//

waarom icloud

waarom icloud discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds februari ipad 2. Nu heb ik veel gelezen, en gelezen over icloud (en itunes). Maar snap er werkelijk niets van. En dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-10-12, 20:53
tess65 tess65 is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 10
Question waarom icloud

Ik heb sinds februari ipad 2. Nu heb ik veel gelezen, en gelezen over icloud (en itunes). Maar snap er werkelijk niets van. En dan nu met die nieuwe update is er weer van alles veranderd. Ik heb contacten, notities, agenda en mail enz enz aangemaakt en open staan in de icloud account op mijn ipad. heb er ook eens een reservekopie meegemaakt.
Is het hebben van icloud, en alle instellingen die er aan vast zitten alleen handig om te hebben als je bijvoorbeeld ook een iphone hebt, om deze samen (hoe noem je dat) te koppelen. Wat je op de een doet zie je ook op de ander. Of heeft het ook andere voordelen die bijvoorbeeld niet met/in itunes kan?. Bijvoorbeeld nu met de nieuwe update heb je met de notities de mogelijkheid te kiezen tussen ipad, icloud en gmail mappen om in op te slaan. Worden alle mappen met notities, bewaard als je een backup maakt in icloud en/of itunes? en het zelfde geld voor icloud agenda, contacten, herinneringen, safari, fotostream en documenten gegevens.
samen gevat denk ik: waarom en wanneer gebruik je icloud account en instellingen. En wat is het maken van een reserve kopie / backup van je ipad in icloud anders dan met een backup in itunes. Ik hoop dat jullie begrijpen waar ik mee worstel en dat jullie mij kunnen helpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-10-12, 21:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je een Mac gebruikt dan heeft iCloud veel meer functies dan alleen maar backups maken.

Mail, Calendar, Reminders en Notes worden gesynct tussen alle iDevices en de Mac. Foto's die je maakt worden gesynct met iPhoto via Photo Stream. Je kan Photo Streams delen met anderen, ook Windowsgebruikers.

Sommige apps op de iPhone/iPad syncen ook data met de overeenkomstige apps op de Mac. Bijvoorbeeld Pages, Numbers, Keynote maar ook een aantal apps van derden.

Met backups in iCloud heb ik geen ervaring. Ik maak alle backups in iTunes. En die backups gaan dan weer mee in een Time Machine backup. Zeker is zeker
  #3  
Oud 02-10-12, 12:32
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Apple - iCloud - All your content on all your devices.

Ik vind het hier wel duidelijk uitgelegd.
  #4  
Oud 03-10-12, 15:18
tess65 tess65 is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 10
Standaard

Time machine backup? Is dat een extra optie in itunes?
  #5  
Oud 03-10-12, 15:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tess65 Bekijk bericht
Time machine backup? Is dat een extra optie in itunes?
Nee, dat is een "extra optie" in OS X
  #6  
Oud 03-10-12, 15:22
tess65 tess65 is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 10
Standaard

Mac os x is een pc van apple toch? Dat staat verkeerd bij mij ik werk met windows
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarom kan ik het apple id van icloud niet wijzigen? 1997giorgio1 iPad algemeen 5 20-10-12 15:23
Waarom kan ik geen reserve kopie verwijderen uit iCloud? HooijmansNL iCloud 0 24-06-12 19:23
Apps gaan niet van iPhone naar iPad met icloud. Rest werkt wel van icloud. Iem Edwinvo iCloud 5 01-12-11 11:16
iCloud: waarom nog meerdere agenda's? BfromB iCloud 7 13-11-11 17:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:02.