//

iTunes Match: iPhone download nummers bij afspelen, hoe alleen 'streamen'?

iTunes Match: iPhone download nummers bij afspelen, hoe alleen 'streamen'? discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, sinds een kleine week hebben we iTunes Match en dat werkt op zich prima. Het duurt alleen wat lang als je van nummer naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-02-13, 17:45
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard iTunes Match: iPhone download nummers bij afspelen, hoe alleen 'streamen'?

Hoi, sinds een kleine week hebben we iTunes Match en dat werkt op zich prima. Het duurt alleen wat lang als je van nummer naar nummer switched (circa 5-10sec), maar zolang alles blijft draaien werkt het super!

Er valt me echter één ding op en dat is dat als ik via de iPhone muziek uit de cloud afspeel, hij al deze nummers download. Op zich niet erg, maar vervolgens worden ze niet weggegooid heb ik het idee. Kortom, de telefoon loopt vol met muziek die ik daar juist NIET wil hebben.

Iemand enig idee hoe het principe bedoelt is? En of dit aan te passen is? Alle nummers die reeds afgespeeld zijn, mogen wat mij betreft weer verdwijnen van de phone, nu moet ik dat telkens handmatig in de gaten houden en verwijderen, niet handig!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-02-13, 10:12
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

De nummers worden niet 'echt' opgeslagen, maar 'gecached' (weet niet of ik dit goed spel). Dit betekent kortweg dat de nummers tijdelijk op je iPhone worden opgeslagen, zodat je ze kunt afspelen als je internetverbinding weg valt. Echter, zodra er opslag nodig is voor andere zaken (foto's, apps ed) zal je iPhone de muziek zelf verwijderen. Er zijn meer apps die dit doen (bijvoorbeeld Safari). Je hoeft het dus niet in de gaten te houden.
  #3  
Oud 19-02-13, 10:59
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard

Aha, top! Ik hoopte al zoiets, maar kon nergens terugvinden hoe dit nu feitelijk werkte! Wat dat betreft heb ik nog geen handleiding iTunes Match kunnen vinden. Enig idee of zoiets bestaat, waar je tevens dit soort dingen in terug kunt vinden?

Thanx!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iTunes match: nummers op pc Berryvz iCloud 2 19-02-13 22:32
Windows: Itunes Match kan op iPhone niet alle muziek afspelen rtf74 iTunes 0 16-11-12 10:52
Windows: Problemen met afspelen ongeslecteerde nummers in Itunes Brendanoz iTunes 1 28-02-10 16:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:18.