//

2 Apple ID's, 1 iCloud

2 Apple ID's, 1 iCloud discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn vrouw en ik gebruiken thuis 2 Mac's en 1 iPhone. Nu gebruiken we al jaren 1 Apple ID (de mijnes) om aankopen mee te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-03-12, 16:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Question 2 Apple ID's, 1 iCloud

Mijn vrouw en ik gebruiken thuis 2 Mac's en 1 iPhone.

Nu gebruiken we al jaren 1 Apple ID (de mijnes) om aankopen mee te delen (de Mac App Store, App Store) en synchronisatie mee te doen. Sinds iCloud maakte ik daarom dankbaar gebruik van deze optie, om bijv. het Adresboek te syncen.
Echter nu gebeurt steeds het volgende: op de Mac van mijn vrouw verschijnt op haar 'kaart' (adresboek) dus op haar naam ineens mijn foto. Ik kwam er achter dat dit komt doordat iCloud denkt dat zij mij is, dankzij de gebruikte Apple ID.

Dus: ik heb voor haar een eigen Apple ID aangemaakt. Niet om aankopen mee te doen, maar om iCloud te syncen en bijv. voor Messages voor OSX (beta) en FaceTime (vanaf haar laptop)

Echter, ik krijg het niet goed geconfigureerd. Adresboek blijft ons door elkaar halen (plaatst haar foto op mijn kaart, en andersom) ook al ga ik naar de webinterface van iCloud, en stel de juiste foto in.

Wat doe ik verkeerd?

En hoe krijg ik Adresboek (en Safari favorieten e.d.) gesynchroniseerd tussen 2 Mac's en een iPhone, met 2 verschillende Apple ID's?

Ik heb ook al een tweede iCloud aangemaakt, op de Apple ID van mijn vrouw. Dat heeft echter niet geholpen. Op de mac's krijg ik netjes de melding dat er al een iCloud account actief is, en dat enkele functies uitgeschakeld worden. Nu heeft ze echter een 'eigen', leeg adresboek (die andere staat natuurlijk op mijn naam)

Wie weet raad?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-03-12, 16:04
chepp911 chepp911 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 1
Standaard Uitzoeken welke functie

Het best kun je bij het verdelen van de apple ID's (en dus de iCloud functies) kijken naar wie wat waar gebruikt. We hebben hier thuis 5 apple ID's;

1 generieke voor aankopen
1 voor ieder lid van het gezin afzonderlijk. (4 mensen)

We gebruiken de iCloud op ieder device persoonlijk. (iphones en ipods/ipads)

Dus: ik heb een imac, iPhone en ipad en gebruik deze met mijn persoonlijke ID voor: iMessage en Email. De overige zaken worden via het generieke account gedaan.

Op de andere devices is dit eigenlijk precies zo geregeld. Alle imessage en mail loopt via het persoonlijke account, de rest via het generieke. (je kunt hier mee spelen, maar dit werkt voor ons het best)

Als je kijkt naar de adresboeken kun je meerdere iCloud accounts in je MAC adresboek toevoegen. Wel bij het aanmaken van een contactpersoon dan selecteren naar welk adresboek deze moet. (Wil je niet dat je vrouw in jouw adresboek zit, maak dan op je mac een aparte account voor je vrouw aan, dan kan ze er niet meer in.)

In principe is het enige probleem de fotostream, die kun je maar koppelen aan 1 apple ID (=iCloud ID)
Facetime / Mail / Agenda / Contactpersonen / iMessage zijn allemaal op vrijwel alle devices te koppelen aan verschillend iCloud ID's, dus dat moet geen probleem zijn.

Mocht je problemen hebben met het verschuiven van foto's zoals je beschrijft, kijk dan goed naar de contacts waar dat gebeurt, zijn ze voldoende verschillend van elkaar??? Kijk dan ook even naar je apple ID's (appleid.apple.com -> manage account) Het kan namelijk zijn dat er een email adres bij de andere account staat die in je eigen account ook staat, of een telefoonnummer oid. Dit alles kan problemen veroorzaken in met name het adresboek.

Ik heb in het begin ook wel de nodige problemen gehad, maar meestal was het omdat ik niet goed had gepland wie/wat/waar moest doen. Als je op internet zoekt naar iCloud in a family setting kom je wel tips en truuks tegen die je kunnen helpen. deze link kan je misschien verder helpen. Hier staat namelijk een leuke sheet bij waarop je eea goed kunt plannen. Het is even wat puzzelwerk, maar het loont de moeite!!!

iOS 5 & iCloud Tips: Sharing an Apple ID With Your Family
  #3  
Oud 28-03-12, 18:53
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hoi @Chepp911; super bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ben zeker bereid er even tijd voor te maken en er even voor te gaan zitten. Tenslotte heb ik dat al een keer gedaan, en kwam er vervolgens niet uit en zit nu telkens van alles uit te proberen.

Ik heb ook even zitten nadenken over die ene generieke Apple ID voor alleen de App Store. Daarvoor zou ik een ander email adres kunnen gaan gebruiken, maar als ik mijn Apple ID wijzig (het email adres) dan moet ik voortaan telkens overstappen op het oude Apple ID waar ik inmiddels mijn huidige apps allemaal mee heb gekocht.... Dus dat is wel een nadeel waar ik niet mee kan leven.

Ik ga er in ieder geval even op broeden en bekijken wat m'n opties zijn.

We hebben in dit huishouden dus 2 mensen, 2 mac's en 1 iPhone, en inderdaad al 2 Apple ID's en 2 iCloud accounts. Die kan ik allemaal op de Mac's instellen, en OSX zegt keurig dat er al een iCloud actief is (hoofdaccount) dus dat de daaropvolgende iCloud accounts beperkte functionaliteit hebben.
  #4  
Oud 21-04-12, 12:17
pascalhauben pascalhauben is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 16
Standaard

Hallo, ik heb sinds een paar maanden een iphone en nu wilt mijn vrouw ook eentje kopen... Hoe kunnen we dit het beste doen ? Wij willen eigenlijk 2 iclouds nemen,we hebben elk een laptop met windows maar we gebruiken wel hetzelfde e-mail adres?? mvg
  #5  
Oud 21-04-12, 12:51
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je kunt gewoon een 2e iCloud account aanmaken met het email adres van je vrouw. Echter wordt het even puzzelen hoe je precies welke sync of iCloud services gebruikt. Het blijft aan te raden 1 Apple id te houden voor je aankopen. Je vrouw kan dan inloggen met jouw Apple id op haar iPhone voor de app store en haar eigen iCloud voor oa sync services en backuppen.
  #6  
Oud 21-04-12, 13:02
pascalhauben pascalhauben is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 16
Standaard

Dus 2 iphones op 1 apple id...dan kan je de apps over de 2 toestellen gebruiken?En dan 2 iclouds aanmaken(werkt dit niet via aplle id?)en de contactpersonen blijven dan gescheiden hopelijk? alvast bedankt
  #7  
Oud 21-04-12, 16:10
pascalhauben pascalhauben is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 16
Standaard

We hebben eigenlijk een gezamenlijk e mail adres, is dit mogelijk dan om dit te behouden voor ons 2 samen
  #8  
Oud 18-05-12, 20:29
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chepp911 Bekijk bericht
Het best kun je bij het verdelen van de apple ID's (en dus de iCloud functies) kijken naar wie wat waar gebruikt. We hebben hier thuis 5 apple ID's;

1 generieke voor aankopen
1 voor ieder lid van het gezin afzonderlijk. (4 mensen)

We gebruiken de iCloud op ieder device persoonlijk. (iphones en ipods/ipads)

Dus: ik heb een imac, iPhone en ipad en gebruik deze met mijn persoonlijke ID voor: iMessage en Email. De overige zaken worden via het generieke account gedaan.

Op de andere devices is dit eigenlijk precies zo geregeld. Alle imessage en mail loopt via het persoonlijke account, de rest via het generieke. (je kunt hier mee spelen, maar dit werkt voor ons het best)

Als je kijkt naar de adresboeken kun je meerdere iCloud accounts in je MAC adresboek toevoegen. Wel bij het aanmaken van een contactpersoon dan selecteren naar welk adresboek deze moet. (Wil je niet dat je vrouw in jouw adresboek zit, maak dan op je mac een aparte account voor je vrouw aan, dan kan ze er niet meer in.)

In principe is het enige probleem de fotostream, die kun je maar koppelen aan 1 apple ID (=iCloud ID)
Facetime / Mail / Agenda / Contactpersonen / iMessage zijn allemaal op vrijwel alle devices te koppelen aan verschillend iCloud ID's, dus dat moet geen probleem zijn.

Mocht je problemen hebben met het verschuiven van foto's zoals je beschrijft, kijk dan goed naar de contacts waar dat gebeurt, zijn ze voldoende verschillend van elkaar??? Kijk dan ook even naar je apple ID's (appleid.apple.com -> manage account) Het kan namelijk zijn dat er een email adres bij de andere account staat die in je eigen account ook staat, of een telefoonnummer oid. Dit alles kan problemen veroorzaken in met name het adresboek.

Ik heb in het begin ook wel de nodige problemen gehad, maar meestal was het omdat ik niet goed had gepland wie/wat/waar moest doen. Als je op internet zoekt naar iCloud in a family setting kom je wel tips en truuks tegen die je kunnen helpen. deze link kan je misschien verder helpen. Hier staat namelijk een leuke sheet bij waarop je eea goed kunt plannen. Het is even wat puzzelwerk, maar het loont de moeite!!!

iOS 5 & iCloud Tips: Sharing an Apple ID With Your Family
Zelfs met de heldere uitleg krijg ik het niet goed werkend!

Ik heb 2 Icloud accounts: 1 (algemene) voor de contacten en een voor de agenda (persoonlijk).

De bedoeling is dat de persoonlijke account gebruik kan maken van de contacten van de algemene zodat we niet steeds heen en weer hoeven te syncen.
Beide accounts op een Iphone gezet, algemene account staat alleen "contacten" aangevinkt, bij de persoonlijke alles aan, behalve contacten.

En toch krijg ik de contacten niet te zin op de Iphone!

Iphone al een keer uit/aan gezet, hielp niks.
Opties al een keer opnieuw uit/aan gezet (melding komt of ik de contacten van de iphone wil verwijderen) helpt ook niet.

Iemand die dit herkent en de gouden tip heeft?
Reageren

Labels
apple id, icloud, sync probleem, synchoniseren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3gs met icloud niet te zien op Apple TV tommie955 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 0 15-01-12 20:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:01.