iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Sync notities, @me.com email noodzakelijke? (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/110080-sync-notities-com-email-noodzakelijke.html)

5hoog8ter 19-01-12 14:46

Sync notities, @me.com email noodzakelijke?
 
Ik wil de notities syncen tussen mijn iPhone en iPad. Maar ik moest een @me.com adres aanmaken en volgens mij moet de email dan ook aan onder de iCloud instellingen. Is dat zo? Of snap ik het niet?

Dank.

P.S. Wel een aantal notities kwijt.

kuotje 19-01-12 15:07

Nee aan de iCloud instellingen kan jij gewoon jouw apple ID aan hangen.
Ik heb eerder voor Zoek Mijn Iphone wel een me.com account aanmaken.

Het kan geen kwaad in ieder geval om zoin account aan te maken en niet te gebruiken!

5hoog8ter 19-01-12 15:13

Wel vreemd. Toen ik de notities aanzette kreeg ik een melding een @me.com aan te moeten maken.

En ik heb al genoeg shit adressen, en ik hoef ook niet nog een mailadres in de mail app. Dus ik vind het wel een beetje erg. Vind het ook vreemd dat het via de mail zou moeten werken.

kuotje 19-01-12 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 5hoog8ter (Bericht 761495)
Wel vreemd. Toen ik de notities aanzette kreeg ik een melding een @me.com aan te moeten maken.

En ik heb al genoeg shit adressen, en ik hoef ook niet nog een mailadres in de mail app. Dus ik vind het wel een beetje erg. Vind het ook vreemd dat het via de mail zou moeten werken.


Ja snap ik, maar als ik naar mail contacten en agenda ga en ik druk op iCloud.

Staat daar mijn eigen apple id en niet mijn me.com email adres.
Enige waar ik mijn email zie is in outlook ivm sync met iCloud...

Guest-20180925190238 19-01-12 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 5hoog8ter (Bericht 761495)
Wel vreemd. Toen ik de notities aanzette kreeg ik een melding een @me.com aan te moeten maken.

Dat klopt. Notities (en andere dingen) worden gesynct via een @me.com acount.

Een Apple ID, zoals ikke@huppeldepup.nl, dat je bv. gebruikt in de App Store kan niet gebruikt worden om oa. notities te syncen.

5hoog8ter 19-01-12 15:21

Dank. Mag ik opmerken dat ik dat stompzinnig vind? Dat is het!

Guest-20180925190238 19-01-12 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 5hoog8ter (Bericht 761502)
Dank. Mag ik opmerken dat ik dat stompzinnig vind? Dat is het!

Dan kan best stompzinnig zijn, maar notities worden met iCloud nu eenmaal gesynct via de pxx-imap.mail.me.com servers. Notities zijn onderdeel van Mail.

Via welke servers zou je dan graag willen syncen?

5hoog8ter 19-01-12 15:37

Maakt me niet uit. Maar ze moeten mij er niet mee lastig vallen.

Voor Photostream doen ze dat toch ook niet? Voor iMessage toch ook niet? Voor contacten ook niet. Ik kan ook inloggen op iCloud.com met mijn apple id.

Dat het via een bepaalde server moet snap ik. Maar doe dat 'onder water'. Koppel er achter de schermen een id aan dat via welke server dan ook loopt.

Guest-20180925190238 19-01-12 16:00

Het is wat het is, helaas :)

Notities zijn onderdeel van Apple Mail en Apple ondersteunt alleen Apple Mail zoals Microsoft Live Mail ondersteunt en Google Gmail, enz... enz.. enz.. En er zijn geen "onder water technieken" omdat allemaal te koppelen.

En om Apple Mail, en dus notities, te kunnen gebruiken is een @me.com adres nodig.

Succes verder :)

5hoog8ter 19-01-12 16:06

Zoals je zegt: het is wat het is, helaas.

Ik zal stoppen met zeuren en genieten van de mogelijkheden ;-)

MathieuL 10-03-13 19:11

Mag ik deze oude draad nog even uit de sloot halen om iets te vragen? Ik begrijp iets niet helemaal.

Agenda, Contactpersonen en Herinneringen worden bij mij tussen Outlook en iCloud gesynchroniseerd.
Dat wil ik ook graag met Notities doen maar daar moet ik dan zo'n mailadres bij iCloud voor aan gaan maken.
Begrijp ik het goed dat dit mijn gewone e-mail van Outlook niet beïnvloed? Die wordt dat niet met iCloud gesynct? Dat wil ik namelijk niet. Ik wil alleen Notities syncen.

Guest-20180925190238 10-03-13 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuL (Bericht 884582)
Agenda, Contactpersonen en Herinneringen worden bij mij tussen Outlook en iCloud gesynchroniseerd.
Dat wil ik ook graag met Notities doen maar daar moet ik dan zo'n mailadres bij iCloud voor aan gaan maken.

Als je Outlook al met iCloud synct dan gebruik je toch al een @me.com (en sinds kort @icloud.com) account. En dan worden de Notities toch al gesynct tussen iPhone en iPad.

MathieuL 10-03-13 19:32

Ik heb geen @me of @icloud account, timosha. Agenda, Contactpersonen en Taken gaan zonder zo'n account. Dat gaat gewoon via Outlook.
In Outlook heb ik een iCloud deel. Daarin staan de Agenda, Contactpersonen en Taken (= Herinneringen).

Ik heb niet meer dan een Apple ID. Daarmee log ik in op iCloud.
Wil ik echter Notities aanvinken dan moet ik een iCloud e-mailaccount aanmaken. Vandaar mijn vraag. Ik wil niet dat dit mijn huidige mail beïnvloed.

Guest-20180925190238 10-03-13 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuL (Bericht 884589)
Wil ik echter Notities aanvinken dan moet ik een iCloud e-mailaccount aanmaken.

Dat komt, en dat is al eerder in deze draad geschreven, omdat Notities onderdeel zijn van Apple Mail. En iCloud kan alleen maar een @me.com/@icloud.com account syncen.

MathieuL 10-03-13 20:09

Voor Contacten, Agenda en Herinneringen is (schijnbaar) geen iCloud e-mailaccount nodig. Dat werkt rechtstreeks met Outllook.

Nu wil ik Notities ook activeren en daarvoor wordt een e-mailaccount gevraagd.
Daar ben ik een beetje huiverig voor omdat ik niet wil dat mijn mail van Outlook straks via iCloud gaat lopen. Vandaar ook mijn vraag.

PS. Ik activeer dat in iCloud (door op het betreffende onderdeel te klikken).

Guest-20180925190238 10-03-13 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuL (Bericht 884598)
Daar ben ik een beetje huiverig voor omdat ik niet wil dat mijn mail van Outlook straks via iCloud gaat lopen. Vandaar ook mijn vraag.

Men kan Notities alleen maar syncen tussen iPhones en iPads (en Macs). Niet met Outlook. Dan activeer je iCloud Mail niet op de Windows computer en alleen maar op de iPhone en iPad. Dan is er toch geen probleem als je iCloud Mail verder niet gebruikt.

MathieuL 11-03-13 08:11

Alleen syncen tussen iCloud, iPhone en iPad, bedoel je?
Dus in tegenstelling tot Contatpersonen, Agenda en Herinneringen (Taken), die in Outlook staan komt er van Notities niets in Outlook te staan?
Dat is precies wat ik hebben wi; ik wil in iCloud notities typen die dan op de iPhone terecht gaan komen.
Zie ik het zo goed?

Guest-20180925190238 11-03-13 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuL (Bericht 884633)
Alleen syncen tussen iCloud, iPhone en iPad, bedoel je?

Dat bedoel ik inderdaad :)

Citaat:

Dus in tegenstelling tot Contatpersonen, Agenda en Herinneringen (Taken), die in Outlook staan komt er van Notities niets in Outlook te staan?
Blijkbaar is er ondertussen iets veranderd. Waarschijnlijk met de introductie van het Windows iCloud Control Panel 2.x.

iCloud: Notities

MathieuL 11-03-13 10:10

Dan komt het dus wel in Outlook terecht.

citaat: Als u bijvoorbeeld een notitie aanmaakt in de app Notities op uw iOS-apparaat, ziet u dezelfde notitie wanneer u Notities gebruikt op uw Mac, Microsoft Outlook op uw Windows-computer of de iCloud-webapplicatie Notities gebruikt op icloud.com/#notes.

Duidelijk, dan gaat het dus niet zoals ik dat graag zou willen.

Bedankt voor de moeite timosha!

Guest-20180925190238 11-03-13 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuL (Bericht 884643)
Bedankt voor de moeite timosha!

Graag gedaan en zonder dank. Ik heb tenslotte ook weer wat bijgeleerd. Succes verder :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.