iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   e-mails ontvangen via Icloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/114398-e-mails-ontvangen-via-icloud.html)

bnijkamp 18-03-12 14:14

e-mails ontvangen via Icloud
 
Mijn IPhone 4 ontvangt e-mails via Icloud van accounts welke ook op mijn PC zijn geïnstalleerd. Dit werkt, echter,, de ene mail wordt wel doorgegeven en de ander niet. Op deze manier kan ik er niet op vertrouwen! Iemand een idee hoe dit kan?

Guest-20180925190238 18-03-12 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bnijkamp (Bericht 780753)
Iemand een idee hoe dit kan?

Dan ga je eerst moeten uitleggen wat je op die PC allemaal ingesteld hebt.

bnijkamp 19-03-12 12:15

Ik gebruik Microsoft Outlook 2007 en heb daarin 5 POP e-mail accounts. Deze heb ik ook alle op mijn Iphone geïnstalleerd. De PC draait nog onder Windows XP professional. Tevens heb ik Itunes geinstalleerd om te communiceren met de Iphone. Op de Iphone heb ik deze ingesteld onder: Instellingen>E-mails>Account aanmaken>Anders en vervolgens de POP accounts aangemaakt. Zoals gezegd de een wordt wel ontvangen en de ander niet. Kan het zijn dat de ingebouwde firewall deze tegen houdt?

Guest-20180925190238 19-03-12 12:37

POP3 accounts werken niet met iCloud, dus iCloud is (weer eens) onschuldig :rolleyes:

Als je de POP3 e-mail op alle apparaten wilt ontvangen moet je de accounts zo instellen dat de e-mails op der servers blijven staan en niet verwijderd worden na het downloaden.

CeesiPhone 19-03-12 12:52

Daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens!
Het hoofdaccount ontvangt op mijn PC echter alle mails dubbel, de andere accounts allemaal netjes eenmaal.
Heb je hier een verklaring cq oplossing voor?

Guest-20180925190238 19-03-12 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CeesiPhone (Bericht 781107)
Het hoofdaccount ontvangt op mijn PC echter alle mails dubbel, de andere accounts allemaal netjes eenmaal.
Heb je hier een verklaring cq oplossing voor?

Ik weet niet wat jouw hoofdaccount is en al helemaal niet hoe dat account ingesteld is.

Wat ik wel weet is dat POP3 accounts in principe niet kunnen synchroniseren tussen verschillende apparaten. Daar gebruik je IMAP mail accounts voor.

CeesiPhone 19-03-12 14:02

Dat is niet zo interessant, wel van belang is te weten dat alle accounts het zelfde zijn ingesteld, toch wijkt het hoofdaccount af.
Vroeger, met de zelfde instellingen, heb ik daar geen last van gehad.

Guest-20180925190238 19-03-12 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CeesiPhone (Bericht 781131)
Dat is niet zo interessant, wel van belang is te weten dat alle accounts het zelfde zijn ingesteld, toch wijkt het hoofdaccount af.

Volledig mee eens, succes verder :)

bnijkamp 20-03-12 13:05

Jij zegt dat je een IMAP account moet aanmaken, maar waarom komt de ene mail wel binnen en de ander niet. Dan zouden er helemaal geen mails binnen moeten komen lijkt mij!

Guest-20180925190238 20-03-12 13:19

Citaat:

Het is gebruikelijk dat een client verbinding maakt met een POP3-server en dan alle e-mails ophaalt en lokaal opslaat. Vervolgens worden de berichten verwijderd van de server en wordt de verbinding verbroken. Daarnaast bieden de meeste clients de mogelijkheid om de berichten op de server te laten staan.
Post Office Protocol - Wikipedia


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:05.