//

Ik snap niks van iCloud

Ik snap niks van iCloud discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste vrienden, ik probeer al een half jaar iets van ICloud te snappen maar het lukt mij niet. Is er nergens geen uitleg te vinden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-07-13, 20:27
Wilby Wilby is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 38
Standaard Ik snap niks van iCloud

Beste vrienden, ik probeer al een half jaar iets van ICloud te snappen maar het lukt mij niet. Is er nergens geen uitleg te vinden die stap voor stap zegt wat je moet instellen om dat ding te laten werken? Al wat ik vind op deze site en op het internet gaat over wat je met iCloud kan doen maar niet hoe je het moet doen. Als ik bv. Naar agenda ga krijg ik daar een lijst met agenda's Van mijn pc, Exchange,Google mail, iCloud , andere, alles staat aangevinkt ook in instellingen iCloud staat alles aangevinkt , maar als ik mijn agenda op mijn iPad open staat hij op december 2012. Nochtans heb ik er sindsdien al een en ander ingevoerd op mijn iPhone, en ja op mijn iPhone staat ook alles aangevinkt zoals op de iPad.
Opgepast, notities , foto's dat werkt allemaal, die worden op beide toestellen gesynchroniseerd , maar vraag mij niet hoe.
Dan dat gedoe met die mail adressen, @me.com , cloud.com. Wat moet ik daar mee?
Als ik inlog op www.icloud.com krijg ik een scherm met 3 mogelijkheden , vandaar geraak ik geen stap verder, commerciële uitleg waar ik niks mee verder geraak.
Als mén er van uitgaat dat iedereen alles zo maar snapt dan zijn we pas goed bezig, en ik vermoed dat er veel meer gebruikers zijn van de iPhone om alleen maar te telefoneren, dan anderen die vol gebruik willen makén van hun speelgoed, ik ben bij de laatste soort, als men zegt dat het toestel iets kan wil ik dat ook zien, maar dan moet er wel een degelijke uitleg zijn voor beginnelingen.
Hopelijk is er iemand die een klaar en duidelijke uitleg kan geven, zou eigenlijk van Apple moeten komen, want ik vermoed dat ik niet alleen ben mét mijn frustraties.
Mvg, Wilby
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-07-13, 01:41
Patryk Patryk is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 62
Standaard

Voor notities, mail en agenda heb je een email account bij icloud nodig, overbodig vind ik want ik gebruik hotmail en als ik op een van mijn apparaten een agenda afspraak aanmaak dan zie ik dat op mijn iphone en beide windows pc's en ook op hotmail.com en dat werkt gewoon fijner, wat de notities betreft tja pech dan dat gaat niet door.
Voor de rest is een iCloud aan de apple id gebonden, daarmee log je in en per direct maakt je gebruik van icloud, jij zegt oa Exchange te gebruiken, dan zijn updates van je agenda en mail overbodig omdat microsoft (en google) het zelf al doen, wat je wel moet doen is dat gewoon instellen in de mail en agenda instellingen en kiezen WELKE account met je agenda gaat syncen, je kan beide gmail en hotmail doen maar ook 1 van de twee.
Contacten bakc-uppen via iCloud is heel handig, want als het nodig is wordt het precies zo teruggezet als dat op een idevice was ingesteld, voor herrinneringen heb je geen icloud mail nodig, dit gaat gewoon zonder gedoe, passbook kun je uitlaten tenzij je het gebruikt, fotostream heb je aan dus laat dat, documenten en gegevens ook want daar worden de documenten en gegevens van je apps opgeslagen.
Safari kun je aan laten als je Safari of Internet Explorer gebruikt dan worden je bladwijzers voor IE gesynchroniseerd en bij Safari kun je bv verdergaan waar je gestopt was met lezen (dus bv op je ipad of imac zat jij een bericht op nos te lezen, door die optie in icloud aan te laten kun je later verder lezen op een ipad, iphone of dergelijk mitst deze een internet verbinding heeft, dit werkt alleen met Safari).
Zoek mijn iPhone moet je gewoon aanlaten, stel dat dat ding kwijt is of gestolen dan vind je online waar die is (gaat via GPS in de apparaat zelf of internet verbinding dus dit is niet echt handig op een ipod).
Opslag en reserve kopie kun je aanlaten als je niet al te veel gegevens op je iphone hebt, je krijgt maar 5Gb (wil je meer, moet je betalen) dus vol=vol.

Dus inloggen op icloud, aanzetten wat je aan wilt hebben en klaar, en omdat jij gmail en exchange gebruikt heb je een back-up van je mail en agenda niet nodig.
  #3  
Oud 09-07-13, 09:52
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Apple - iCloud - Al je materiaal op al je apparaten.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #4  
Oud 09-07-13, 12:59
Patryk Patryk is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Hij zegt al dat te hebben gelezen en vond dat niet genoeg uitleg.
  #5  
Oud 09-07-13, 14:11
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik zie niet dat hij zegt dat hij dat heeft gelezen...
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #6  
Oud 11-07-13, 20:52
Wilby Wilby is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 38
Standaard

Bedankt Wouter en Patryk,
Aan de link van Wouter heb ik inderdaad niets omdat er uitgelegd wordt wat je er mee kunt aanvangen maar niet hoe.
Il ben ondertussen vanaf nul begonnen en via mijn pc ingelogd op de site van Icloud, en daar de 2 standaard agenda's behouden en al de andere er af gegooid op IPhone en IPad.
Dit werk perfect al moet ik steeds inloggen op mijn pc om mijn agenda's te openen. Zit nog met XP en volgens ik begrepen heb ondersteund die geen ICloud.
Een van mijn frustraties is dat je overal leest dat je moet inloggen via www.icloud.com en dan alles instellen enz... Dat werkt voor de pc maar niet op IPhone of IPad , daar krijg ik geen scherm om in te loggen en raak ik geen stap verder. Weet niet hoe dat komt?
Ondertussen weet ik wel dat je alle instellingen kan doen via 'instellingen op je I device, maar dat word dus nergens uitgelegd.
Het is al iets duidelijker geworden via de helpfunctie op de site van Icloud.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes Wilby
  #7  
Oud 11-07-13, 21:57
R01X0 R01X0 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

Je kunt niet op iCloud.com met een iDevice inloggen. Dat moet in de instellingen gedaan worden, en verder niets. iCloud.com is voor Mac of PC.
__________________
Bergen iDevices....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik snap niks van iMessage Tyrasibion iPhone algemeen 4 17-03-12 08:50
Help ik snap er niks van badboy iPhone algemeen 1 18-10-08 21:18
Snap er niks van Santino Archief 2 13-07-08 14:58
Snap er niks meer van... playstar Archief 10 19-02-08 00:45
Help: snap er niks van Laurensk Archief 5 10-10-07 21:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:11.