//

iCloud onvindbaar, wel Dropbox

iCloud onvindbaar, wel Dropbox discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) iPad 4 gekocht en gebruikte al Dropbox; dit heb ik dan ook geinstalleerd. Ik kan de bestanden aldaar nu ook keurig zien (en downloaden, helaas ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-01-13, 13:52
wg54 wg54 is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 5
Question iCloud onvindbaar, wel Dropbox

iPad 4 gekocht en gebruikte al Dropbox; dit heb ik dan ook geinstalleerd. Ik kan de bestanden aldaar nu ook keurig zien (en downloaden, helaas niet direct bewerken). Maar de hele iCloud is onvindbaar!
Als ik nu bijv. ook foto's maak dan streamt de iPad ze automatisch naar Dropbox. Dat is op zich niet erg maar ik kan die iCloud uberhaupt nergens vinden of gebruiken ! (ja, bij Instellingen staat ie maar dat is alles).
Nu neemt Dropbox de honneurs voor Apple eigenlijk waar en dat is niet helemaal in de haak vind ik. En hierdoor loop ik dus ook de 5Gb opslag op iCloud mis, die ik best kan gebruiken aangezien ik veel fotos maak en waar ik eigenlijk dus gewoon recht op.
Hoe kan ik dit veranderen? Of om de vraag anders te stellen: hoe kan ik meerdere "clouds" instellen en gebruiken ? Hoop dat iemand hier iets op weet,
Willa
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-01-13, 13:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wg54 Bekijk bericht
Nu neemt Dropbox de honneurs voor Apple eigenlijk waar en dat is niet helemaal in de haak vind ik.
Synchroniseren van Documenten & Data wordt in Windows niet ondersteund door iCloud. Wel in OS X Mountain Lion op een Mac.

Foto's kan je synchroniseren door Fotostream te gebruiken. Je moet dan het Windows iCloud Control Panel installeren en Fotostream activeren.

http://support.apple.com/kb/DL1455
  #3  
Oud 20-01-13, 14:18
wg54 wg54 is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 5
Standaard

Bedankt, Toshima. Sorry, ik ben niet duidelijk geweest. Ik kan iCloud niet op de IPad vinden! (De pc is nog niet aan de orde, maar daar gebruik ik dan allen Dropbox wel als het niet anders kan).

Fotostream staat al aan. (Maar stream gaat dus naar Dropbox). Waar vind ik trouwens dat Control panel ? Of bedoel je het kopje iCloud onder Instelleingen?
  #4  
Oud 20-01-13, 14:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wg54 Bekijk bericht
Ik kan iCloud niet op de IPad vinden! (De pc is nog niet aan de orde, maar daar gebruik ik dan allen Dropbox wel als het niet anders kan).
iCloud op de iPad kan je alleen maar vinden in apps die iCloud ondersteunen. Bijvoorbeeld in Pages, Numbers, Keynote, enz.... Er is niet zoiets als Dropbox of Skydrive waar je bestanden kan in opslaan.



Citaat:
Waar vind ik trouwens dat Control panel ?
In de link die ik in mijn vorige post geplaatst heb.
  #5  
Oud 20-01-13, 15:25
wg54 wg54 is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 5
Standaard

Pardon, te snel gelezen , Timosha. Ik heb nu dan het control panel op mijn pc geïnstalleerd , mooi, bedankt ! Ik zie daar dat inderdaad bijna niets gebruikt wordt, 4,98 nog beschikbaar. Fotostream staat op het beginscherm aangevinkt maar is niet te zien onder Beheren opslagruimte (alleen Mail en Backups). Ik kan hier zo te zien ook niets aanpassen (alleen meer ruimte kopen
Op mijn pc staat in de bestandenlijst nu ook een map Fotostream, maar dat is alleen een icoon, (een collage van fotos die op de ipad staan. ik kan geen bestanden zien of openen.
Hier heb ik dus nog niets aan. D.w.z. Dezelfde bestanden staan natuurlijk ook in Dropbox, want daar streamt de ipad dus wel naar toe oftewel de Fotostream op de ipad gebruikt vlgs mij Dropboxruimte en niet de iCloud. Ik moet denk ik dus maar concluderen dat de ipad erg beperkt is en maar een cloudverbinding aankan? (Dit in tegenstelling tot bijv. mijn android telefoon waar dat wel kan, ik kan daar zowel Dropbox als gewoon BOX openen. De laatste lukt trouwens ook niet op de ipad. ) of weet iemand anders misschien nog iets over dit probleem?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 januari 2013 om 14:30 ----------

Herstel, ik kan wel bestanden openen op de pc, je moet tweemaal klikken ook op het icoontje dus met collage van foto's....
  #6  
Oud 20-01-13, 15:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wg54 Bekijk bericht
....oftewel de Fotostream op de ipad gebruikt vlgs mij Dropboxruimte en niet de iCloud.
iOS Fotostream kan alleen maar iCloud Fotostream gebruiken, geen DropBox. Je kan wel nieuwe foto's in Dropbox plaatsen maar dat is geen Fotostream. Dat is een redelijk nieuwe functie van Dropbox.

Als Fotostream geactiveerd is op de iPad en de PC dan komen voortaan alle plaatjes automatisch op de PC terecht.

Citaat:
Ik moet denk ik dus maar concluderen dat de ipad erg beperkt is en maar een cloudverbinding aankan?
Dat is een verkeerde conclusie Succes verder
  #7  
Oud 20-01-13, 16:10
wg54 wg54 is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 5
Standaard

Dat is zo en daar kwamen ze daarvoor natuulijk ook al: direct op de pc, via Dropbox. Als ik nu een nieuwe foto maak (net maar weer even getest) komt ie in foto's, in Fotostream en in Dropbox. Drie plekken dus. Dat was voorheen ook al zo. Wel vreemd dat er geen opslagruimte gebruikt wordt op de iCloud volgens het Controlpanel. Ik maak nl best veel foto's. Ik ga nu maar eens proberen het van de andere kant te benaderen, nl in Dropbox uitzoeken of ik die stream uit kan zetten, maar toch de bestanden kan blijven zien op de iPad. In ieder geval bedankt voor het advies en de tip over het installeren van het Controlpanel.
  #8  
Oud 20-01-13, 16:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wg54 Bekijk bericht
Wel vreemd dat er geen opslagruimte gebruikt wordt op de iCloud volgens het Controlpanel.
Dat is niet vreemd want de opslagruimte van Fotostream valt buiten die 5GB. Misschien toch eens een beetje inlezen in de materie:

Apple - iCloud - New photos on all your devices.
  #9  
Oud 20-01-13, 17:10
wg54 wg54 is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 5
Standaard

Ik heb uiteraard eerst de support pages bekeken maar heb dit er dus niet uit kunnen halen. Nog maar eens goed gelezen nu dan, a ha: "Share a little or share a lot: Shared Photo Streams don't count against your iCloud storage, etc....."" . Dit bedoelt u? Dit heb ik begrepen alsof het alleen om SHARED fotostreams ging om duidelijk te maken dat het je dus niets extra's kost als je iets wilt delen (naast je bestaande opslag) . Het geldt dus sowieso voor de fotostream? Okay dan, sorry, verkeerd begrepen. Maar dan wordt het allemaal wat duidelijker. Ik zit hier al dagen mee te puzzelen en heb dit dus niet kunnen vinden. Gebruik ook voor het eerst een Apple product dus het is allemaal nogal anders voor me. En ik vind de uitleg van Apple sowieso erg onduidelijk en vaag. Het lijken allemaal meer promoteksten dan feitelijke toelichtingen op deze site. Gewoon een kleine handleiding bij de iPad zelf met wat gebruikstips op ouderwets papier, 1 velletje zou al genoeg zijn, was voor mij in ieder geval niet overbodig. Vind ik ook wat klantvriendelijker (voor het toch best wel stikdure product) dan om mensen het allemaal maar zelf te laten uitzoeken op een Engelstalige website. Zo heb ik dagen moeten speuren (ja , op Internet hoor en ook bij Apple zelf) of het mogelijk is te knippen en plakken, zoiets simpels! Antwoord gevonden uiteindelijk ook via een forum. Dacht ook een beetje dat fora zoals dit ook een beetje bedoeld waren om elkaar maar ook minder ervaren gebruikers informatie uit te wisselen?
Sorry voor het lange verhaal maar ik bespeurde een beetje kritiek in uw laatste antwoord, dus voel me geroepen hier op in te gaan. Het kost mij evengoed overbodige tijd om dit hele item op te starten, forumaccount aan te maken, mails heen en weer te sturen etc. om uiteindelijk een nogal simpel feit te ontdekken. Ik had het ook liever direct no-nonsense op de website gelezen of nog beter gewoon via een Helpknop ofzo op de Pad, Had ik mijn middag leuker kunnen besteden. En tenslotte: u had ook niet hoeven te reageren natuurlijk. Evengoed bedankt voor het wel doen, ik heb toch wat geleerd . Fijne dag nog verder.
  #10  
Oud 20-01-13, 17:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wg54 Bekijk bericht
Zo heb ik dagen moeten speuren (ja , op Internet hoor en ook bij Apple zelf) of het mogelijk is te knippen en plakken, zoiets simpels! Antwoord gevonden uiteindelijk ook via een forum.
De volledige Nederlandstalige handleiding van de iPad vindt je in Safari onder de favorieten Als je de gratis app iBooks installeert kan je ook in iBooks een complete handleiding downloaden.

Ook nog een fijne dag gewenst
Reageren

Labels
dropbox, fotos, icloud, stream



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps gaan niet van iPhone naar iPad met icloud. Rest werkt wel van icloud. Iem Edwinvo iCloud 5 01-12-11 11:16
dropbox en icloud iredydo iCloud 2 27-11-11 20:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.