//

Wijzig contact, dan dubbel

Wijzig contact, dan dubbel discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi all, Al enige tijd heb ik het probleem dat ik bij het wijzigen van een contact op mijn iphone4 er ineens een identiek contact ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-08-13, 08:47
spikebyt spikebyt is offline
• iOS 12.1.1
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 46
Standaard Wijzig contact, dan dubbel

Hi all,

Al enige tijd heb ik het probleem dat ik bij het wijzigen van een contact op mijn iphone4 er ineens een identiek contact bij krijg. Op zich geen probleem, maar als ik er een van de twee verwijder zijn ze ineens allebei weg. Ik heb alles via ICloud lopen en de dubbelen verschijnen even na het aanmaken ook op bijv. de iPad. Ik lees soortgelijke problemen, maar dit fenomeen kom ik niet tegen

Wie weet hulp, of moet ik meer info geven

Groeten spikbyt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-08-13, 09:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat fenomeen komt mij bekend voor, maar alleen icm. Outlook 2007/2010.

Hoe dan ook: als het probleem optreedt dan kijk na in www.icloud.com of de contacten daar ook dubbel staan. Indien dat niet het geval is dan zet op de iPhone/iPad in Instellingen -> iCloud contacten uit. Kies voor verwijderen. Herstart dan de iDevices en zet in Instellingen -> iCloud contacten weer aan.

Update de iPhone naar iOS 6.1.3 en de iPad naar iOS 5.1.1, als je dat nog niet gedaan hebt
  #3  
Oud 04-08-13, 09:16
spikebyt spikebyt is offline
• iOS 12.1.1
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 46
Standaard

Dank voor je antwoord. Zojuist heb ik de versies gecontroleerd op iPhone en iPad en deze aangepast. iPhone is bij en ipad1 loopt 1 minor update achter. Vind het vreemd dat het tweede contact verschijnt, en als ik er dan EEN verwijder dat ze dan allebei weg zijn. Ik zie de wijzigingen ook terug in ICloud. Heel soms lukt het om een van de twee te verwijderen, maar waarom is me onduidelijk.

Ik synch wel af en toe met outlook, maar dan treedt dit niet op. Het gebeurt terwijl ik met de iPhone in mijn hand zit om bijvoorbeeld een nummer aan te passen. De iPad ligt er dan naast om te zien wat er in ICloud gebeurt
__________________
Groeten, Spikebyt

Laatst gewijzigd door spikebyt; 04-08-13 om 09:20. Reden: Aanvulling
  #4  
Oud 04-08-13, 09:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spikebyt Bekijk bericht
Vind het vreemd dat het tweede contact verschijnt, en als ik er dan EEN verwijder dat ze dan allebei weg zijn.
Dat komt omdat het contact in werkelijkheid niet dubbel aanwezig is, het verschijnt alleen maar dubbel.

Door contacten even uit te zetten (met verwijderen) in iCloud op de iPhone/iPad en dan weer aan te zetten zou je het probleem eventueel kunnen oplossen. Geen paniek: zolang in www.icloud.com alles nog aanwezig is gaat er niets verloren.

Als je met Outlook synct dan moet je dat ook met iCloud doen en niet met iTunes.
  #5  
Oud 04-08-13, 09:39
spikebyt spikebyt is offline
• iOS 12.1.1
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 46
Standaard

Maar als ik een van de dubbele verwijder, zie ik alles ook op de ipad verdwijnen. Dan is hij toch ook in iCloud weg, en is er niks meer terug te zetten. ik heb wel een back-up via itunes die ik kan terugzetten, maar dat ik de laatste stap
__________________
Groeten, Spikebyt
  #6  
Oud 04-08-13, 09:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spikebyt Bekijk bericht
Maar als ik een van de dubbele verwijder, zie ik alles ook op de ipad verdwijnen.
Ik heb ook niet gezegd dat je die zgn. dubbele contacten moet verwijderen. Ik schreef:

Citaat:
Door contacten even uit te zetten (met verwijderen) in iCloud op de iPhone/iPad en dan weer aan te zetten zou je het probleem eventueel kunnen oplossen.
Met "verwijderen" bedoel ik kiezen voor "verwijderen van de iPhone" als je contacten in iCloud op de iPhone/iPad uitzet.
  #7  
Oud 05-08-13, 12:18
spikebyt spikebyt is offline
• iOS 12.1.1
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 46
Standaard

Nog even ter verduidelijking: de dubbele items komen ook dubbel in ICloud nadat ze ontstaan op de iPhone. Ik ga nog wat van de benoemde zaken uitproberen en meld me weer met de uitslag
__________________
Groeten, Spikebyt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'foto s staan dubbel opgeslagenen soms zelfs 3 dubbel gerbenlugt iPad algemeen 1 21-01-13 08:03
Contact personen dubbel weergegeven Tjetser iPhone algemeen 0 29-12-11 11:52
Contact Images met Google Contact Sync cloverfield iTunes 1 30-08-09 21:56
wijzig beginscherm popup! libia iPhone algemeen 6 14-02-09 14:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:58.