iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iCloud pusht geen afspraken (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/128562-icloud-pusht-geen-afspraken.html)

lexvdn 30-10-12 13:00

iCloud pusht geen afspraken
 
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met het synchroniseren van mijn agenda.
Als ik een agenda-item op mijn iPhone4 of op mijn iPad2 toevoeg aan de agenda, dan verschijnen ze ook op iCloud.com. Echter: als ik dat item toevoeg op mijn iPhone dan verschijnt deze niet op mijn iPad en als ik het item op mijn iPad toevoeg dan verschijnt deze niet op mijn iPhone.
Als ik een item toevoeg op iCloud.com, dan verschijnt deze niet op de iPad en ook niet op de iPhone.
Als ik een op de iPad of de iPhone aangemaakt item verwijder op het device, dan verdwijnt het ook op iCloud.com. Het lijkt er dus op alsof het pushen van agenda-items van de server niet werkt;'Nieuwe gegevens' bij Instellingen staat echt op 'Push'. Maar... als ik een op de iPad of iPhone aangemaakt agenda-item op iCloud.com verwijder, dan zijn ze even later ook op het device verwijderd! Dat is toch ook een push-boodschap?
Ik heb onder Instellingen op het device in het iCloud menu al een keer de Agenda sync uitgezet waarbij ik alle agenda-items heb laten verwijderen van het device. Daarna de sync weer aangezet. Een klein deel van mijn afspraken wordt dan weer zichtbaar, maar lang niet alles (waarom de ene afspraak wel en de andere niet, geen idee!). Ook worden op de iPhone op dat moment andere afspraken binnengehaald dan op de iPad! Nieuwe afspraken vanuit iCloud.com worden niet zichtbaar op het device. Er wordt wel regelmatig ververst (cirkeltje in bovenbalk draait regelmatig rond).
Wellicht ten overvloede: ik heb al mijn afspraken in maar één agenda staan met de naam 'Agenda'.
Overigens: de items zijn wel te zien in mijn Outlook-agenda op een Windows-laptop. De synchronisatie daarmee werkt helemaal naar behoren.

PietMaVi 10-11-12 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lexvdn (Bericht 846711)
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met het synchroniseren van mijn agenda.
Als ik een agenda-item op mijn iPhone4 of op mijn iPad2 toevoeg aan de agenda, dan verschijnen ze ook op iCloud.com. Echter: als ik dat item toevoeg op mijn iPhone dan verschijnt deze niet op mijn iPad en als ik het item op mijn iPad toevoeg dan verschijnt deze niet op mijn iPhone.
Als ik een item toevoeg op iCloud.com, dan verschijnt deze niet op de iPad en ook niet op de iPhone.
Als ik een op de iPad of de iPhone aangemaakt item verwijder op het device, dan verdwijnt het ook op iCloud.com. Het lijkt er dus op alsof het pushen van agenda-items van de server niet werkt;'Nieuwe gegevens' bij Instellingen staat echt op 'Push'. Maar... als ik een op de iPad of iPhone aangemaakt agenda-item op iCloud.com verwijder, dan zijn ze even later ook op het device verwijderd! Dat is toch ook een push-boodschap?
Ik heb onder Instellingen op het device in het iCloud menu al een keer de Agenda sync uitgezet waarbij ik alle agenda-items heb laten verwijderen van het device. Daarna de sync weer aangezet. Een klein deel van mijn afspraken wordt dan weer zichtbaar, maar lang niet alles (waarom de ene afspraak wel en de andere niet, geen idee!). Ook worden op de iPhone op dat moment andere afspraken binnengehaald dan op de iPad! Nieuwe afspraken vanuit iCloud.com worden niet zichtbaar op het device. Er wordt wel regelmatig ververst (cirkeltje in bovenbalk draait regelmatig rond).
Wellicht ten overvloede: ik heb al mijn afspraken in maar één agenda staan met de naam 'Agenda'.
Overigens: de items zijn wel te zien in mijn Outlook-agenda op een Windows-laptop. De synchronisatie daarmee werkt helemaal naar behoren.

Hier bij mij ook hetzelfde probleem! Apple resellers en Apple (070-nummer) hebben nog niet van probleem gehoord!
Ik heb ook al beide toestellen 'hersteld' maar geen oplosing voor t probleem. Volgens mij is het probleem ontstaan sedert iOS 6.0

Iemand een oplossing?

lexvdn 15-11-12 19:48

Rara hoe kan het??? Het probleem is bij sinds een dag of vier over. Diverse testjes gedaan, alles lijkt weer te werken. Ik heb er echter niets aan gedaan in de tussentijd, ook geen update geinstalleerd, ... Vreemd!

PietMaVi 15-11-12 21:04

Nog niet van de baan...
 
helaas, bij mij is het nog niet zo. Probleem blijft zich stellen (net nog even geprobeerd...)

Goed om radeloos van te worden, als je niet weet hoe het op te lossen is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:04.