iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Gmail gebruiken of Icloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/145965-gmail-gebruiken-icloud.html)

Jacqii1011 10-10-13 16:20

Gmail gebruiken of Icloud
 
Hallo Allemaal,

Graag wil ik een nieuw email adres hebben, want mijn hotmail account heeft mijn bijnaam als mail adres en dat is niet echt profecioneel.
Nu wil ik over gaan stappen, maar ik weet niet of ik voor gmail of icloud moet gaan.
Ik ben in het bezig van een mac book en ipod. Over ongeveer 3 maanden ga ik ook een iphone kopen.
Maar de iphone is vrij duur en in de vakanties en festivals wil ik dus graag mijn gewone smartphone andriod meenemen.
Nu is mijn vraag als ik icloud neem is er dan een manier dat ik mijn icloud mail ook op smartphone van android kan zien.
Of is het slimmer voor Gmail te gaan en kan ik deze dan op de iphone openen in icloud of iets anders?
Alvast bedankt

Guest-20180925190238 10-10-13 16:30

iCloud past naadloos in een iOS - OS X omgeving. Maar Gmail is ook niet slecht denk ik. Ik gebruik het zelf niet en kan er dus weinig zinnigs over vertellen.

Jacqii1011 10-10-13 16:35

Bedankt.
Ik ben nu icloud aan het uitproberen met mijn ipod en mac book en vind het heel fijn werken. Maja als op vakantie ga wil echt mijn iphone straks niet mee te hoeven nemen en als icloud niet werkt met andriod toestel denk dat toch ma gmail moet aanmaken.

Guest-20180925190238 10-10-13 16:37

Op een Android toestel gaat iCloud écht niet werken. Je ook nog altijd terecht op www.icloud.com

Succes verder. :-)

Jacqii1011 10-10-13 16:47

Oky dan weet ik voldoende ik ga voor gmail en gebruik icloud alleen voor agenda en foto's en gmail voor de mail:)
Heel erg bedankt voor de hulp

Msim 11-10-13 00:19

Ik heb beide gebruikt en ik heb besloten om GMail te nemen. Bij een goede set-up van je agenda's-structuur dalijk op je iphone en macbook werkt het fantastisch en volkomen geïntegreerd.

(Overigens ben ik benieuwd of je je iPhone niet meeneemt, als je 'm eenmaal gewend bent :)

Succes,

Bubbly 11-10-13 01:09

Ik vind @icloud.com professioneler staan dan @gmail.com, puur omdat het een stuk exclusiever is (bovendien nieuw en dus veel minder gebruikt). [@me.com verkies ik boven alles omdat het kort is.] Verder zou iCloud Mail uitstekend moeten werken op je Android apparaten, dankzij IMAP-ondersteuning ;)

Ik gebruik beide actief en afhankelijk van je eisen is de een boven de ander aan te raden. Gmail is voor de power user extreem handig wat betreft de filters en vele andere jaren oude functies, die zich nog in babyfase bevinden bij iCloud. Verder kun je in Gmail labels gebruiken. Bij iCloud, Outlook en Yahoo! moet je nog met mappen en kopieën van emails werken. Bij Gmail kun je ook middels POP3 automatisch je nieuwe email bij Outlook (Hotmail) ophalen, dus hoef je daar ook maar zo nu en dan in te loggen zodat het niet wordt verwijderd.

Er valt wel meer over te zeggen, maar ik weet niet wat je verwacht van je email dienst :)

Jacqii1011 11-10-13 08:36

Heel erg bedankt allemaal.
Haha jaah da ben ik ook bang voor dat hem gewoon meeneem.
Ik kan helaas geen manier vinden dat icloud ook op android werkt.

Guest-20180925190238 11-10-13 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jacqii1011 (Bericht 924303)
Ik kan helaas geen manier vinden dat icloud ook op android werkt.

iCloud werkt niet op Android besturingssystemen. iCloud Mail kan je instellen op Android zoals voorheen aangegeven. De overige functies niet. iCloud is veel meer dan alleen maar Mail.

Jacqii1011 11-10-13 09:34

ow zo nu snap ik het. Dan zit niks anders op en word gmail want agenda is toch wel handig om bij de hand te hebben.
Bedankt voor alle snelle reacties. Heb er veel aan gehad:)

Guest-20180925190238 11-10-13 09:44

Succes gewenst met Goegelmail. :) Meer informatie over de overige functies van iCloud kan je op onderstaande pagina lezen:

Apple - iCloud - All your content on all your devices.

Jacqii1011 11-10-13 09:49

Bedankt ben benieuwd hoe gmail me gaat bevallen. Ook bedankt voor de site van icloud daar ga ik ook zeker iets aan hebben:)

Bubbly 11-10-13 15:51

Ook kun je in Gmail emails sturen middels je @icloud, @outlook, @student.??.nl, of wat dan ook adres.

https://support.google.com/mail/answ...hl=nl&ctx=mail


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:55.