iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Kan geen reservekopie meer maken in iCloud met iPhone 5 (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/126819-geen-reservekopie-meer-maken-icloud-iphone-5-a.html)

bootcover 04-10-12 18:23

Kan geen reservekopie meer maken in iCloud met iPhone 5
 
Zit met het volgende probleem:

Had een iPhone 4 en maakte via iCloud een reservekopie, dat ging automatisch.
Van de week de nieuwe iPhone 5 ontvangen, deze aangezet en via iTunes de reservekopie op de 5 gezet, alles werd netjes overgezet en kon dus meteen aan de slag.
Maar nu kan ik met de iPhone 5 geen reservekopie in iCloud meer maken :(
Ik krijg elke keer deze melding: Voltooien van laatste reservekopie is mislukt. Laatste reservekopie Nooit.
Ik kan in iTunes nog wel een reservekopie opslaan op de computer (windows) dan komt er ook netjes een tijd van het maken erbij staan.
In iTunes kan ik ook geen reservekopie maken via iCloud.

Wat ik al heb gedaan:
In iTunes mijn oude 4 verwijderd, er staan nu nog 2 apparaten in, de 5 en de iPad3 die ik heb.
Ook op de telefoon zelf heb ik de 4 verwijderd via opslagbeheer in iCloud.

Daarna heb ik op de telefoon de reservekopie van de 5 verwijderd, dit is dus een incomplete reservekopie, er staat dan ook: nieuwste reservekopie: Onvolledig
Groote is 106 MB, hij maakt dus een onvolledige backup en breekt die af, er wordt dus wel wat opgeslaan....
Na het verwijderen van de iPhone 5 bij opslagbeheer staat de optie iCloud-reservekopie uit en krijg je een melding dat de eerstvolgende keer dat je de telefoon aan iTunes hangt er een kopie op de computer wordt gemaakt.
Ik zet daarna de optie weer aan en er wordt opnieuw een reservekopie gemaakt, dit duurt ongeveer 8 minuten, maar ergens driekwart krijg ik weer de melding dat het maken ervan mislukt is.

Ik weet dus niet meer wat ik moet doen, oke ik heb een reservekopie op de computer, maar ik heb deze liever in iCloud net zoals bij mijn 4

Ohja, ik kan wel gewoon met de iPad3 een kopie maken in iCoud.

Wie weet wat ik nog kan doen ?

lotusdiver 12-10-12 13:49

ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone 4S. het is dus geen specifiek probleem voor de iphone 5. maar wat het probleem is weet ik ook nog steeds niet. Op mijn ipad werkt het allemaal goed, een back-up maken in icloud. Maar voor de iphone helemaal niets.

ifreek 09-11-12 17:40

Hier het zelfde probleem. Ging goed op de iPhone 4, maar gaat fout op de iPhone 5.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 november 2012 om 18:37 ----------

Gelukt!

Ik heb het volgende gedaan:
- iPhone aan de stroomkabel
- Bij "Instellingen > iCloud > Opslag en reservekopie > Beheer opslag" de backup van "deze iPhone" verwijderd. Hierbij wordt iCloud backups uitgeschakeld.
- Bij "Instellingen > iCloud > Opslag en reservekopie" de optie "iCloud reservekopie" weer ingeschakeld.
- Op "Maak nu reservekopie" geklikt.
- Het beeldscherm uitgeschakeld en even geduld gehad


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:23.