iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Alle data in iCloud naar ander account verplaatsen (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/134998-alle-data-icloud-naar-ander-account-verplaatsen.html)

Williamszn 10-02-13 22:13

Alle data in iCloud naar ander account verplaatsen
 
Ik heb twee Apple ID's, één voor iTunes en één voor iCloud, maar ik wil voortaan ook voor het synchroniseren via iCloud mijn iTunes ID gebruiken. In iCloud heb ik al een account met die iTunes ID. De 'oude' iCloud account wil ik daarna gewoon opzeggen.

iCloud gebruik ik voor de synchronisatie van alle data die mogelijk zijn, op 2 macs, en iPhone en iPad, inclusief iWork en Fotostream. Ik heb geen iTunes Match.

Het is me niet duidelijk hoe ik deze overstap kan maken. Als ik op de mac wil uitloggen uit het huidige iCloud account raak ik op de mac de gegevens kwijt die ik via iCloud sync. Maar als ik daarna inlog op het 'nieuwe' iCloud account van de iTunes ID staan die data daar natuurlijk niet.
Met andere woorden, hoe kan ik die gegevens nou migreren van het ene naar het andere account?

Hopelijk is duidelijk hoe ik het zou willen hebben.

Guest-20180925190238 10-02-13 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Williamszn (Bericht 876973)
I
Met andere woorden, hoe kan ik die gegevens nou migreren van het ene naar het andere account?

In "On my Mac" dezelfde entries aanmaken zoals die nu in iCloud Mail, Calendars en Contacten staan.

Alles van iCloud naar "On my Mac" verslepen. Het oude iCloud account verwijderen en het nieuwe activeren. Dan alles van "On my Mac" naar de overeenkomstige data in iCloud slepen.

Als je een beetje handig bent kan dat ook met Automator.

Succes gewenst :-)

Williamszn 11-02-13 14:56

@Timosha Bedankt! Dat lijkt niet zo lastig, maar.... Kun je me nog één stapje verder helpen?

In Contacten had ik gewoon "Op mijn Mac staan" en daar kon ik alle contacten naar kopiëren. Die kan ik later dus ook syncen met nieuwe iCloud.
In Agenda heb ik "Op mijn Mac" wel terug kunnen krijgen maar zie ik nog niet hoe ik de agenda's in z'n geheel kan kopiëren of verplaatsen.
En bij Notities zie ik niet hoe ik "Op mijn Mac" weer zichtbaar kan krijgen. Ik weet dus ook nog niet of/hoe ik mn notities kan kopiëren of verplaatsen.
Kun je me daarvoor nog een tip geven?

Raak ik geen iWorks documenten kwijt als ik uit iCloud uitlog en daarna inlog in de nieuwe iCloud? Ze staan natuurlijk wel lokaal in Mobile Documents in de Bibliotheek maar betekent dat ook dat die automatisch gaan synchroniseren met een nieuw iCloud account?

Guest-20180925190238 11-02-13 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Williamszn (Bericht 877134)
En bij Notities zie ik niet hoe ik "Op mijn Mac" weer zichtbaar kan krijgen. Ik weet dus ook nog niet of/hoe ik mn notities kan kopiëren of verplaatsen.
Kun je me daarvoor nog een tip geven?

Raak ik geen iWorks documenten kwijt als ik uit iCloud uitlog en daarna inlog in de nieuwe iCloud? Ze staan natuurlijk wel lokaal in Mobile Documents in de Bibliotheek maar betekent dat ook dat die automatisch gaan synchroniseren met een nieuw iCloud account?

Notities zijn onderdeel van Mail. Ga naar www.icloud.com Mail en dan zie je daar een grijze postbus staan met de Notities. De notities kan je daar uitplukken.

Voor iWork kan je het beste de documenten uit Mobile Documents even kopiëren naar een andere locatie.

Installeer iClouDrive dan geraak je makkelijker aan Mobile Documents. Ik gebruik dat ook. Werkt prima :-)
Zibity: iClouDrive

Williamszn 11-02-13 15:14

Da's snel ;-)

(De Notities staan in iCloud.com ook als aparte 'app'.)
Maar bedoel je dat ik alle (118) notities met de hand moet gaan kopiëren? Als ze alleen in de 'oude' iCloud staan (niet Op mijn Mac) kan ik ze toch niet niet in de nieuwe iCloud krijgen?

Agenda's kan ik waarschijnlijk kopiëren / verplaatsen via exporteren en lokaal importeren, en daarna gewoon in nieuwe iCloud syncen?

Contacten is opgelost, die heb ik nu dus al lokaal.

Guest-20180925190238 11-02-13 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Williamszn (Bericht 877145)
(De Notities staan in iCloud.com ook als aparte 'app'.)
Maar bedoel je dat ik alle (118) notities met de hand moet gaan kopiëren? Als ze alleen in de 'oude' iCloud staan (niet Op mijn Mac) kan ik ze toch niet niet in de nieuwe iCloud krijgen?

Ja, ik weet dat Notities ook in een aparte app staan :-) Maar ze staan ook in een "grijze" postbus in Mail.

Je kan eens proberen om die "grijze" postbus met subfolders te archiveren in www.icloud.com. Waarschijnlijk wordt er dan in een archief postbus aangemaakt in Mail met alle notities.

Williamszn 11-02-13 18:20

Allemaal gelukt, bedankt!

Guest-20180925190238 11-02-13 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Williamszn (Bericht 877222)
Allemaal gelukt, bedankt!

Zonder dank en graag gedaan :-)

Martine81 15-07-13 18:44

Icloud naar google agenda
 
Helpppp
Ik ben weken weken bezig
Ik heb een werk agenda een eigen agenda en de agenda van mn partner op1 en reageer via naar wie verzonden is.

Ik heb alles op icloud!!! nu heb ik tijdelijk een android en werk dan dus nu met google

Ik krijg mn contact maar ook de agenda niet van icloud naar mn google agenda

kan iemand een uitleg geven.
Het is momebnteel dramatisch zowel contacten die ik kwijt ben (die zitten nog in icloud, niet sim) en de agenda!

Ben er helemaal gefrustreerd van!

Ik hoop echt van harte dat iemand me kan helpen!

Guest-20180925190238 15-07-13 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Martine81 (Bericht 903749)
Ik krijg mn contact maar ook de agenda niet van icloud naar mn google agenda

In principe hetzelfde als hier boven maar dan met Outlook 2007/2010/2013 op de Windows PC.

Martine81 15-07-13 18:53

ik gebruik geen outlook....
kan ik icloud blijven behouden maar voorlopig doorgaan met google agenda ?
moet het daar nog wel heen sluizen ik weet nie hoe en zelfde met contacten
ik heb een vcf gemaakt in icloud, porbeer deze te importeren in google agenda, nou nee hoor
ik moet dan geloof ik wat ik begreep de contacten ook door kunnen sluizen of copieeren naar google, maar ho maar.
ik ben niet blond maar ik voel me wel zo :(

Guest-20180925190238 15-07-13 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Martine81 (Bericht 903751)
ik gebruik geen outlook....
kan ik icloud blijven behouden maar voorlopig doorgaan met google agenda ?

Alles wat in iCloud staat blijft daar staan tot je het zelf verwijderd. Met Google Agenda en tuti quanti heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niet mee helpen. Sorry. :o

XIII 15-07-13 19:04

Misschien kun je hier iets mee?

http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/mo...m-ios-android/

Martine81 15-07-13 19:17

yeahhhhhhhhhhhh contacten zijn overgezet dat was heel makkelijk.
log in icloud dan selecteer alles, dan export naar bv bureaublad vcf bestand en importeer vanuit google contacten klaar, nu agenda nog!!! heb icloud en gmail
dus X111 deze link moet me vanavond gaan helpen, ben eerlijk gezegd nog aant werk.
mooi er staat ook bij van je mp3's TOP
ik laat vanavond weten of gelukt is!
Zelfs de zeeuwse mossel is hier tot zover al een heeeeel eind mee geholpen THANKS en zo vlug ook WOW! Top

Guest-20180925190238 15-07-13 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Martine81 (Bericht 903757)
Zelfs de zeeuwse mossel is hier tot zover al een heeeeel eind mee geholpen

Prins & Dingemanse?

Martine81 18-07-13 11:33

Jajajaja het is gelukt deze prins & dingemanse heeft er voorelkaar dankzij de tip van X111

Mijne deed dus alles via Icloud, de moeilijkste manier van copieeren etc. werd probleem. Maar €2,99

SmoothSync for Cloud Calendar

en alles loopt lekker door!

Is het geld echt waard, aangezien de agenda van de zaak hier al 8 jaar op loopt!!!!

Nu heb ik alles omgezet op wat muziekjes na maar dat staat ook in de link van X111. Dus dat doe ik van het weekend wel keer.

Ik wil jullie heeeeeeel vriendelijk bedanken, want zat toch echt ff flink met de handen in het haar! Top mensen! Ga so door!!

Mvg Martine

Guest-20180925190238 18-07-13 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Martine81 (Bericht 904124)
Jajajaja het is gelukt deze prins & dingemanse heeft er voorelkaar dankzij de tip van X111

Allez dan, voor mij een kilo moules à la Flamande met een fles Mosselwater (Chablis Grand Cru). Voor @XIII hetzelfde (neem ik aan). Succes verder :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.