//

iTunes Match - Match resultaat verbeteren

iTunes Match - Match resultaat verbeteren discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Om maar even een centrale topic aan te maken. Ik zie namelijk in verschillende topics deze vraag terugkomen. Misschien een mooi centraal punt om de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-01-12, 12:07
Jurry80 Jurry80 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Dokkum
Berichten: 32
Standaard iTunes Match - Match resultaat verbeteren

Om maar even een centrale topic aan te maken. Ik zie namelijk in verschillende topics deze vraag terugkomen. Misschien een mooi centraal punt om de tips te delen.

Eindelijk alles gematcht:
resultaat van 13000tracks; 6500 gematcht rest geupload.

Dit wil ik dus verbeteren. Had al een tip gelezen:
1) Maak AAC versie aan van tracks
2) Verwijder origneel uit iCloud en iTunes library (gooi deze niet naar trash, kun je ze weer terug zetten als niets gematcht wordt)
3) Voeg de AAC toe aan iCloud (misschien geeft ie aan verwijderd, weer toevoegen)
4) Hopen dat het nu wel matcht
5) Zo ja; delete (niet van icloud) en haal weer op.
6) Zo nee; gooi AAC bestand weg en zet orgineel terug. Door converteren gaat kwaliteit iets achteruit.


Ik ben benieuwd of er andere tips bestaan!

(Handig is ook de smart playlist om je collectie te schedien op matched en uploaded)

Laatst gewijzigd door Jurry80; 26-01-12 om 21:19.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-01-12, 12:45
Bosvelt Bosvelt is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 24
Standaard

Die tip werkt vaak, maar niet bij alles.

Zo probeer ik al een album van Hot Chelle Rae te matchen, maar dat wil dus echt niet.
Hij kent 1 nummer van het album en de rest moet worden geupload. (wat vervolgens niet lukt)

Als ik een ander album toevoeg, wordt hij wel gewoon meteen gematched. Zeer vreemd en hopelijk is apple hier mee bezig.
  #3  
Oud 27-01-12, 16:17
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik heb die stappen ook gezet..wel de originelen verwijderd. Toch zijn er nu nog heel veel albums die niet gemached zijn. Ik weet van enkele albums echter dat deze gewoon in de iTunes store te koop zijn. Mijn versies zijn echter cd rips.

Nu heb ik van een aantal albums de metadata aangepast (bv albumartiest aangepast), maar hoe nu verder? Als ik mijn metadata aanpas, hoe krijg ik dan voor elkaar dat de status van geupload verandert in gemached?
  #4  
Oud 27-01-12, 16:46
xahmol xahmol is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 9
Standaard

Heb nu op 115 nummers na mijn collectie van 13.000 nummers, veruit de meesten vanaf de originele CD middels EAC naar MP3 met de LAME codec op VBR gecodeerd, in iCloud staan door of matchen of uploaden.

Die 115 nummers zijn geweigerd zijn allemaal geweigerd omdat voor deze bestanden iTunes de bitrate verkeerd leest (schijnt bekend probleem te zijn met LAME VBR gecodeerde MP3s), daarmee op bitrates onder de 90 uitkomt en ze daarom weigert.
Inmiddels ook hier de oplossing voor gevonden: het programma VBR Fix.
En dat werkt! Zo goed als alle nummers worden hiermee alsnog door iTunes Match opgepikt voor upload, ben dus nu bezig met die 115.

Zie nu al dat ik er een paar over houd die ook VBRFix niet pikt, maar dat worden er denk ik hooguit een stuk of 5/6. Voor die ga ik maar eens online kijken naar een alternatieve versie, of probeer ik inderdaad eerst eens een conversie naar AAC.

Moet zeggen dat het hier erg voorspoedig gaat dus! Ben happy.

Als dat allemaal gelukt is nog maar eens kijken of ik van de geuploade tracks het aantal matches nog omhoog kan krijgen met tips hierboven.
  #5  
Oud 27-01-12, 20:28
Jurry80 Jurry80 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Dokkum
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Ik heb die stappen ook gezet..wel de originelen verwijderd. Toch zijn er nu nog heel veel albums die niet gemached zijn. Ik weet van enkele albums echter dat deze gewoon in de iTunes store te koop zijn. Mijn versies zijn echter cd rips.

Nu heb ik van een aantal albums de metadata aangepast (bv albumartiest aangepast), maar hoe nu verder? Als ik mijn metadata aanpas, hoe krijg ik dan voor elkaar dat de status van geupload verandert in gemached?
Je moet ze dan uit je iTunes library en match deleten en als deze vraagt om ze weg te gooien de bestanden laten staan. Vervolgens sleep je ze weer in iTunes en dan toevoegen aan icloud. Probeert die weer opnieuw te matchen.

Echter ik weet niet of verandering in de metadata de kansen op matchen vergroot. Ik begrijp dat ze namelijk op geluidssporen matchen. Anders kun je met slimme metadata truck alles binnen halen zonder een orgineel muzirkje te hebben.
  #6  
Oud 27-01-12, 23:05
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
1) Maak AAC versie aan van tracks
2) Verwijder origneel uit iCloud en iTunes library (gooi deze niet naar trash, kun je ze weer terug zetten als niets gematcht wordt)
3) Voeg de AAC toe aan iCloud (misschien geeft ie aan verwijderd, weer toevoegen)
4) Hopen dat het nu wel matcht
5) Zo ja; delete (niet van icloud) en haal weer op.
6) Zo nee; gooi AAC bestand weg en zet orgineel terug. Door converteren gaat kwaliteit iets achteruit.
Wtf, volgens mij moet je dit juist niet doen!

90 tot 95% van mijn afspeellijst is AAC (ik heb meerdere malen in het verleden álles wat geen AAC was met de hand omgezet) en volgens mij is helemaal niks geüpgraded.

Of moet je echt eerst alles verwijderen en dan downloaden uit iCloud om uit te vinden of het is geüpgraded? Dit is totaal niet zoals Apple het wilt: "it just works", nou dus niet.
  #7  
Oud 27-01-12, 23:45
Jurry80 Jurry80 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Dokkum
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Wtf, volgens mij moet je dit juist niet doen!

90 tot 95% van mijn afspeellijst is AAC (ik heb meerdere malen in het verleden álles wat geen AAC was met de hand omgezet) en volgens mij is helemaal niks geüpgraded.

Of moet je echt eerst alles verwijderen en dan downloaden uit iCloud om uit te vinden of het is geüpgraded? Dit is totaal niet zoals Apple het wilt: "it just works", nou dus niet.
Dit is slechts een mogelijkheid om een de icloud status van uploaded naar match te krijgen. Zodat je iTunes store versie van nummer kunt halen uit cloud. Het is niet de bedoeling idd om alles klakkeloos om te zetten.
  #8  
Oud 28-01-12, 01:00
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Dayum ;o

Voor mijn part vroegen ze €5 meer en stopten ze er een weekje extra werk in om het gestroomlijnd te krijgen, maar goed dan ga ik maar ff een slimme afspeellijst maken met alles wat wel in iCloud is gematcht en ze dan tegelijk verwijderen en herdownloaden

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 januari 2012 om 01:10 ----------

Schermafbeelding 2012-01-28 om 01.08.44.png

Ik blijf het vreemd vinden dat ik zo weinig muziek kan upgraden. Er waren er 200 meer gematcht zover ik weet.
  #9  
Oud 28-01-12, 04:27
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Never mind

Laatst gewijzigd door Bubbly; 28-01-12 om 08:30.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Itunes match VS. Spotify denman80 iTunes 9 09-02-12 11:42
Mac OS X: iTunes Match traag rubbyphone iTunes 11 20-01-12 23:49
iTunes Match Apple TV 2G iTompie Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 4 17-01-12 20:09
Itunes Match vraag Idol iCloud 0 13-01-12 12:38
iTunes Match in NL mogelijk Jaap777 iCloud 0 26-11-11 00:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:31.