//

E-Wallet sync op iCloud verdwenen

E-Wallet sync op iCloud verdwenen discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit is meer een waarschuwing voor ieder die puur alleen op iCloud vertrouwd dat zijn gegevens veilig, en altijd aanwezig zijn. Ik maak al geruime ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-07-13, 01:00
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard E-Wallet sync op iCloud verdwenen

Dit is meer een waarschuwing voor ieder die puur alleen op iCloud vertrouwd dat zijn gegevens veilig, en altijd aanwezig zijn.

Ik maak al geruime tijd gebruik van E-Wallet (opslaan van wachtwoorden e.d.). Nu maakt die gebruik van het syncen van de data naar iCloud. Dit gebeurde op mijn iPhone en op mijn iPad zonder enige problemen.

Nu was mijn wallet op mijn iPhone in 1 keer verdwenen gisteren. Op mijn iPad was hij nog wel aanwezig. Dus ik probeer weer te syncen op mijn iPhone zodat hij de gegevens vanuit iCloud weer ophaalt en terug plaatst op mijn iPhone.

Lukt niet, dus ik kijk op mijn iPad. Is hij daar ook weg.

Via mijn Mac op iCloud kijken naar mijn bestanden staat hij daar ook niet meer tussen.

Lichte paniek dus, al mijn gegevens en wachtwoorden staan daar in vermeld.

Uiteindelijke een oude backup weten te traceren, uitgekleed en dus op zoek gegaan naar de wallet. Wat dus een heel gedoe is, omdat tussen alle bestanden die "abjdhuenmkndu7tfdkljskjdklajsdbiabduiqcaon" als naam hebben en de wallet encrypted is.

Uiteindelijk het bestand wel gevonden, naam aangepast en terug geplaatst op iCloud, waarna hij weer netjes op de iPhone en iPad werdt terug gesync'ed.

Bij een herstel van de iPhone met het terug plaatsen van de backup zou het ook wel lukken. Maar dat heeft dan weer ook zo zijn nadelen.

Dus bij deze lijkt het me handig dat degene die dus puur vertrouwen op iCloud, toch verstandig is om nog een extra backup te maken van dit soort Apps en als het kan ook van je iCloud bestanden.

Ook in iCloud kan het dus goed mis gaan.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-07-13, 08:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk bericht
Dit is meer een waarschuwing voor ieder die puur alleen op iCloud vertrouwd dat zijn gegevens veilig, en altijd aanwezig zijn.
Ik gebruik heel intensief iCloud voor van alles en nog wat. Ook voor Iliumsoft eWallet. Ik ben nog nooit iets kwijtgeraakt uit iCloud, ook eWallet niet.

Citaat:
Uiteindelijke een oude backup weten te traceren, uitgekleed en dus op zoek gegaan naar de wallet. Wat dus een heel gedoe is, omdat tussen alle bestanden die "abjdhuenmkndu7tfdkljskjdklajsdbiabduiqcaon" als naam hebben en de wallet encrypted is.
Als je toch iets zou kwijt geraken, door een "user error", dan zet je toch een Time Machine backup terug van de verdwenen data. Wat dus helemaal geen gedoe is maar heel simpel:

  #3  
Oud 04-07-13, 11:34
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je toch iets zou kwijt geraken, door een "user error", dan zet je toch een Time Machine backup terug van de verdwenen data. Wat dus helemaal geen gedoe is maar heel simpel
Is totaal geen "user error". E-wallet openen en dan merken dat je wallet kwijt is. Waaruit verneem je dan dat dit door de gebruiker komt.

Ik maak geen gebruik van Time Machine, dus kan die dan ook niet terug plaatsen.

Google eens op "icloud files disappeared", kom je toch heel wat tegen.
  #4  
Oud 04-07-13, 11:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk bericht
Is totaal geen "user error".
In dit geval blijkbaar niet. Er was een probleempje met iCloud Documents & Data. Bij mij is er in ieder geval niets verdwenen (zoals je kan zien uit het plaatje in mijn vorig bericht).

  #5  
Oud 04-07-13, 14:26
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Ahaa. Bedankt voor de verduidelijking

En dan net gewoon 1 van de belangrijkste bestanden kwijt raken. Pfff.
  #6  
Oud 04-07-13, 15:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk bericht
En dan net gewoon 1 van de belangrijkste bestanden kwijt raken. Pfff.
Als je écht belangrijke bestanden hebt moet je misschien bij gelegenheid toch maar eens Time Machine activeren. Succes verder.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iCloud verdwenen? Sooff iCloud 6 09-06-13 14:30
iCloud: foto's van contacts verdwenen? mvveelen iCloud 0 18-11-11 07:37
sync agenda in icloud liang iCloud 0 19-10-11 19:33
IOS 5 en Gmail Sync: mails verdwenen kleindeefke iPhone algemeen 1 18-06-11 17:28
Windows: Video & Applications tabs verdwenen in iTunes sync. marcovth iTunes 2 28-05-09 16:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.