iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Alternatief voor iCloud? (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/123564-alternatief-voor-icloud.html)

MathieuL 19-08-12 20:02

Alternatief voor iCloud?
 
Hallo,

heeft iemand ervaring met andere Cloud programma's voor Windows 7?
Ik zoek een alternatief voor iCloud dat wel op een normale en fatsoenlijke wijze functioneert i.c.m. mijn iPad en iPhone.
Het gaat mij m.n. om contacten, telefoonboek, agenda, enz. Foto's, muziek, e.d. vind ik niet zo belangrijk.

XIII 19-08-12 20:03

Mail, adresboek en agenda kun je prima OTA (over-the-air) synchroniseren via Google Sync als je die diensten bij Google gebruikt.

MathieuL 19-08-12 20:06

Ik gebruik nog helemaal niks. Na een hoop gepruts met iCloud heb ik het opgegeven.
Dus Google Sync werkt wel met een iPhone en een iPad?

Harley4 19-08-12 20:32

Ja hoor, net zo goed als iCloud

MathieuL 19-08-12 20:43

Net zo goed? Dan werkt het dus ook niet. iCloud werkt namelijk niet. Daar gaat mijn vraag nou juist over.

XIII 19-08-12 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuL
Net zo goed? Dan werkt het dus ook niet. iCloud werkt namelijk niet. Daar gaat mijn vraag nou juist over.

Test het zelf eens? Dat lijkt me productiever dan alleen maar klagen.

Guest-20180925190238 19-08-12 21:07

iCloud werk bij tientallen miljoenen gebruikers wel goed net zoals Google Sync bij tientallen miljoenen gebruikers ook goed werkt.

Het klinkt misschien heel hard maar misschien moet je reden van de problemen met iCloud toch eens tussen de stoel en het toetsenbord gaan zoeken.

Je geeft geen reden van jouw hoogstpersoonlijke iCloud problemen op dus waarschijnlijk heb je dan ook geen hulp nodig om deze op te lossen.

Succes verder :)

MathieuL 19-08-12 22:15

Sorry, maar ik mag toch wel naar alternatieven en de ervaringen van mensen, die deze alternatieven gebruiken, vragen?

XIII 19-08-12 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuL (Bericht 814413)
Sorry, maar ik mag toch wel naar alternatieven en de ervaringen van mensen, die deze alternatieven gebruiken, vragen?

Natuurlijk mag dat.

Maar als je alleen maar op alles kritiek hebt (zonder die te onderbouwen of eerst iets zelf uit te proberen) dan lijkt dat op "trolling" en dat voegt weinig toe.

Voor mij werken de Google diensten prima. Misschien voor jou ook? Probeer het eens?

MathieuL 19-08-12 23:58

Kritiek? Sorry hoor, maar ik heb nergens kritiek geuit.
Ik heb een vraag gesteld, meer niet.

Mijn excuses voor deze vraag, ik wist niet dat men hier zo snel geraakt is.

wblink 20-08-12 01:18

Dropbox, van harte aanbevolen

XIII 20-08-12 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wblink
Dropbox, van harte aanbevolen

Hoe zet je die in om mail, agenda en adresboek te synchroniseren?

hanske636 20-08-12 10:05

Topicstarter zou misschien eens kunnen uitleggen welke problemen deze heeft met iCloud....
"Het werkt niet" is niet echt een goede probleemstelling.

MathieuL 20-08-12 10:41

Kun je bij Drop Box en Google Sync de contacten die "in de cloud" staan rechtstreeks (dus in de cloud) aanpassen (wijzingen, toevoegen en verwijderen)?

XIII 20-08-12 10:43

Bij Google kan dat inderdaad via https://www.google.com/contacts

Dropbox synchroniseert alleen bestanden, dus daar zal dat niet (zomaar) kunnen.

KvdS 20-08-12 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuL (Bericht 814475)
Kun je bij Drop Box en Google Sync de contacten die "in de cloud" staan rechtstreeks (dus in de cloud) aanpassen (wijzingen, toevoegen en verwijderen)?

Ja, dat je in de cloud.

MathieuL 20-08-12 22:15

Ik ben me in dat Google Sync aan het verdiepen, maar moet ik dan een g mail account gaan aanmaken om vanaf daar m'n contacten te syncen?

Setting up Google Sync with your iOS device - Google Mobile Help

Ik begrijp het niet goed.

Heeft iemand van jullie dat i.c.m. een iPhone?







Met een cloud ben je zo een twee drie nog niet in de wolken.......

XIII 20-08-12 22:30

Zoals de handleiding waar je aan refereert al aangeeft heb je een Google Account nodig.

Daarmee kun je Gmail, Google Agenda, Google Contacten en diverse andere Google diensten gebruiken.

Er zijn meerdere (vele?) forumleden die hier gebruik van maken.

KvdS 20-08-12 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 814634)
Zoals de handleiding waar je aan refereert al aangeeft heb je een Google Account nodig.

Daarmee kun je Gmail, Google Agenda, Google Contacten en diverse andere Google diensten gebruiken.

Er zijn meerdere (vele?) forumleden die hier gebruik van maken.


Ik maak gebruik van de mail en de agenda van Google via de cloud, de contacten gaan via de kabel naar mijn adresboek.

MathieuL 21-08-12 08:00

OK, dank allemaal! Ik ga er verder induiken en kijken of het (me) lukt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:15.