iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Hoe iCloud.com push email instellen? (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/133881-icloud-com-push-email-instellen.html)

rtf74 24-01-13 23:58

Hoe iCloud.com push email instellen?
 
Ik ben momenteel bezig met het migreren van de email adressen die via mijn provider lopen zodat ik meer vrijheid krijg bij het switchen van internet provider.

De meeste gaan naar GMail, maar mijn persoonlijke hoofdaccount, daar had ik iCloud voor in gedachten.
Helaas is mijn primaire icloud accountnaam i.v.m. de tenaamstelling niet geschikt als hoofdemail account.
Wel heb ik een alias aangemaakt met voornaam.achternaam@icloud.com. Dit adres is zo ingesteld dat het het primaire emailadres is geworden op mijn devices.

Echter krijg ik pushmail niet voor elkaar. Als ik een mail naar het betreffende icloud adres stuur zie ik niets gebeuren op de iDevices. Wanneer ik de mail app open dan wordt de mail meteen bijgewerkt en dus ontvangen. Ik zag op mijn iPad net wel dat na een x-tal minuten er een badge symbooltje kwam. Maar verder geen melding (is wel ingesteld in het notificatiecentrum)

Ik heb al oplossingen gevonden zoals:
quote:
The same problem:
(1) close all apps in the background
(2) restart your iOS 5 device
(3) send an e-mail from another client
(4) waiting for push mail
--> it should work at this time (there is no mail.app in the background)

(5) now open the mail.app on your iOS 5 device, and send it to the background
(6) send an e-mail from another client again
(7) waiting for push mail
--> it works (with the mail.app in the background)

(http://gathering.tweakers.net/global/smileys/coool.gif now close the mail.app completely (kill the app from running in the background)
(9) send an e-mail from another client again
(7) waiting for push mail
--> it doesn't work
Maar die werkt bij mij in het geheel niet (bij alle stappen dus niet).
En ook de standaard Apple adviezen helpen niet.

Daarnaast nog wat 'oplossingen' geprobeerd die ik nu zo snel niet kan terug vinden. Meestal hadden ze te maken met de volgordes waarin je zaken aan- en uitzet.

Gaat om:
iPad mini (Wi-Fi)
iPad 2 (Wi-Fi/3g)
iPhone 4

Heeft iemand een oplossing voor mij?

Guest-20180925190238 25-01-13 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rtf74 (Bericht 870791)
De meeste gaan naar GMail, maar mijn persoonlijke hoofdaccount, daar had ik iCloud voor in gedachten.

Die zin begrijp ik niet goed. Goegelmail met iCloud :confused:

Wat iCloud push mail betreft. Heb je in Settings -> Mail, Contacts, Calendars -> Fetch New Data = Push ingesteld. Als je dat gedaan hebt moet iCloud push mail werken.

rtf74 25-01-13 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 870809)
Die zin begrijp ik niet goed. Goegelmail met iCloud :confused:

Wat iCloud push mail betreft. Heb je in Settings -> Mail, Contacts, Calendars -> Fetch New Data = Push ingesteld. Als je dat gedaan hebt moet iCloud push mail werken.

GMail voor 2 andere accounts
iCloud mail voor mijn 'hoofdaccount'

Maar ik heb overal Push ingesteld inderdaad. Maar het werkt dus niet? En het werkt dus niet op alle genoemde apparaten...? Even googlen leerde mij dat er inderdaad wel aardig wat problemen zijn of zijn geweest met pushmail i.c.m. iCloud. Maar het zou nu moeten werken begrijp ik. Maar niet bij mij dus.

Guest-20180925190238 25-01-13 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rtf74 (Bericht 870826)
Even googlen leerde mij dat er inderdaad wel aardig wat problemen zijn of zijn geweest met pushmail i.c.m. iCloud. Maar het zou nu moeten werken begrijp ik. Maar niet bij mij dus.

Een hele tijd geleden zijn er inderdaad wat problemen geweest met iCloud push mail, maar die zijn ondertussen opgelost.

Een andere instelling dan "push" (of "fetch") is er niet. Hier werkt dat perfect op alle iOS apparaten. Komt er een mail binnen dan piepen soms drie of vier iOS apparaten tezelfdertijd.

Ik gebruik echter alleen maar iCloud mail en geen Gmail. Misschien dat daar iets in de weg zit? Met Goegelmail kan ik helaas niet helpen :o

Succes verder :-)

rtf74 28-01-13 14:00

Ik weet ook niet hoe, maar uiteindelijk bleek het gelukt te zijn. Misschien toch iets met GMail? Ik heb namelijk alle mailadressen verwijders en als eerste iCloud ingesteld. Daarna de GMail adressen. Nu wordt de iCloud mail i.g.v. gepushed.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:49.