iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iCloud mailadres/wachtwoord wijzigen (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/142864-icloud-mailadres-wachtwoord-wijzigen.html)

Rikny 13-08-13 16:06

iCloud mailadres/wachtwoord wijzigen
 
Vanmiddag heeft KPN mijn iPhone omgeruild voor een 'nieuw' toestel vanwege een defect aan het scherm.

Bij de installatie van de nieuwe iPhone heb ik reservekopie iCloud geselecteerd. Na het invullen van mijn Apple ID (@ziggo.nl adres) en mijn wachtwoord wordt de installatie op de voor velen bekende manier vervolgd.

Nu blijkt echter dat het e-mailadres dat aan mijn iCloud gekoppeld is niet gelijk is aan mijn Apple ID mailadres en dat het wachtwoord hier ook anders van is.

Nu worden alle gegevens (agenda, contacten etc) vanuit mijn iCloud keurig op de iPhone geinstalleerd maar blijft hij vragen om het wachtwoord van het iCloud mailadres.

Mijn probleem is dat ik geen toegang meer heb tot dit mailaccount en ook geen flauw idee heb wat het wachtwoord is.
Zijn er manieren om het e-mailadres te wijzigen? Of wellicht de gegevens naar een nieuw iCloud-account over te zetten?

campco 22-09-13 10:47

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem en vind er op de apple sites niets over.
Hier blijft het ook verdacht stil.
Is er echt geen andere mogelijkheid dan een nieuwe iCloud aan te maken en die oude maar in de wolken te laten hangen?

Groet,
Ben

Guest-20180925190238 22-09-13 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door campco (Bericht 915705)
Is er echt geen andere mogelijkheid dan een nieuwe iCloud aan te maken en die oude maar in de wolken te laten hangen.

Natuurlijk kan dat. Maar in dit topic gaat het over een iCloud mailadres en dat is altijd een xxx@icloud.com adres. iCloud Mail kan om voor de hand liggende redenen niet overweg met Ziggo, KPN, enz.. mailadressen.

campco 22-09-13 11:20

Hartelijke dank voor je super snelle antwoord, Timosha!
Ik had begrepen dat het in de eerste vraag ging om een ziggo adres, zie ook:

Citaat:

Nu blijkt echter dat het e-mailadres dat aan mijn iCloud gekoppeld is niet gelijk is aan mijn Apple ID mailadres en dat het wachtwoord hier ook anders van is.
In mijn geval heb ik 'gewoon' een stomme fout gemaakt bij het aanmaken van mijn Apple ID. Na een paar dagen kwam ik daar achter en heb toen mijn Apple ID gecorigeerd, met als gevolg dat ik telkens als ik een app wil downloaden een foutmelding krijg als iCloud geactiveerd moet worden....

In het kort: hoe kan ik mijn huidige iCloud voorzien van mijn in Apple gecorigeerde emailadres, zodat de verbinding probleemloos verloopt?

Dank alvast!

Groet,
Ben

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 september 2013 om 10:31 ----------

Hallo,

Ik geloof dat ik een oplossing gevonden heb, maar of doit een verandering van mijn huidige iCloud betekent of dat ik op deze manier een nieuwe aanmaak, is mij nog niet duidelijk.
Als iemand antwoord heeft op deze laatste vraag houd ik me aanbevolen en anders doe ik het hier mee:

Changing Your iCloud ID To Match Your New Apple ID - YouTube

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 september 2013 om 13:18 ----------

Hallo,

De instructie uit het filmpje hierboven gaat alleen op wanneer de Apple ID om iCloud te starten ook werkt. In mijn geval dus niet. Ik kreeg voortdurend de melding dat mijn inlog niet klopte.
Mijn poging om de instelling iCloud te wijzigen was mislukt en nu ook de poging om iCloud te verwijderen.

Volgende en succesvolle stap is:
1. naar beheren Apple ID ( https://appleid.apple.com/nl )
2. verander login naar oude gegevens maar NIET VERIFIEËREN.
3. terug naar iCloud --> inloggen met oude gegevens en je bent er in!!! maar nog niet klaar!
4. terug naar Apple ID en gegevens weer terugzetten.
5. vanaf hier kun je de Youtube (hierboven) instructie volgen.

Groet,

Ben

Muts 24-11-14 11:34

icloud mailadres wijzigen
 
Hallo,
Mijn i cloud mailadres wil ik aanpassen.
Bij Apple ID lukt dit niet.
Bij alternatief e mailadres heb ik van alles ingevuld maar hij geeft aan "voer een geldig e mailadres in".

Onze apple ID (die ook op de ipad gebruikt word) is gekoppeld aan onze thuisprovider Ziggo.
Met mijn man zijn initialen vermeld in het thuis mail adres.
Bij mijn icloud (Iphone) pakte hij meteen een deel van dit thuis mailadres.
Maar op mijn Iphone wil ik mijn eigen naam gebruiken in de icloud account.

Hoe doe ik dit?
Iemand tips?
Kan ik mijn huidige icloud mailadres verwijderen als ik een nieuwe heb aangemaakt?

Guest-20180925190238 24-11-14 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muts (Bericht 985363)
Onze apple ID (die ook op de ipad gebruikt word) is gekoppeld aan onze thuisprovider Ziggo.

Een Apple ID is nooit gekoppeld aan een provider zoals Ziggo en tuti quanti. Het Apple ID kan om het even welk mail adres zijn maar is nooit gekoppeld aan de provider van dat mail adres. Tenzij het een @icloud.com/@me.com mail adres is.

Citaat:

Bij mijn icloud (Iphone) pakte hij meteen een deel van dit thuis mailadres.
Maar op mijn Iphone wil ik mijn eigen naam gebruiken in de icloud account.
Een iCloud Apple ID is in wezen iets heel persoonlijk en is aan een bepaalde persoon gekoppeld. Het is niet mogelijk om met hetzelfde iCloud Apple ID nu eens de naam van Janneke te gebruiken en dan weer eens de naam van Mieke.

Muts 24-11-14 12:00

Zou ik dan voor mijn iPhone een "eigen" Apple ID moeten aanmaken om m'n icloud mailadres te kunnen wijzigen?

Guest-20180925190238 24-11-14 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muts (Bericht 985366)
Zou ik dan voor mijn iPhone een "eigen" Apple ID moeten aanmaken om m'n icloud mailadres te kunnen wijzigen?

Je kan een eigen iCloud Apple ID aanmaken. En als het "oude" Apple ID ook gebruikt werd voor de App Store kan je dat verder blijven gebruiken. Een iCloud Apple ID en het Apple ID voor de App Store hoeft niet hetzelfde te zijn.

Muts 24-11-14 12:07

Kan mijn huidige mailadres dan ook verwijderen?

Guest-20180925190238 24-11-14 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muts (Bericht 985368)
Kan mijn huidige mailadres dan ook verwijderen?

Waar wil je dan dat huidige mailadres verwijderen als je een nieuw iCloud Apple ID aanmaakt? Wat bedoel je eigenlijk met "mailadres? Het Apple ID of een mailadres dat je gebruikt om mail te ontvangen/verzenden.

Muts 24-11-14 12:31

Op de ipad ontvangen we de mail met onze provider mailadres, dus geen icloud.
Maar op mijn iPhone ontvang ik via m'n icloud mailadres de mailtjes.

In mijn icloud mailadres op m'n iPhone staan de initialen en naam van mijn man en daarom wil ik hem wijzigen.
Wanneer ik met m'n phone een mail verstuur wil,ik dat mijn naam/initialen vermeld staan.

Guest-20180925190238 24-11-14 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muts (Bericht 985375)
Wanneer ik met m'n phone een mail verstuur wil,ik dat mijn naam/initialen vermeld staan.

Dan gebruik een mailadres dat gekoppeld is aan jouw persoon en naam. Als je een iCloud mailadres (@icloud.com) gebruikt kan je in www.icloud.com ook nog eens drie (3) aliassen aanmaken met verschillende namen. Bij andere mail providers kan meestal ook.

Ik krijg het gevoel dat je het mailadres om mail te versturen/ontvangen aan het verwarren bent met een Apple ID. Een Apple ID is altijd een geldig mailadres maar je hoeft dat mailadres niet per definitie te gebruiken om mail te ontvangen/verzenden.

Muts 24-11-14 12:44

Als ik op mijn Apple ID beheren kijk, staat er bij mijn apple ID en primair e-mailadres t ziggo mailadres.

Daaronder bij alternatief e-mailadres staat m'n huidige icloud mailadres.
Die ik dus wil wijzigen.
Wijzigen lukt hier niet.
Mogelijk kan ik dus nog proberen zo'n allias adres aan te maken.

Guest-20180925190238 24-11-14 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muts (Bericht 985377)
Daaronder bij alternatief e-mailadres staat m'n huidige icloud mailadres.
Die ik dus wil wijzigen.

Waarom zou je dat alternatief mailadres willen wijzigen.? :confused: Dat verandert toch niets aan jouw oorspronkelijk probleem zijnde:

Citaat:

In mijn icloud mailadres op m'n iPhone staan de initialen en naam van mijn man en daarom wil ik hem wijzigen.
Wanneer ik met m'n phone een mail verstuur wil,ik dat mijn naam/initialen vermeld staan.
Het alternatief mailadres wordt door Apple gebruikt om info over het Apple ID te versturen (als bv. het primaire adres niet meer werkt).

Muts 07-01-15 20:19

Ik kom er niet aan uit....
Dus plaats ik nogmaals mijn vraag hier.
Op mijn iPhone krijg ik mijn mail binnen via een icloud mailadres.
Dit adres bestaat uit de naam van mijn man.
Ik wil graag een icloud mailadres met mijn eigen naam.
Hoe krijg ik mijn huidige icloud adres gewijzigd?

XIII 07-01-15 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muts (Bericht 985375)
Op de ipad ontvangen we de mail met onze provider mailadres, dus geen icloud.
Maar op mijn iPhone ontvang ik via m'n icloud mailadres de mailtjes.

Dus als mensen email naar jouw Ziggo adres sturen komt die alleen op de iPad binnen?

En als mensen email naar het iCloud adres (met de naam van je man) sturen komt die alleen op de iPhone aan?

Wil je nu een nieuw (derde?!) adres op de iPhone, of je Ziggo email ook op de iPhone ontvangen?

Muts 08-01-15 15:16

Ziggo mail alleen via ipad ja, is prima alleen op ipad.
op m'n iPhone ontvang ik alleen de icloud mail (via.....naam man@icloud.com) en dit mailadres wil ik veranderen in m'n eigen naam.

Ik wil geen ziggo mail op m'n iPhone
Alleen icloud mail wil ik op m'n iPhone, maar dan nu met een ander icloud mailadres (eigen naam)
De huidige (met naam man) mag komen te vervallen.

XIII 08-01-15 16:44

1: Instellingen | Mail, Contacten, Agenda | <account van je man> | Verwijder account
2: Instellingen | Mail, Contacten, Agenda | Nieuwe account | iCloud | Jouw huidige iCloud adres

(volgens een eerdere post heb je al een iCloud adres)

Muts 08-01-15 20:18

T enige icloud adres wat ik heb is die met mijn mans naam

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 januari 2015 om 20:29 ----------

Nieuwe account/ icloud/ .... Bij voorbeeld vul ik n nog niet bestaand ( met mijn naam) icloud adres is/ en bij vereist?? (Met m'n Apple id geeft hij een onjuist gebr.naam of wachtwoord aan)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 januari 2015 om 20:39 ----------

Bij instellingen zie je icloud staan en daar zie ik (zo der deze aan te tikken) m'n ziggo adres adres staan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 januari 2015 om 20:43 ----------

Heb account met mans naam verwijderd maar ontvang nog steeds mail?!

Muts 11-01-15 16:39

Niemand? ��


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:07.