//

Sycnh naar Iphone + Ipad van Outlook ok, andersom komt niks in Outlook

Sycnh naar Iphone + Ipad van Outlook ok, andersom komt niks in Outlook discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Al enige tijd werk ik met Icoud om agenda en contacten te synchroniseren tussen iphone, ipad en outlook op laptop. Het heeft tot een aantal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-06-12, 09:37
Caa Caa is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard Sycnh naar Iphone + Ipad van Outlook ok, andersom komt niks in Outlook

Al enige tijd werk ik met Icoud om agenda en contacten te synchroniseren tussen iphone, ipad en outlook op laptop. Het heeft tot een aantal weken geleden goed gewerkt.

De afspraken die ik in ipad en iphone invoer komen wel in de andere ipad of iphone, maar niet in outlook.

De afspraken die ik in Outlook invoer komen wel meteen in iphone en ipad terecht.

Wie weet waar dit aan ligt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-06-12, 18:22
mkmbru mkmbru is offline
• iOS 6.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gouda
Berichten: 2
Standaard

Hallo forum dit is bij mij ook het geval en nu>>>??????

MVg mARTIEN
  #3  
Oud 17-06-12, 23:01
Caa Caa is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard

Helaas is er nog niemand met een oplossing voor dit probleem. En blijkbaar ben ik niet de enige... Is er iemand die ons kan helpen? Alvast bedankt!
  #4  
Oud 17-06-12, 23:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Klik je ook af en toe eens op het knopje "iCloud Refresh"?
  #5  
Oud 17-06-12, 23:09
Caa Caa is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard

Ja, heel vaak, maar het heeft nooit effect...
  #6  
Oud 17-06-12, 23:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caa Bekijk bericht
Ja, heel vaak, maar het heeft nooit effect...
Alles wat van Outlook naar iCloud gaat werkt dus (Outbound). Alles wat van iCloud moet binnenkomen in Outlook werkt niet (Inbound).

Zit er daar eventueel niet de een of de andere Firewall in de weg?
  #7  
Oud 17-06-12, 23:18
Caa Caa is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard

Mmm, dat zou kunnen. Hoe kan ik dit controleren? Ik heb niet heel veel verstand van dit soort dingen!
  #8  
Oud 17-06-12, 23:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caa Bekijk bericht
Mmm, dat zou kunnen. Hoe kan ik dit controleren? Ik heb niet heel veel verstand van dit soort dingen!
"troubleshooting by elimination" Zet de Firewall tijdelijk uit en kijk of het probleem opgelost is.
  #9  
Oud 18-06-12, 11:12
Caa Caa is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard

Helaas, ik heb het net getest, maar dat maakte geen verschil. Moet ik ICloud ergens op een 'veilige' lijst zetten?

Nog meer ideeën?
  #10  
Oud 18-06-12, 11:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caa Bekijk bericht
Nog meer ideeën?
De Firewall kunnen we nu wel uitsluiten denk ik

De procedure om met iCloud en Outlook contacten en agenda's te synchroniseren is als volgt:

1) Installeer het Windows iCloud Control Panel (dat heb je waarschijnlijk al gedaan);
2) Sluit Outlook af;
3) Activeer in het WiCP Mail en uitsluitend Mail. Niets anders;
4) Start Outlook op. Het WiCP heeft nu een iCloud Mail account aangemaakt in Outlook;
5) Sluit Outlook af;
6) Activeer in het WiCP nu contacten en agenda's;
7) Start Outlook op. De contacten en agenda's synchroniseren nu met wat er in www.icloud.com staat. Kijk na in www.icloud of de juiste tijdszone ingesteld is;

Bij het allereerste gebruik van het Windows iCloud Control Panel zegt dit programma ook dat het zo moet gedaan worden. Dat heb je waarschijnlijk over het hoofd gezien.


EDIT
Als je deze procedure wel gevolgd hebt de allereerste keer dan doe een update van het Windows iCloud Control Panel of installeer de laatste versie opnieuw.

Recente updates van Windows Vista/7 schijnen te functionaliteit van iCloud te kunnen verknoeien.


Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 18-06-12 om 11:56. Reden: Edit
  #11  
Oud 18-06-12, 22:57
mkmbru mkmbru is offline
• iOS 6.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gouda
Berichten: 2
Standaard

Heer of heren we hebben de klus geklaard wel bedankt

Groeten Martien
  #12  
Oud 19-06-12, 11:45
Caa Caa is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard

Fijn dat het bij Martien is opgelost! Bij deze dame helaas nog niet...

Ik had het idd niet op deze manier geïnstalleerd, dus dat was hoopgevend! Mijn email werkt nu wel goed. Dit werkte nog niet in Outlook, maar daar had ik nog niet echt aandacht aangegeven. Contactenpersonen synchroniseren ook goed van en naar outlook. Alleen agenda (naar Outlook) blijft een probleem. Bij Taken geldt trouwens hetzelfde.

Zijn er nog meer opties die ik kan proberen?

Rechtsonderin staat, sinds gisteren, in in het Outlookscherm continu 'Hierarchie synchroniseren' met een cirkelend zandlopertje. Heeft dit nog iets te betekenen?
  #13  
Oud 19-06-12, 11:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caa Bekijk bericht
Zijn er nog meer opties die ik kan proberen?
Je moet wel Outlook agenda's aanmaken in "iCloud" en niet in "Personal Folders".

Kijk eens na in www.icloud.com of de agenda's daar goed staan. Taken is onderdeel van Mail en worden dus tezamen met Mail gesynchroniseert.
  #14  
Oud 19-06-12, 11:55
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Misschien een overbodige opmerking, maar plaats je de items wel in de goede iPhone agenda? Als je meerdere agenda's hebt op je iPhone, moet je wel die agenda kiezen die synct met Outlook.
  #15  
Oud 19-06-12, 12:53
Caa Caa is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard

Afspraken op IPad en Iphone zet ik in agenda 'icloud', tussen deze 2 gaat het dan ook goed.
Op www.icloud.com staat alles goed.
In outlook heb ik in de map iCloud een 'agenda', agenda-samenvoegen en een calender. De laatste 2 zijn leeg. De afspraken die ik in outlook zetten verschijnen meteen op de apple's.

De taken lijken nu van en naar outlook niet te werken, terwijl email goed werkt. Behalve dat ik Emils niet kan verwijderen. Ze worden doorgestreept in outlook, vervolgens kan ik er niks mee...

Ik noem alle symptomen maar op, wellicht heeft de dokter er wat aan...
  #16  
Oud 19-06-12, 12:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caa Bekijk bericht
Behalve dat ik Emils niet kan verwijderen. Ze worden doorgestreept in outlook, vervolgens kan ik er niks mee...
Dat is de manier waarop Outlook omgaat met IMAP-servers. Bij de volgende sync zijn die doorgestreepte mails weg.

Voor het overige ben ik aan het einde van mijn Windowslatijn, sorry.
  #17  
Oud 19-06-12, 13:20
Caa Caa is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard

Dat komt het met email wel goed.

Jammer dat er geen tips meer zijn, was ik al bang voor. In ieder geval bedankt voor je snelle reacties!
  #18  
Oud 20-06-12, 12:10
Caa Caa is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard

Daar ben ik nog een keer. Ik heb net heel Outlook van de laptop afgehaald en alles stat voor stap er weer op gezet. Agenda, contacten en taken werken weer super snel van iPad/ iPhone naar outlook en andersom. Alleen mijn email doet het nu niet. Volgens mij is dit de staat zoals ik het helemaal in het begin heb gehad.

Bij email heb ik de volgende mappen, persoonlijke mappen, archiefkasten, iCloud, xxxx@me.com. Onder @me.com staat alleen Postvak in en zoekmaken, en hij geeft aan dat het offline is. Er komen geen Emails binnen.

Toen ik jouw stappen heb gevolgd kwamen alle mappen die ik in mijn me-account heb en synchroniseerde hij van en naar iPhone/ iPad. Is dit weer eenvoudig te herstellen (met behoud van werkende agenda), anders laat ik het zo, want ik vind agenda wel erg belangrijk!
  #19  
Oud 20-06-12, 12:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caa Bekijk bericht
Bij email heb ik de volgende mappen, persoonlijke mappen, archiefkasten, iCloud, xxxx@me.com. Onder @me.com staat alleen Postvak in en zoekmaken, en hij geeft aan dat het offline is. Er komen geen Emails binnen.
Offline betekent dat er geen verbinding is met de iCloud IMAP server Misschien moet je in Outlook toch nog eens even op het knopje "iCloud Vernieuwen" klikken.

Alternatief kan je ook eens nakijken in de Aaccountinstellingen of daar alles goed is ingesteld, bv. het iCloud paswoord. Alhoewel, het iCloud Control Panel hoort dat automatisch te doen.
  #20  
Oud 20-06-12, 12:23
Caa Caa is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 11
Standaard

Whow,, jij bent echt snel! Ik wilde net berichtje sturen dat het al gelukt is.
Ik had idd (heel stom!) verkeerde password gebruikt. Dus alles werkt nu.
Het enige (er is altijd wat) dat rechtsonderin het Outlookscherm de melding 'hiërarchie synchroniseren' met een draaiende zandloper blijft staan.
Reageren

Labels
icloud outlook agenda



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Van Outlook naar iPhone Barocky iCloud 4 26-03-12 16:07
synchronisatie van taken in outlook naar de iphone boksteen iTunes 2 01-04-10 21:13
wijziging outlook express naar microsoft outlook 2007 FIST2000 iTunes 0 11-03-10 22:42
Van iPhone naar Outlook MrJericho iTunes 0 08-12-08 21:43
Contacten van Iphone naar je PC (Outlook)>andersom dus bac97 iTunes 6 05-10-08 12:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.