iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iTunes Match op de iPhone (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/107496-itunes-match-op-de-iphone.html)

wvy 20-12-11 19:21

iTunes Match op de iPhone
 
Hoi,

Ondertussen is mijn iTunes Match netjes ana het lopen.
ik heb deze ook op de iPhone & iPad aangezet.

Nu is al mijn muziek op beide verdwenen (waarvoor je een verwittiging krijgt) en heb ik mijn muziek beschikbaar in iCloud.

Echter heb ik enkele playlists die hij niet naar iTunes Match heeft overgebracht omdat ik volgende foutmelding krijg:

Deze afspeellijst is niet gerechtigd voor iCloud.
iCloud-afspeellijsten kunnen alleen muziek bevatten. 'MyPlay' bevat andere mediatypen en wordt niet geüpload.


Echter staat in deze playlist enkel muziek en ik kan nergens een fout vinden. Toch zou ik graag juist deze playlist 'offline' willen / kunnen gebruiken.

Hoe kan je nu bv. muziek op je iPhone zetten voor offline gebruik en hoe kan je deze dan weer verwijderen zonder je muziek kwijt te zijn?

:confused:

Lancia 20-12-11 20:27

Ik heb hetzelfde probleem : de playlists zijn zichtbaar op iPad maar zijn leeg (geen songs)

Lancia

divanci 20-12-11 21:59

'k Heb eens gelezen dat iemand met een dergelijk probleem alle muziek files waarbij een doorstreept wolk staat, deze files verwijderde. En nadien werkte de playlist wel.

wvy 21-12-11 08:00

Inderdaad, alles wat dubbel staat of een soort wolkje moet je verwijderen en dan werkt het wel :o (waar geen 'wolkje' bij staat in je playlist is blijkbaar in orde).

Weet iemand hoe de teller van iTunes Match werkt? Telt alles wat gematcht en geüpload is mee voor de 25000 songs? of enkel de uploads?

Lancia 21-12-11 19:27

Probleem is dat er totaal geen songs aanwezig zijn in mijn playlists, dus ook geen wolkes.

Lancia

divanci 21-12-11 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wvy (Bericht 748467)
Weet iemand hoe de teller van iTunes Match werkt? Telt alles wat gematcht en geüpload is mee voor de 25000 songs? of enkel de uploads?

Enkel de uploads dacht ik...

wvy 22-12-11 08:00

Nee, ik heb dus iets van 8000 uploads van een totaal van 25700 songs en ik krijg de melding dat ik over mijn limiet zit :(

Ik heb dan nog mijn CD collectie nog niet helemaal in iTunes staan. Ik dacht dat iTunes Match dus een goede manier was om mijn collectie te digitaliseren en zo altijd over een backup te beschikken maar blijkbaar gaat het echt over het aantal liedjes wat je in iTunes staan hebt. Als ik nu een CD toevoeg aan iTunes dan weigert iTunes Match ze:
Het uploaden van nieuwe nummers is mislukt.
iCloud kan maximaal 25000 nummers bevatten die niet in de iTunes Store zijn gekocht. Recente toevoegingen op deze computer zorgen ervoor dat deze limiet wordt overschreden, waardoor de nummers niet worden geüpload.

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die in de loop der jaren een serieuze CD collectie hebben verzameld en voor dit probleem komen te staan. Ik hoop dat Apple dan ook vlug deze limiet zal verhogen :confused:

Lancia 22-12-11 17:31

Mijn probleem is alvast opgelost !

Blijkbaar houdt iTunes Match niet zo van "slimme afspeellijsten" ! Allen gewone afspeellijsten werken prima !

Bizar ... of een bug ?

Waar kan je aan Apple eigenlijk zoiets melden ?
Op de support page van Apple vind ik het niet terug.

Lancia

Rke 23-12-11 09:55

Sinds ik iTunes Match gebruik op mijn iPhone 'verdwijnen' constant nummers van mijn telefoon. Ik heb gekozen om bijvoorbeeld een volledig album of afspeellijst te downloaden, deze nummers staan dan ook allemaal op mijn iPhone. Na een aantal uur wil ik opnieuw naar dit album/lijst luisteren, maar zijn een aantal nummers niet meer afspeelbaar. Als je kijkt in de lijst lijkt het alsof de nummers nog fysiek aanwezig zijn (er staat geen wolkje bij), ze spelen alleen niet meer af. Als je dan swiped, verwijder klikt en daarna opnieuw op het cloud icoontje drukt, spelen ze weer af.
Even later verdwijnen dan weer andere nummers...
Nog iemand met dit probleem en eventueel een oplossing hiervoor?

maltje 27-12-11 11:47

Mijn aangekochte cd's krijg ik op mijn iPhone maar de geripte staan in iTunes en de cloud maar komen niet op men iPhone !
Iemand een oplossing?

apotheosis 27-12-11 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maltje (Bericht 750225)
Mijn aangekochte cd's krijg ik op mijn iPhone maar de geripte staan in iTunes en de cloud maar komen niet op men iPhone !
Iemand een oplossing?

Mss moet ge ze aanvinken in uwe itunes?
Als u iphone is aangesloten; naar u device gaan, dan naar muziek en daar onderaan ze aanvinken? En dan toepassen nemen rechtsonderaan/of synchen?

maltje 27-12-11 19:15

Syncen met toch draadloos kunnen?
Ik heb mijn Iphone gereset en nu is het wel ok maar ik moet veel nrs nog eens downloaden op mijn Iphone ook.Is dat normaal.
Dan kan ik dus beter via een kabel synchroniseren Iphone met Itunes?

mvg

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 december 2011 om 19:46 ----------

Ik kan blijkbaar niet meer syncen met de kabel zoals zonder itunes Match.
Ik vraag mij af of ik elke keer mijn eigen nummers moet downloaden op mijn Iphone als ik ze wil beluisteren.Dat gaat me serieus wat download kosten.
Wat zie ik over het hoofd?

mvg

maltje 29-12-11 16:49

ben nog wat aan het testen geweest.HEb al mijn mp3's verwijderd uit Itunes maar ik heb nog 2000 mp3's in de cloud staan,maar hoe krijg ik die terug in Itunes?

mvg

Lancia 29-12-11 16:54

Door ze in iTunes te downloaden : gewoon het "wolkje" aanvinken :)

apotheosis 29-12-11 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lancia (Bericht 752341)
Door ze in iTunes te downloaden : gewoon het "wolkje" aanvinken :)

Lap, idd,lol, was me effe ontgaan, stoem :p.

maltje 29-12-11 17:27

Er staat NIETS in itunes dus ook geen wolkje.
Ik heb wel de melding ,als ik op itunes match klik,dat er dus 2000 songs beschikbaar zijn.


mvg
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lancia (Bericht 752341)
Door ze in iTunes te downloaden : gewoon het "wolkje" aanvinken :)


Lancia 29-12-11 17:54

Bizar.
Normaal gezien als je op elke device met dezelfde Apple-ID werkt zie je overal (ook in iTunes) alle songs die zich in de Cloud (iTunes Match) bevinden. Je kan ze dan gewoon downloaden.
Heb je je in iTunes al eens uitgelogd voor iTunes Match en terug ingelogd ? Sluit iTunes ook eens af, desnoods rebooten. Meestal helpt dat wel bij mij omdat de cash blijft tegenwerken.

We horen het wel als het (N)OK is.

Succes !

divanci 29-12-11 18:06

Ga in iTunes naar "Weergave", kies dan voor "Weergave opties" en dan krijg je een venster waar je verschillende dingen kunt 'aanvinken'.

Zorg dat "iCloud Download" en eventueel "iCloud Status" aangevinkt zijn !!!

Ik denk dat dan je probleem opgelost is en dat je dan muziek uit de clous terug kan downloaden op je computer...

maltje 29-12-11 18:47

deze zijn aangevinkt.
Heb om te testen wat aan het (ver)prutsen geweest.Heb de mp3's uit itunes verwijderd maar wel behouden in de cloud.
Vandaar mijn vraag.
Op mijn Iphone staan ze nog steeds op,off en/of online

mvg

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door divanci (Bericht 752385)
Ga in iTunes naar "Weergave", kies dan voor "Weergave opties" en dan krijg je een venster waar je verschillende dingen kunt 'aanvinken'.

Zorg dat "iCloud Download" en eventueel "iCloud Status" aangevinkt zijn !!!

Ik denk dat dan je probleem opgelost is en dat je dan muziek uit de clous terug kan downloaden op je computer...


AppleHarry 02-01-12 18:45

Huh....hoe komen jullie aan iTunes Match.....??
Staat er niet bij in mijn iTunes.....:(:(:(:(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:41.