//

Ineens werkt fotostream op laptop niet meer!

Ineens werkt fotostream op laptop niet meer! discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan helaas niet ontdekken hoe het komt dat in de map ''photostream'' op mijn laptop (windows 7) ineens geen nieuwe foto's meer komen... er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-10-13, 12:39
lovephone lovephone is offline
• iOS 11.0
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: midden Nederland
Berichten: 30
Standaard Ineens werkt fotostream op laptop niet meer!

Ik kan helaas niet ontdekken hoe het komt dat in de map ''photostream'' op mijn laptop (windows 7) ineens geen nieuwe foto's meer komen...

er staan momenteel maar iets van 6 foto's in deze map op laptop, instellingen van Icloud configuratiescherm zijn naar mijn idee niet veranderd; foto's staan hier nog steeds aangevinkt bijv. en heb het hele Icloud configuratiescherm laten ''herstellen''.
Als ik inlog op Icloud.com zie ik nergens de fotostream terug of een mogelijkheid tot resetten wat ik hier ergens op het forum las.
(photo stream van Ipad naar Iphone en andersom werkt nog steeds prima)

Wie heeft er een mogelijke oplossing??
Bij voorbaat dank voor het meedenken!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-10-13, 13:42
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Heb ik recent ook last van gehad. iCloud voor Windows opnieuw geïnstalleerd. Dit gaf niet direct resultaat. Na verloop van tijd ging hij plots foto's ophalen.
Nu werkt het weer. Je kunt het vinkje bij foto's weghalen en weet inschakelen. Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je dit verder nog handmatig kan laten starten(syncen) met foto stream. Misschien kan dit niet omdat Apple foto's ip pusht naar Fotostream.
  #3  
Oud 19-10-13, 15:20
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Bij mij werkte het synchroniseren ook een tijdje niet.

De oorzaak bleek in mijn geval dat sommige mappen van Photostream op "read only" stonden...

Geen idee wat dat veroorzaakte, maar de vinkjes daarvan verwijderen loste het voor mij op!

(en ik ontdekte dit pas nadat iemand anders dit probleem en die oplossing ergens postte)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 19-10-13, 18:44
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Even een nieuwe map aangemaakt, foto stream hier aan toegewezen en het werkt weer.
Toch vreemd.
  #5  
Oud 23-10-13, 01:01
lovephone lovephone is offline
• iOS 11.0
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: midden Nederland
Berichten: 30
Standaard

Jippie...probleem opgelost!

Wel heel vreemd...ineens zie ik in ''mijn afbeeldingen'' de map ''Icloud-foto's'' staan en hierin zit dan weer een map die ''mijn photostream'' heet en daar komen nu wel weer gewoon mijn foto's van Iphone/Ipad in te staan! Terwijl ze dus eerst verschenen in de map ''photostream'' die al langer in ''mijn abeeldingen'' stond.

uiteindelijk weet ik nu niet of deze verandering is opgetreden door de update of doordat ik het configuratiescherm er helemaal af heb gehaald, opnieuw erop gezet en het vinkje bij foto's had uit gezet en weer aan....
maar dat het nu onder ''Icloud foto's'' staat is misschien voor andere een handige tip
  #6  
Oud 09-01-14, 15:42
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Bij mij werkte het synchroniseren ook een tijdje niet.

De oorzaak bleek in mijn geval dat sommige mappen van Photostream op "read only" stonden...

Geen idee wat dat veroorzaakte, maar de vinkjes daarvan verwijderen loste het voor mij op!

(en ik ontdekte dit pas nadat iemand anders dit probleem en die oplossing ergens postte)
Bij mij gaat het sinds een maand ook niet meer goed, maar nu pas de tijd om er even mee bezig te zijn. Icloud terug van de windows pc verwijderd en dan terug opnieuw geïnstalleerd. Werkt ook niet meer opnieuw

Ik heb dat van die read-only even nagekeken en bij mij staan ook al die mappen op read-only. Dus even dat vinkje volledig verwijderen en klaar.
Euh... toch niet. Ik kijk direct opnieuw naar de eigenschappen en terug staat er dat blauwe vierkantje bij read-only. Een paar keer na makaar dat uit gedaan, maar staat er telkens terug. Ik begrijp er niets van
  #7  
Oud 10-01-14, 07:09
bing69 bing69 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Bij mij gaat het sinds een maand ook niet meer goed, maar nu pas de tijd om er even mee bezig te zijn. Icloud terug van de windows pc verwijderd en dan terug opnieuw geïnstalleerd. Werkt ook niet meer opnieuw

Ik heb dat van die read-only even nagekeken en bij mij staan ook al die mappen op read-only. Dus even dat vinkje volledig verwijderen en klaar.
Euh... toch niet. Ik kijk direct opnieuw naar de eigenschappen en terug staat er dat blauwe vierkantje bij read-only. Een paar keer na makaar dat uit gedaan, maar staat er telkens terug. Ik begrijp er niets van
Zoals je ergens anders kan lezen heb ik dat probleem ook. Hebben jullie ook gedeelde fotostreams? Zo nee zou je er een kunnen/willen aanmaken en kijken of die wel gesynchroniseerd wordt?

Bij mij nl op twee pc's wel.
  #8  
Oud 04-02-14, 12:41
raymie raymie is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 5
Standaard

Mijn gedeelde foto's komen wel keurig in de fotostream terecht, maar de foto's van "mijn fotostream" niet. Wie weet raad?
  #9  
Oud 01-05-14, 15:08
Torez Torez is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 1
Standaard

Raymie,

Heb hetzelfde probleem! Heb jij al een oplossing gevonden?

Alle stappen doorlopen, wel gedeelde fotostream sync geen normale fotostream sync.

  #10  
Oud 01-05-14, 21:57
raymie raymie is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 5
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torez Bekijk bericht
Raymie,

Heb hetzelfde probleem! Heb jij al een oplossing gevonden?

Alle stappen doorlopen, wel gedeelde fotostream sync geen normale fotostream sync.

Nee, helaas nog steeds de zelfde ellende.
  #11  
Oud 06-05-14, 15:02
Ger3er Ger3er is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 3
Standaard

Bij mij hetzelfde probleem. Opeens geen foto's meer in My Photostream (in Windows). Wat schetst mijn verbazing: nieuwe foto's komen opeens in de nieuw (automatisch aangemaakte) map Computer\Fotostream. De bestaande foto's blijven gewoon in My Photostream. Bizar.
  #12  
Oud 06-05-14, 16:43
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

In de tijd met mijn iPhone 4S heeft het meer dan een jaar goed gegaan. Sinds de 5 en andere IOS'en, loopt het na een maand meestal alweer mis. Sinds deze week gaat het weer niet. Bij mij helpt gewoon telkens een reïnstall van icloud for windows. Dan gaat het altijd een paar weken tot een maand goed.

Thuis is binnenkort dat probleem opgelost, daar er volgende maand normaal gezien een iMac binnen komt. Maar ik gebruik het voor 99% voor mijn werk en dan moet het op de windowslaptop van mijn werk komen.
  #13  
Oud 06-05-14, 17:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Bij mij helpt gewoon telkens een reïnstall van icloud for windows. Dan gaat het altijd een paar weken tot een maand goed.
Ik heb dit probleem al een aantal keren opgelost voor vrienden die (nog steeds) Windows gebruiken.

Ik weet niet zeker of het toeval is maar het probleem schijnt meestal op te treden als Microsoft weer eens gepasseerd is met de "Monthly Patches". Dat is altijd zo rond de 10de van de maand.
  #14  
Oud 06-05-14, 18:31
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb dit probleem al een aantal keren opgelost voor vrienden die (nog steeds) Windows gebruiken.

Ik weet niet zeker of het toeval is maar het probleem schijnt meestal op te treden als Microsoft weer eens gepasseerd is met de "Monthly Patches". Dat is altijd zo rond de 10de van de maand.
Dat zou goed kunnen. Nog niet op gelet. Maar blijkbaar zou in die windowsversie iets zitten die mappen op read only zet en ge dat totaal niet kunt veranderen. Heb ook al gevonden dat het daaraan zou kunnen liggen, maar niemand die weet hoe op te lossen.

Hoe of wat weet ik niet precies.

Wel raar dat ik het voorheen niet had.
  #15  
Oud 22-10-14, 22:15
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Nu was het zelfs zo erg dat het meestal maar 2 a 3 dagen goed gaat. Het is telkens korter en korter. Dus aan die maandelijkse patches zal het niet liggen.

Dat er nog steeds mensen op een pc werken, vind ik ook niet abnormaal. Hier is het gecombineerd omdat ik nog steeds zeer dure programma's voor windows heb die een veelvoud kosten van een iMac en dus ben ik niet van plan deze opnieuw te kopen voir mac . En mijne baas zie ik ook niet snel op de firma switchen. Enerzijds omwille de prijs, anderzijds max 15" op de macbooks.

Maar swat. Het photostreamprobleem is niet alleen bij mij. Ziwat iedereen op het werk en in mijn omgeving heeft het aan de hand. Mijne baas heeft net een nieuwe laptop, nieuwe iPhone6 en het geeft maar enkele dagen gewerkt.
Iemand had hem dan dropbox aangeraden, maar blijkbaar maar 2 gb ruimte waar mijne baas nooit mee toekomt.

Dus tijdens mijn zoektocht op OneDrive van microsoft uitgekomen. Op laptop en alle iDevices geïnstalleerd en werkt perfect. Plus het voordeel dat je online in OneDrive de foto's ook kunt bekijken. En je krijgt er gratis 15gb. En omdat ik direct een calera-upload deed, kreeg ik er nog eens 15gb bij. Dus netjes gratis 30gb ruimte.

Ik gebruik het alleen voor de foto's en hier en daar een belangrijk document. Voor al de rest nog iCloud.
  #16  
Oud 24-10-14, 08:23
bing69 bing69 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Nu was het zelfs zo erg dat het meestal maar 2 a 3 dagen goed gaat. Het is telkens korter en korter. Dus aan die maandelijkse patches zal het niet liggen.

Dat er nog steeds mensen op een pc werken, vind ik ook niet abnormaal. Hier is het gecombineerd omdat ik nog steeds zeer dure programma's voor windows heb die een veelvoud kosten van een iMac en dus ben ik niet van plan deze opnieuw te kopen voir mac . En mijne baas zie ik ook niet snel op de firma switchen. Enerzijds omwille de prijs, anderzijds max 15" op de macbooks.

Maar swat. Het photostreamprobleem is niet alleen bij mij. Ziwat iedereen op het werk en in mijn omgeving heeft het aan de hand. Mijne baas heeft net een nieuwe laptop, nieuwe iPhone6 en het geeft maar enkele dagen gewerkt.
Iemand had hem dan dropbox aangeraden, maar blijkbaar maar 2 gb ruimte waar mijne baas nooit mee toekomt.

Dus tijdens mijn zoektocht op OneDrive van microsoft uitgekomen. Op laptop en alle iDevices geïnstalleerd en werkt perfect. Plus het voordeel dat je online in OneDrive de foto's ook kunt bekijken. En je krijgt er gratis 15gb. En omdat ik direct een calera-upload deed, kreeg ik er nog eens 15gb bij. Dus netjes gratis 30gb ruimte.

Ik gebruik het alleen voor de foto's en hier en daar een belangrijk document. Voor al de rest nog iCloud.
Nadat ik ben overgaan naar 8.1 weer goede hoop dat alles weer zou werken. En jahoor op 1 pc werkt het (en nog steeds) maar op de tweede pc alleen de share's en geen stream.

Ik gebruik inderdaad ook Onedrive maar ook Mega en idrive online. Beter een foto teveel dan een te weinig
Reageren

Labels
photostream, windows 7



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trillen werkt ineens niet meer! HELP!! Bbastiaan iPhone algemeen 10 13-06-12 08:45
MMS werkt ineens niet meer mgm iPhone algemeen 4 18-08-10 10:03
3G werkt ineens niet meer. hellenx iPhone algemeen 2 22-11-09 12:51
Werkt ineens niet meer Jasn iPhone algemeen 4 17-09-08 12:01
Youtube werkt ineens niet meer 1.1.3 remq iPhone algemeen 5 28-04-08 20:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:13.