//

Apple ID wijzigingen worden niet doorgevoerd naar Icloud?

Apple ID wijzigingen worden niet doorgevoerd naar Icloud? discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb laatst mn apple id email gewijzigd, naar een hotmail adres. Maar mn Icloud account email kan ik niet wijzigen/word niet meegewijzigd? Hoe ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-04-12, 21:44
1997giorgio1 1997giorgio1 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 50
Standaard Apple ID wijzigingen worden niet doorgevoerd naar Icloud?

Hoi,
Ik heb laatst mn apple id email gewijzigd, naar een hotmail adres. Maar mn Icloud account email kan ik niet wijzigen/word niet meegewijzigd? Hoe kan ik dit wijzigen, op mn ipad/ ipod kan het niet?

Duizendmaal bedankt voor de gene die me hier vanaf kan helpen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-04-12, 21:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1997giorgio1 Bekijk bericht
Hoi,
Ik heb laatst mn apple id email gewijzigd, naar een hotmail adres. Maar mn Icloud account email kan ik niet wijzigen/word niet meegewijzigd? Hoe kan ik dit wijzigen, op mn ipad/ ipod kan het niet?
iCloud werkt alleen met @me.com e-mailadressen (van Apple) en dus niet met Hotmail adressen van Microsoft.

En, een Apple ID voor bv. de App Store heeft absoluut niets te maken met een iCloud Apple ID (@me.com).
  #3  
Oud 29-04-12, 10:44
1997giorgio1 1997giorgio1 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
iCloud werkt alleen met @me.com e-mailadressen (van Apple) en dus niet met Hotmail adressen van Microsoft.

En, een Apple ID voor bv. de App Store heeft absoluut niets te maken met een iCloud Apple ID (@me.com).
hoi, heel erg bedankt voor de snelle reactie, je zegt dus dat icloud alleen met @me.com email adressen werkt, maar op mn ipod is dit email adres wel omgezet (naar mn nieuwe apple id)....
  #4  
Oud 29-04-12, 10:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1997giorgio1 Bekijk bericht
je zegt dus dat icloud alleen met @me.com email adressen werkt, maar op mn ipod is dit email adres wel omgezet (naar mn nieuwe apple id)....
Ja, dat zeg ik inderdaad Voor de App Store kan je om het even welk e-mail adres gebruiken als Apple ID.

Voor iCloud kan je alleen maar een @me.com e-mail adres gebruiken.

De Apple App Store heeft niets met iCloud te maken en omgekeerd.
  #5  
Oud 29-04-12, 11:18
1997giorgio1 1997giorgio1 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, dat zeg ik inderdaad Voor de App Store kan je om het even welk e-mail adres gebruiken als Apple ID.

Voor iCloud kan je alleen maar een @me.com e-mail adres gebruiken.

De Apple App Store heeft niets met iCloud te maken en omgekeerd.
oke, maar hoe kan het dat dat ie op mn ipod wel op een @hotmail.com mail adres staat en op mn ipad op een @zeelandnet.nl
  #6  
Oud 29-04-12, 11:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1997giorgio1 Bekijk bericht
oke, maar hoe kan het dat dat ie op mn ipod wel op een @hotmail.com mail adres staat en op mn ipad op een @zeelandnet.nl
Dat weet ik niet want ik weet niet wat jij allemaal uitgespookt hebt op die die iDevices.

Log op de iPod en iPad uit in de Store en log weer in in met het juiste Apple ID voor de App Store, wat dit adres ook mag zijn.

Met iCloud hebben die twee adressen niets te maken en daar ging het toch over in deze draad, of niet
  #7  
Oud 29-04-12, 12:18
1997giorgio1 1997giorgio1 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat weet ik niet want ik weet niet wat jij allemaal uitgespookt hebt op die die iDevices.

Log op de iPod en iPad uit in de Store en log weer in in met het juiste Apple ID voor de App Store, wat dit adres ook mag zijn.

Met iCloud hebben die twee adressen niets te maken en daar ging het toch over in deze draad, of niet
oke duidelijjk, mn ipod staat nu goed, alleen de ipad blijft op het oude apple id staan ik heb al uit en opnieuw ingelogd...
  #8  
Oud 29-04-12, 12:59
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
iCloud werkt alleen met @me.com e-mailadressen (van Apple) en dus niet met Hotmail adressen van Microsoft.

En, een Apple ID voor bv. de App Store heeft absoluut niets te maken met een iCloud Apple ID (@me.com).

Vreemd want ik log gewoon in met mijn email adres op Icloud.En dit is geen @me adres.
Dit is ook het adres wat ik gebruik voor mijn itunes account.
  #9  
Oud 29-04-12, 13:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Vreemd want ik log gewoon in met mijn email adres op Icloud.En dit is geen @me adres.
Dit is ook het adres wat ik gebruik voor mijn itunes account.
Bij mij lukt dat dus niet, maar dat wil niets zeggen

Kan jij dan in iCloud contacten agenda's en vooral mail synchroniseren zonder een @me adres? Of gebruik je iCloud alleen maar voor backups?
  #10  
Oud 29-04-12, 13:19
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Nee ik kan alles synchroniseren met mijn casema adres.
Dus contacten mail bladwijzers etc.
Back up is ook geen probleem, gewoon 5 gb beschikbaar.
Nooit een @me aangemaakt maar gewoon ingelogd met mijn Itunes account.

Laatst gewijzigd door debroei; 29-04-12 om 13:36.
  #11  
Oud 29-04-12, 13:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Nee ik kan alles synchroniseren met mijn casema adres.
Dus contacten mail bladwijzers etc.
Dus jij kan e-mail versturen vanuit iCloud met bv. het e-mail adres ikke@casema.nl

En het e-mail adres ikke@casema.nl staat als e-mail adres in het iCloud mail account op jouw iDevices en computer?

Om zeker te zijn dat wij over hetzelfde praten: in het onderstaande plaatje, in het rode kadertje staat bij jou een e-mail adres zoals bv. ikke@casema.nl.

Kan je die plaatjes van jou eens posten? Want dat opent natuurlijk mogelijkheden die mij tot nu toe niet bekend waren




  #12  
Oud 29-04-12, 15:32
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard






zoals je ziet gebruik ik het niet optimaal, en mail ik gewoon via mijn eigen casema account.
En maak ik voor mijn agenda gebruik van exchange.
Ik snap het nog niet helmaal. Maar als je wilt mailen via icloud dan moet je dus een account aanmaken.
Maar hij kan dus ook prima back ups maken van email adressen anders dan @me. Waarom dan een @me aanmaken of gebruiken?

Laatst gewijzigd door debroei; 29-04-12 om 15:45.
  #13  
Oud 29-04-12, 15:49
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik gebruik ook iCloud icm een gmail email adres. Kan prima.
  #14  
Oud 29-04-12, 15:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
zoals je ziet gebruik ik het niet optimaal, en mail ik gewoon via mijn eigen casema account.
En maak ik voor mijn agenda gebruik van exchange.
Ik snap het nog niet helmaal. Maar als je wilt mailen via icloud dan moet je dus een account aanmaken.
Maar hij kan dus ook prima back ups maken van email adressen anders dan @me. Waarom dan een @me aanmaken of gebruiken?
Ja, OK! Dat begrijp ik allemaal wel maar in een vorige post schreef je:

Citaat:
Dus contacten mail bladwijzers etc.
Nu blijkt uit de plaatjes dat je alleen maar bladwijzers synct met iCloud en helemaal geen mail, contacten, notities, herinneringen en agenda's.

In ieder geval bedankt voor de moeite
  #15  
Oud 29-04-12, 15:53
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

dat heb ik bewust recent uitgezet omdat ik nu sync met Exchange. Vandaar dat ik ook zeker weet dat dit werkt.
Bovendien heb ik de contacten sync gebruik om mijn nieuwe ipad te vullen even als de iphone 4 van mijn vriendin.
Weet dus 100% zeker dat dit werkt.
  #16  
Oud 29-04-12, 15:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik gebruik ook iCloud icm een gmail email adres. Kan prima.
Ik wil dat ook kunnen met een e-mail adres van een Intergovernmental Organisation (@itu.int).

Ik begrijp alleen niet hoe iCloud de mails, contacten en agenda's van die server moet halen. Leg eens uit hoe iCloud de mails enz.. van de Google servers haalt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 april 2012 om 14:55 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
dat heb ik bewust recent uitgezet omdat ik nu sync met Exchange. Vandaar dat ik ook zeker weet dat dit werkt.
Bovendien heb ik de contacten sync gebruik om mijn nieuwe ipad te vullen even als de iphone 4 van mijn vriendin.
Nogmaals, ik het begrijp het mechanisme niet waar iCloud de mails met van de Casema en Zeeland.net servers haalt
  #17  
Oud 29-04-12, 15:58
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Ik vraag me af, halen ze de gegevens niet op naar het Idevice om dit bestand vervolgens te copieren naar Icloud?
  #18  
Oud 29-04-12, 16:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Ik vraag me af, halen ze de gegevens niet op naar het Idevice om dit bestand vervolgens te copieren naar Icloud?
iCloud moet dan toch op de een of andere manier een verwijzing hebben naar de IMAP/POP3 en SMTP servers van Casema, Zeeland.net of Google

EDIT:

Laat maar zitten. Ik heb het net geprobeerd met een ander Apple ID en het werkt niet zonder @me adres:


Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 29-04-12 om 16:17.
  #19  
Oud 29-04-12, 16:20
1997giorgio1 1997giorgio1 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat weet ik niet want ik weet niet wat jij allemaal uitgespookt hebt op die die iDevices.

Log op de iPod en iPad uit in de Store en log weer in in met het juiste Apple ID voor de App Store, wat dit adres ook mag zijn.

Met iCloud hebben die twee adressen niets te maken en daar ging het toch over in deze draad, of niet
Toch vind ik het raar dat als ik naar icloud ga op mn ipod hij wel het nieuwe id vind, en de ipad dat niet doet..
  #20  
Oud 29-04-12, 17:06
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik begrijp alleen niet hoe iCloud de mails, contacten en agenda's van die server moet halen. Leg eens uit hoe iCloud de mails enz.. van de Google servers haalt
Ik schreef dat ik een iCloud account icm een gmail adres gebruik. Ik dacht dat de TS vraag hierover ging. Je kunt dan alle functies gebruiken, behalve mail. Daarvoor heb je idd een @me adres voor nodig.
Het schuifje voor 'mail' staat bij mij op "0".

Ik gebruik al jaren gmail voor email en die synchroniseert gewoon via de eigen dienst/servers van Google, had absoluut geen zin om een nieuw @me email adres te gaan aanmaken en over te stappen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps gaan niet van iPhone naar iPad met icloud. Rest werkt wel van icloud. Iem Edwinvo iCloud 5 01-12-11 11:16
IOS5 iCloud restore, apps worden niet teruggezet eddzzz iCloud 2 17-11-11 11:30
Icloud email kan niet verandert worden Tommyyke iCloud 0 12-10-11 22:23
Iphone contract van vrijdag nog steeds niet doorgevoerd? fillem Odido (T-Mobile) 59 06-08-08 14:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:20.