//

Icloud.. ik ben een Ei in een wolk

Icloud.. ik ben een Ei in een wolk discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Als je ergens te lang mee bezig bent... dan raar je soms meer in de war dan toen je begon... althans dat heb ik nu. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-02-13, 20:33
hansIphone3g hansIphone3g is offline
• iOS 11.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 49
Standaard Icloud.. ik ben een Ei in een wolk

Als je ergens te lang mee bezig bent... dan raar je soms meer in de war dan toen je begon... althans dat heb ik nu. Hoe het zit:

Ik heb een Pc met Itunes (uiteraard)
Iphone 4 vrouw
Iphone 5 en Ipad van mij
Ipod dochter
Ipod zoon.
Email van UPC. Onder mn hoofdemail account zijn 4 alliasen aangemaakt voor mij, vrouw en dochter en zoon.

Vraag stuk>

Mail:

Mails van UPC op PC en op Iphone. Account zijn aangemaakt. Maar eenmaal binnen op PC is niet meer beschikbaar op Iphone. Als ik bewaar kopie op server dan krijg ik de mail 4 keer binnen op mn pc? Zit dat in die allias??

iCloud. Voor ieder device een Apple ID aangemaakt. iCloud op elk device aangemaakt middels het Apple ID. So far so good.
Nu lees ik dat je fotos kan streamen. Nu lijkt het ons leuk om die te streamen tussen de Iphones van mij en mijn vrouw. Maar... Mijn ipad en iphone streamen.. zelfde apple ID/cloud. Maar kan ik dat nu ook sharen met het apple ID/iCloud van mijn vrouw... Contacten gaan prima .. die syncen keurig.. fotos niet... verwart

Imessage. Voor ik kosten maak.. Als imessage werkt met berichten... kun je dan ook kosteloos fotos filmpjes sturen via iMessage? Of worden dan MMS kosten in rekening gebracht?

Nou.. misschien super duffe vragen maar wel bedankt voor het verlossende antwoord!

Groetjes.. ik duik nog even google in.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-02-13, 21:37
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansIphone3g Bekijk bericht
Als je ergens te lang mee bezig bent... dan raar je soms meer in de war dan toen je begon... althans dat heb ik nu. Hoe het zit:

Ik heb een Pc met Itunes (uiteraard)
Iphone 4 vrouw
Iphone 5 en Ipad van mij
Ipod dochter
Ipod zoon.
Email van UPC. Onder mn hoofdemail account zijn 4 alliasen aangemaakt voor mij, vrouw en dochter en zoon.

Vraag stuk>

Mail:

Mails van UPC op PC en op Iphone. Account zijn aangemaakt. Maar eenmaal binnen op PC is niet meer beschikbaar op Iphone. Als ik bewaar kopie op server dan krijg ik de mail 4 keer binnen op mn pc? Zit dat in die allias??

iCloud. Voor ieder device een Apple ID aangemaakt. iCloud op elk device aangemaakt middels het Apple ID. So far so good.
Nu lees ik dat je fotos kan streamen. Nu lijkt het ons leuk om die te streamen tussen de Iphones van mij en mijn vrouw. Maar... Mijn ipad en iphone streamen.. zelfde apple ID/cloud. Maar kan ik dat nu ook sharen met het apple ID/iCloud van mijn vrouw... Contacten gaan prima .. die syncen keurig.. fotos niet... verwart

Imessage. Voor ik kosten maak.. Als imessage werkt met berichten... kun je dan ook kosteloos fotos filmpjes sturen via iMessage? Of worden dan MMS kosten in rekening gebracht?

Nou.. misschien super duffe vragen maar wel bedankt voor het verlossende antwoord!

Groetjes.. ik duik nog even google in.
Op het iMessage antwoord, word gebruik gemaakt van Wi-Fi, Edge, 3G etc, Wi-Fi is dus gratis als je thuis zit (betaal je maandelijks je internet voor veronder stel ik ) de EDGE en 3G zit in je gsm abbo. Je betaald dus eigenlijk niets extra voor iMessage, en je kan er berichten/foto's filmpjes mee sturen alles wat je wilt. het kost je enkel dataverkeer
  #3  
Oud 09-02-13, 22:29
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Mails van UPC op PC en op Iphone. Account zijn aangemaakt. Maar eenmaal binnen op PC is niet meer beschikbaar op Iphone. Als ik bewaar kopie op server dan krijg ik de mail 4 keer binnen op mn pc? Zit dat in die allias??
Dat ligt eraan. Heb je alle 4 ingesteld op je PC? Dan krijg je inderdaad alles binnen wat binnenkomt bij elke alias. Al moet ik zeggen dat ik geen UPC heb en het dus niet voor je kan nakijken.
Citaat:
iCloud. Voor ieder device een Apple ID aangemaakt. iCloud op elk device aangemaakt middels het Apple ID. So far so good.
Nu lees ik dat je fotos kan streamen. Nu lijkt het ons leuk om die te streamen tussen de Iphones van mij en mijn vrouw. Maar... Mijn ipad en iphone streamen.. zelfde apple ID/cloud. Maar kan ik dat nu ook sharen met het apple ID/iCloud van mijn vrouw... Contacten gaan prima .. die syncen keurig.. fotos niet... verwart
Contacten syncen niet tussen verschillende ID's (tenzij je dat via de kabel doet i.p.v. iCloud), Fotostream doet dat ook niet. Wel kun je alles kopiëren naar een Gedeelde Fotostream en vervolgens de ID van je vrouw uitnodigen om hieraan deel te nemen.
Citaat:
Imessage. Voor ik kosten maak.. Als imessage werkt met berichten... kun je dan ook kosteloos fotos filmpjes sturen via iMessage? Of worden dan MMS kosten in rekening gebracht?
Alles gaat via iMessage. Zet voor de zekerheid MMS uit (Instellingen > Berichten). Let wel op: tegenwoordig is MMS gratis bij een standaard abo van Vodafone, mogelijk ook bij jouw provider!
  #4  
Oud 10-02-13, 00:10
hansIphone3g hansIphone3g is offline
• iOS 11.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 49
Standaard

Allen dank voor de antwoorden. Ga nu extra email accounts maken.

Mms ga ik achteraan. Over een maand bij Vodafone dus zal eens horen. Groet
  #5  
Oud 10-02-13, 00:44
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Momenteel krijg je 3GB extra bij een Vodaf iPhone abo, gewone abo of sim-only. Bij de abo's krijg je 25% korting over het gehele eerste helft van je abo-duur, bij de sim-only krijg je 50% korting.

Ik weet niet tot wanneer deze actie loopt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De 'Ik ben een twitter' topic Y-Less Chat en geruchten 64 23-08-10 16:26
Ben abonnement in een gesimlockte iPhone 4 Laurensk Odido (T-Mobile) 11 06-08-10 09:22
Ben een leek met Cydia staal571 Jailbreak apps en thema's 5 07-10-09 14:03
Ben ik een beetje laat .... colliehome Archief 1 16-12-08 10:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:29.