iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Uitleg over contacten delen/splitsen met 2 Iphones in iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/141893-uitleg-over-contacten-delen-splitsen-2-iphones-icloud.html)

boergeert 18-07-13 17:32

Uitleg over contacten delen/splitsen met 2 Iphones in iCloud
 
Er vanuit gaan dat je 2 iphones hebt en een Icloud/itunes account, omdat je wel je apps wilt delen, lijkt me, is het aanmaken van een extra Itunes account niet voor de hand liggend?
Natuurlijk zit je elkaar dan nooit in de weg, maar de optie van "delen" van aangeschafte apps en of fotostream hef je daarmee op, en kan niet wenselijk zijn.

Wat heb ik gedaan:
Allereerst op mijn iphone (beide iphones) heb ik het "balkje" gezet bij: instellingen/icloud/contacten op "AAN". Nu worden je contacten van je telefoon(s) naar de icloud gestuurd. (het kan zijn dat je even je telefoonboek moet sync-en) Als je nu naar (op je computer) Icloud opent via www.icloud.com/contacts zal je zien dat je contacten uit je telefoon(s) in de icloud contactenlijst staan. Deze heten waarschijnlijk (nu nog) "alle contacten" en heb je maar 1 contactlijst in "groepen" staan. Als alle nummers en contacten in de “Cloud” staan, dan zet op je iphone(s) het “balkje” weer UIT bij instellingen/icloud/contacten. Dit om te voorkomen dat je telefoon gaat syncen terwijl je aan het werk gaat in je contactenlijst.

Vervolgens ga je een tweetal "groepen" aanmaken in de icloud “contacten” lijst op je pc, eentje voor de ene telefoon en eentje voor de andere. Klik op het + teken onderaan de pagina en geef ze een unieke naam: Voorbeeld...Contacten Jan en Contacten Eva. Als je op "Alle Contacten" gaat staan, staan daar nu al jullie gezamenlijke contacten (van Jan en Eva). Selecteer nu al deze contacten in deze “gezamenlijke lijst” en “sleep” ze dan naar zowel Contacten Jan als OOK naar Contacten Eva toe. Nu heb je eigenlijk 3 adresboeken met de zelfde inhoud gemaakt.

Nu zal Jan zijn contacten moeten opschonen in zijn lijst “Contacten Jan” en zal de contacten die hij van “Eva” niet wil hebben, eruit gooien! Eva doet nu hetzelfde met haar Contacten Eva lijstje. Als dit is gedaan (kost even tijd, maar het schoont direct alles lekker op en kun je ook mooi aanvullingen maken per contactpersoon) Heb je dus: “alle contacten” (van Jan en Eva samen), Contacten van Jan en Contacten van Eva. Mooi…

Nu een spannend stukje, maar geen nood! We hebben immers alle contacten in de Cloud staan, toch? (controleer dit nogmaals op je pc) Nu kan het zijn dat je ook (nog) adressen in bijvoorbeeld Gmail of Outlook of een Microsoft Exchange account hebt staan (ZET DIT UIT) anders krijg je straks vervuiling en dubbele adressen!) Dit zet je uit in: Instellingen/e-mail-contacten-agenda`s waar je het “schuifbalkje bij Contacten” uitzet bij je Gmail account en of ook bij Outlook en of Microsoft Exchange account “Contacten”. Als het goed is staat er nu in je adresboek op je iphone GEEN enkel contact meer?? GEEN NOOD…

Goed, zet op je iphone(s) het “schuif balkje” weer op AAN bij instellingen/icloud/contacten. Nu zullen ALLE contacten uit je “gezamelijke” contacten lijst op je telefoon “weer zichtbaar” zijn. Maar je wilt natuurlijk op de telefoon van Jan allen de “Contacten Jan” zien en niet die van Eva? Hoe doe je dit, heel eenvoudig! Als je naar je adressenboek op je betreffende iphone gaat, zie je als hij klaar is met syncen met icloud (kan even duren aan de hand van de grote van je contacten lijst in de Cloud), links boven in de hoek het “blokje” met “Groepen” staan. Klik hier op. In het gedeelte icloud staan nu meerdere adresboeken, namelijk “Alle iCloud” maar ook “Contacten Jan” en ook “Contacten Eva”!
Selecteer het betreffende adressenboek welke voor jou iphone gebruikt moet worden, en je zult zien als je op “gereed” klikt dat je keurig jou eigen adressen te zien krijgt in je contacten van je iphone.

Wil je ook het andere (Contacten Eva) erbij hebben, dan klik je ook deze aan in “groepen”.
Succes, ik hoop dat jullie hier wat aan hebben…. Ik ben niet verantwoordelijk voor misstappen en of verloren contacten, maar dat lijkt me duidelijk? Groet
:-):-)

Guest-20180925190238 18-07-13 17:46

Een App Store Apple ID en een iCloud Apple ID zijn twee verschillende dingen voor twee verschillende diensten. Men kan één Apple ID voor beide diensten gebruiken maar dat hoeft niet.

Het is toch eenvoudiger om één gemeenschappelijk Apple ID te gebruiken voor de App Store. Bijvoorbeeld: wij@huppeldepup.com.

Als Jan nu een iCloud Apple ID aanmaakt zoals jan@icloud.com en Eva maakt een iCloud Apple ID aan zoals eva@icloud.com dan zit je mekaar toch nooit in de weg. Gezamenlijke agenda's en Fotostreams kan men delen.

Is dat niet iets simpeler?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:14.