//

tekst kopieren naar outlook/icloud agenda gaat niet meer

tekst kopieren naar outlook/icloud agenda gaat niet meer discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik werk met alle functionaliteiten binnen outlook, agenda, mail etc. Wanneer ik een mail binnenkrijg wil ik regelmatig de tekst hiervan kopieren naar de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-10-12, 11:51
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard tekst kopieren naar outlook/icloud agenda gaat niet meer

Hallo,

Ik werk met alle functionaliteiten binnen outlook, agenda, mail etc.

Wanneer ik een mail binnenkrijg wil ik regelmatig de tekst hiervan kopieren naar de notities van een afspraak in mijn agenda(icloud).

Ik selecteer de tekst en wil deze plakken in het veld onderaan bij de gemaakte afspraak.

Sinds een maand ongeveer (denk ik) kan ik via de rechtermuisknop geen dropdown menu meer openen in het veld van de afspraken. M.a.w. kan dus niks kopieren of plakken.

Dit voorval is alleen maar in mijn icloud agenda in outlook en niet onder de gewone outlook agenda.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-10-12, 09:09
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Niemand anders dit probleem? Of leg ik het misschien niet duidelijk uit?
  #3  
Oud 04-10-12, 09:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennisr Bekijk bericht
Niemand anders dit probleem? Of leg ik het misschien niet duidelijk uit?
Het probleem is helder

Maar aangezien het een Microsoft Outlook probleem is en geen probleem met iDevices of iCloud (iCloud is maar een synchronisatiemechanisme wat Outlook betreft) denk ik niet dat je vlug een antwoord zal krijgen.

In Outlook werkt een agenda in Personal Folders ook anders dan in een CalDAV agenda.
  #4  
Oud 04-10-12, 09:25
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Het rare is dat het voorheen wel heeft gewerkt. Of het nu is gekomen na een laatste update van icloud. Ik snap er niks van.

Het is i.i.g. zeer vervelend. Ik kan er ook niks van op internet vinden, het lijkt wel of ik de enige ben met dit probleem.

Bedankt voor jouw uitleg
  #5  
Oud 04-10-12, 09:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennisr Bekijk bericht
Het rare is dat het voorheen wel heeft gewerkt. Of het nu is gekomen na een laatste update van icloud. Ik snap er niks van.
Of na een update van Microsoft Update, dat gebeurd ook wel eens
  #6  
Oud 04-10-12, 09:36
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik zie nu ook dat er meer verschillen zijn. Er ontbreken tabbladen waardoor de mogelijkheden beperkt zijn. Alleen dat er geen tekst gekopieerd kan worden! Dit kan overigens wel bij onderwerp en locatie, maar niet in het veld onderaan.

Zie bijlagen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Naamloos1.jpg‎ (28,6 KB, 11x gelezen)
Bestandstype: jpg Naamloos2.jpg‎ (29,4 KB, 12x gelezen)
  #7  
Oud 04-10-12, 09:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennisr Bekijk bericht
Ik zie nu ook dat er meer verschillen zijn. Er ontbreken tabbladen waardoor de mogelijkheden beperkt zijn. Alleen dat er geen tekst gekopieerd kan worden! Dit kan overigens wel bij onderwerp en locatie, maar niet in het veld onderaan.
Dan is het toch een Outlook probleem denk. iCloud voegt alleen maar één of twee knopjes toe aan Outlook, meer niet. En met tabbladen in Outlook doet iCloud al helemaal niets.

Ik ben niet te beroerd om te trachten om een probleem te reproduceren. Als ik echter Mail, Calenders, enz... activeer in Outlook gooit die heel mijn iCloud Apple Mail door mekaar. Outlook voegt dan postbussen toe die er al zijn en wijzigt de volgorde van de postbussen. Daar heb ik vandaag geen zin in.

Als je er van overtuigd bent dat het aan iCloud ligt dan verwijder het Windows iCloud Control Panel eens en installeer de allerlaatste versie (2.0) opnieuw.

Succes verder
  #8  
Oud 04-10-12, 10:27
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik heb even verder gekeken hier in het bedrijf. Iedereen die icloud gebruikt icm outlook heeft dit probleem. Er kan dus niet gekopieerd worden.

Ik heb aparte agenda's onder de map iCloud in outlook. Deze agenda's gebruik ik dus ook. Daarnaast zijn er ook nog mappen als "mijn agenda's"etc. Ik neem toch aan dat ik de agenda's onder iCloud moet gebruiken om alles correct te syncen, of wordt het ook anders gedaan?

Extra info;
Ik had agenda's delen via Webdav server (via Nas) ook geinstalleerd en nu ontbreekt onder de rechtermuisknop van de icloud agenda (in outlook)
ook "agenda publiceren". Ik weet zeker dat het aanwezig was, want mijn agenda wordt nog steeds gepubliceerd en anderen kunnen de wijzigingen nog steeds zien. Alleen als ik nu iets verander kan ik deze funtie niet opnieuw aanklikken. Beetje wazig allemaal. Dan het inderdaad een microsoft euvel zijn, maar goed dan heb ik de oplossing nog niet.
  #9  
Oud 02-11-12, 13:07
BlueEye65 BlueEye65 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 1
Standaard

Maar is er nu een oplossing voor het wel weer kunnen plakken in de icloud agenda onder outlook ????
  #10  
Oud 04-11-12, 17:45
dennisr dennisr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueEye65 Bekijk bericht
Maar is er nu een oplossing voor het wel weer kunnen plakken in de icloud agenda onder outlook ????
Ik gebruik nu gewoon ctrl-V. Dit werkt wel.
  #11  
Oud 12-11-12, 21:45
Nonintres Nonintres is offline
• iOS 6.0
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik kan al enige tijd geen notities van een agenda-item op mijn iPhone synchroniseren met Outlook agenda bij een los item, wel bij een reeks van een herhaald item als ik de serie open. Vreemd.
  #12  
Oud 08-02-13, 20:22
profisat profisat is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoensbroek
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennisr Bekijk bericht
Niemand anders dit probleem? Of leg ik het misschien niet duidelijk uit?
Ja ikzelf heb het ook, selecteren en kopieren van het grote witte veld lukt niet meer. wel alles selecteren dmv CTRL A.
voorheen kon ik gewoon een woord selecteren en kopieren.
Dus als je een oplossing hebt dan graag.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afspraken kopiëren iCloud agenda Jalumi iCloud 6 26-08-12 12:40
Agenda-items van iCloud naar Outlook 2010 schoe459 iCloud 10 27-07-12 21:39
agenda syncen met outlook gaat niet meer Nieky iTunes 2 08-01-11 23:41
Agenda synchroniseert niet meer met outlook lineke iPhone Apps 0 14-10-10 22:05
agenda outlook synchroniseert niet meer ivanhalsberghe iTunes 0 08-09-10 23:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:52.