iphone enkele nummers staan in het licht grijs,die dus niet gedownload kunnnen worden,hoe kan dit?
  #50  
Oud 18-02-12, 13:42
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

Hier ben ik weer:
Ik heb in Itunes 2 bibliotheken,1tje op mijn macbook en de andere op een externe HD.
Binnenkort moet ik voor de muziek zorgen op een feestje dus ik heb in Itunes op mijn macbook alles is gedeleted om "vers" te kunnen beginnen(anders had ik veel te veel gig nodig van harde schijf)
Ik heb alle nummers van de Icloud ook verwijderd maar op mijn apple tv staan ze nog allemaal.Hoe komt dit?Heeft dit te maken met het feit dat ik 2 bibliotheken heb?

mvg
  #51  
Oud 18-02-12, 15:43
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

En hoe krijg ik de muziek uit de cloud naar mijn Iphone?
Er staat veel meer in thé cloud dan ik op mijn Iphone kan zetten.Ik vind veel niet terug.

mvg
  #52  
Oud 20-02-12, 10:46
Duckchick Duckchick is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 2
Standaard

Als je de gedownloade liedjes wilt verwijderen, moet je dit dan één voor één doen? Of is er een manier om alle liedjes gelijktijdig te verwijderen, zodat je weer opnieuw kan beginnen?
  #53  
Oud 25-02-12, 00:23
Sights Sights is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Friesland
Berichten: 25
Standaard

Pfff iedereen heeft een ander 'probleem'
Ik heb ook een : bijna mijn gehele iTunes bibliotheek staat in de cloud (19276 nummers) dat is mooi , maar: via de Pc op mijn werk kan i'm alles mooi afspelen - op mijn iPad krijg ik de melding apparaat is als aan een ander account gekoppeld ???? Moet over (nu nog) 33 dagen weer proberen en op mijn iPhone staan na vervangen bibliotheek door iTunes match nu nog 861 nummers fysiek maar niet de nummers uit de cloud -wie weet hier raad mee .. Nu kan ik onderweg nog geen muziek luisteren en dat lijkt mij nou juist de bedoeling van match - doe ik iets fout of vergeet ik iets ???
__________________
iPhone 4 32G zwart - iPad 32G Wi-Fi -
  #54  
Oud 25-02-12, 02:23
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom100 Bekijk bericht
Heb inmiddels ook spijt van mijn uitgave. Vind het een waardeloos systeem. Met name dat de nummers gedownload worden. Met Audiogalaxy kon ik alle nummers gratis streamen vanaf mijn computer. Dat werkte prima, zelfs op 3G. Zie behalve de backup (maar die had ik al op twee externe schijven) is het eigenlijk alleen maar lastig...
Helemaal mee eens!!!
Heb het uitgezet op mijn 3GS. Werd er mega-traag van.
Vind het helemaal niks. Snap ook de toegevoegde waarde niet tov Audiogalaxy en gewoon syncen via iTunes....
__________________
iPhone 5 fw7.1.2 + iPhone 3GS fw6.1.4 + iPhone4 fw7 + iPad2 fw7 en
AppleTV2 fw 5.0 + iPad Mini fw6.0.2 (JB'ed)
  #55  
Oud 29-02-12, 23:55
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

Ik heb al mijn muziek in de cloud staan. Op mijn iPad kan ik nu al mijn muziek zien en downloaden. Als ik op mijn iPhone kijk zie ik heel veel nummers niet staan. Dit terwijl ze op de iPad wel zichtbaar zijn in de cloud.
Wat kan ik hier aan doen.
  #56  
Oud 05-03-12, 16:28
ErsinB ErsinB is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mystery X Bekijk bericht
Het volgende probleem wat totaal niet duidelijk voor mij is. Op dit moment heb ik mijn muziek met iTunes Match in de iCloud staan. Werkt allemaal super en ook op mijn iPhone 4S staan deze albums/nummers netjes aangegeven dat ze in mijn iCloud staan. Dus NIET fysiek op mijn iPhone 4S zoals het hoort. Als ik het goed heb begrepen is het de bedoeling dat je deze nummers vervolgens kan streamen op je iPhone 4S. Dit werkt ook! Is het niet dat mijn iPhone 4S het nummer vervolgens download en op mijn iPhone 4S zet! Heel het idee van iTunes Match op mijn iPhone 4S is nu weg voor mij.

Ik vind het fantastisch dat ik AL mijn muziek op mijn iPhone 4S heb staan zonder dat deze vol zit. Echter moet ik nu elk afgespeeld nummer op mijn iPhone 4S uit de iCloud weer verwijderen van mijn iPhone 4S omdat deze automatisch gedownload wordt wanneer deze wordt afgespeeld.

Is dit nu een fout? Begrijp ik het systeem niet? Of is er een instelling die ik over het hoofd zie?

En NEE! Ik druk NIET op het wolkje om te downloaden =) Ik speel puur een album af uit de cloud en de nummers die afgespeeld worden download hij automatisch op mijn iPhone 4S waardoor deze uiteindelijk toch weer vol raakt als ik al die afgespeelde nummers niet opniew verwijder.
Hopelijk begrijpt iemand mij en kan dit verklaard worden. Alvast hartstikke bedankt!
Ik dacht dat ik wat fout deed, maar dit is dus hoe iTunes Match werkt? Wat een domper zeg. Wat heb ik dan aan dat Cloud-idee? Voor niets gisteren 10 uur lang gewacht op het uploaden.

Hopen dat ze binnenkort met een wel al te logische update komen, om simpelweg te streamen en niet te downloaden. Raar zeg. Waarom dan een WOLK tekentje waar je op kunt klikken om het te gaan downloaden? Dit doet hij dus hoe dan ook al.
  #57  
Oud 05-03-12, 16:44
AppleHarry AppleHarry is offline
• iOS 14.0
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Roosendaal
Berichten: 86
Standaard

Tuurlijk is dit geen domper : Jouw bibliotheek is van jou, waar je blij mee bent, alleen als je die wil afspelen op je iDevice, wordt ie idd 1-malig gedownload; met het oog op de steeds hogere data-abbo's wel zo voordelig ! ( streamen kost echt veel !! ) Raakt je iDevice vol ? gewoon weer deleten.....!
  #58  
Oud 11-03-12, 15:42
dominichuls dominichuls is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 7
Stuur een bericht via MSN naar dominichuls
Standaard

Als ik iTunes match inschakel in iTunes krijg ik de melding dat er een 172 nummers gematcht zijn.
Na het inschakelen van iTunes Match op mijn iPhone4 krijg ik de melding als ik mijn muziek open: "No content" - You can download music from iTunes.

In iCloud status geeft aan dat de nrs gematcht zijn.

Heeft iemand tips?
  #59  
Oud 12-03-12, 17:48
Clint Reno Clint Reno is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ErsinB Bekijk bericht
Ik dacht dat ik wat fout deed, maar dit is dus hoe iTunes Match werkt? Wat een domper zeg. Wat heb ik dan aan dat Cloud-idee? Voor niets gisteren 10 uur lang gewacht op het uploaden.

Hopen dat ze binnenkort met een wel al te logische update komen, om simpelweg te streamen en niet te downloaden. Raar zeg. Waarom dan een WOLK tekentje waar je op kunt klikken om het te gaan downloaden? Dit doet hij dus hoe dan ook al.
Yup, dat heel jammer. Ik heb iTunes Match maar weer uitgezet op mijn iPhone 4S. Op deze manier is het helemaal niet ruimtebesparend en kost het ook veel meer tijd. Het verwijderen van nummers kost veel tijd.

De bedoeling was dat ik juist via iTunes Match de collectie op mijn iPhone frist en afwisselend kon houden.
  #60  
Oud 21-03-12, 20:24
rialtho rialtho is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 1
Standaard icloud en playlist

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lancia Bekijk bericht
Probleem is dat er totaal geen songs aanwezig zijn in mijn playlists, dus ook geen wolkes.

Lancia
zetr er eens een nummer in en haal het daarna weeer weg. Misschien helpt dat?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 maart 2012 om 19:44 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AppleHarry Bekijk bericht
Tuurlijk is dit geen domper : Jouw bibliotheek is van jou, waar je blij mee bent, alleen als je die wil afspelen op je iDevice, wordt ie idd 1-malig gedownload; met het oog op de steeds hogere data-abbo's wel zo voordelig ! ( streamen kost echt veel !! ) Raakt je iDevice vol ? gewoon weer deleten.....!
ok, duidelijk. Op een iPhone is dit 'logisch' maar op een iPOD ook? Ik heb nog geen andere iDevices, maar na het uploaded van mijn niet-gematchste nummers zag ik deze melding in iTunes (op mijn Windows pc):


Hoe kan ik nu dus streamen? Om een nummer te selecteren op mijn ipod moet ik toch "muziek" openen en dan zie ik alle nummers toch? Worden die nu verwijderen zodra ik mijn ipod aan mijn pc (en dus iTunes) hang? Ik wil op mijn ipod met de shuffle functie een random selectie afluisteren van al mijn cd's zo nu en dan. Dus echt nodig zijn ze niet meer op mijn ipod omdat thuis natuurlijk via Wi-Fi gestreamd kan worden vanuit die cloud. Kan ik weer wat extra video's erop zetten uit de itunes store (allerlei wetenschappelijke lessen, leuk en leerzaam)

Laatst gewijzigd door rialtho; 21-03-12 om 20:46.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.