iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   GMail agenda niet zichtbaar in iCloud.com (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/134427-gmail-agenda-niet-zichtbaar-icloud-com.html)

rtf74 04-02-13 15:11

GMail agenda niet zichtbaar in iCloud.com
 
Ik ben nog van alles aan het uitzoeken in mijn poging om volledig naar iCloud over te stappen. Meeste is al geregeld, maar 1 ding krijg ik niet voor elkaar.

Ik heb ook nog een Gmail accout omdat de agenda van GMail wat makkelijker te delen is met anderen (zeker niet Apple/iCloud gebruikers). En dat lijkt ook allemaal goed te gaan. Maar op iCloud.com en in Outlook 2010 zie ik die agenda niet.

Ik heb dus een GMail agenda welke ik op mijn iPad en iPhone (beide laatste ios, geen JB), heb gedeeld. Daar is dat heel makkelijk in te stellen door het schuifknopje bij agenda om te zetten. Maar wat ik vreemd vind is dat op iCLoud.com die agenda dan niet zichtbaar is?

Als ik een afspraak maak in de GMail agenda dan wordt deze ook zichtbaar in de agenda op mijn iPad en iPhone

[Edit]
Outlook is inmiddels gelukt.
[\Edit]

Kortom:
Hoe krijg ik de GMail agenda zichtbaar in iCLoud.com.

Guest-20180925190238 04-02-13 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rtf74 (Bericht 873770)
Kortom:
Hoe krijg ik de GMail agenda zichtbaar in iCLoud.com en Outlook 2010?

iCloud kan alleen maar iCloud agenda's synchroniseren net zoals Gmail alleen maar Gmail agenda's kan synchroniseren.

In iCloud kan je wel op gedeelde agenda's abonneren.

rtf74 04-02-13 16:33

Misschien schrijf ik het verkeerd. Maar op mijn iPhone en iPad kan ik dus wel vanuit de agenda app de GMail agenda zien. Maar vanuit iCloud.com niet. Het lijkt me dat dat ook moet kunnen?

Guest-20180925190238 04-02-13 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rtf74 (Bericht 873803)
Maar op mijn iPhone en iPad kan ik dus wel vanuit de agenda app de GMail agenda zien.

Als een iCloud agenda???? Of als een Gmail agenda?

www.icloud.com is de "Master" wat daar in staat, staat ook op de iDevices want dat zijn de "Slaves".

rtf74 04-02-13 19:20

Gewoon als een icloud agenda. net als op mijn iPhone en iPad. Wat jij schrijft over die master en slave, dat dacht ik ook. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat ik de agenda's wel allemaal op de iDevices zie, maar niet op icloud.com? Ik heb agendaschuifje op mijn iPhone en iPad al uit- en aangezet, maar zie geen GMail agenda op iCloud.com.

Guest-20180925190238 04-02-13 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rtf74 (Bericht 874064)
Gewoon als een icloud agenda.

Dan kan ik helaas niet helpen wat ik zou niet weten hoe je een Gmail (of Hotmail of Yahoo) agenda moet syncen met iCloud :o

rtf74 04-02-13 21:06

Ik bedoel niet echt syncen denk, maar meer dat de GMail agenda wordt weergegeven. Net zoals op mijn iDevices. Daar zie ik de GMail agenda wel tussen de agenda's staan.

Ik heb de volgende link gevonden, maar die is denk gericht op Mac gebruikers:
Subscribing to Google Calendars in iCloud

Als ik dan de link van de prive agenda kopieer en plak, zie ik niet de afspraken staan in icloud.com die ik wel in Outlook en de iDevices zie.

Guest-20180925190238 04-02-13 21:08

Ja, dat schreef ik al in mijn eerste bericht:

Citaat:

In iCloud kan je wel op gedeelde agenda's abonneren.
dus ook op Gmail agenda's.

rtf74 04-02-13 22:03

Dan hadden we wat spraakverwarring (of eigenlijk: begreep ik het niet :-) ).

Maar wat ik dan de hele tijd bedoel is dat dat abonnement niet zichtbaar is op icloud.com, maar wel op mijn iDevices.

Ik heb het al geprobeerd zoals via de link die hierboven geplaatst heb, maar dat werkt dus niet op iCloud.com?

Heb je misschien een idee hoe ik dit wel werkend krijg nu we weten wat ik bedoel?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:24.