iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Probleem met ongebruikt iCloud account op iPhone 5s (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/147466-probleem-ongebruikt-icloud-account-op-iphone-5s.html)

Nixk 05-11-13 22:12

Probleem met ongebruikt iCloud account op iPhone 5s
 
Hallo Allemaal,

Ik heb een vrij ingewikkeld probleem om uit te leggen, maar ik ga proberen zo duidelijk mogelijk te zijn. Ik zal met het begin beginnen.

Ooit kreeg ik een iPhone, nog voor iCloud bestond. Zodra iCloud kwam heb ik hiervoor een account gemaakt met mijn ontzettend oude e-mailadres (adres A). Dit e-mailadres was dus oud en een hele tijd later maakte ik een nieuw e-mailadres (adres B) aan om wat professioneler over te komen. Mijn Apple-ID en mijn iCloud daarbij heb ik ingesteld op mijn nieuwe e-mailadres (adres B). Het Apple-ID en het iCloud account van adres A bestaan dus niet meer.

Nu heb ik een nieuwe 5s. Die heb ik gister met veel gehannes kunnen activeren (zelf de simkaart naar nano geknipt, omdat ik niet in NL ben). Ik heb mijn 4s gesynchroniseerd en heb daarna nog extra een reservekopie gemaakt op mijn computer. Een aantal minuten daarna heb ik die reservekopie gebruikt om mijn 5s in te stellen. Allemaal prachtig, ik was blij. Ik keek wat rond in alle leukigheid van iOS7 tot ik de melding kreeg dat ik de nieuwe voorwaarden van iCloud moest accepteren om iCloud te kunnen gebruiken. Dat vond ik tof, dat wilde ik best doen. De voorwaarden laadden echter niet helemaal (ik heb hier ontzettend traag internet) en ik op accepteren drukken had geen effect. Het instellingen-scherm liep ook vast en crashte. Dit gebeurde nog een aantal keer en ik gaf het op met het idee het de volgende dag nog een keer te proberen.

Ergens tussen gister en vandaag kwam ik er echter achter dat mijn iCloud ingesteld heeft gestaan (waarschijnlijk nog van mijn 4s) op mijn oude adres A. Zo staat hij nu ook ingesteld op mijn 5s en zijn de instellingen vergrendeld omdat ik de voorwaarden (nog) niet heb geaccepteerd. Vandaag krijg ik elke keer als ik de voorwaarden wil zien de melding dat de server niet beschikbaar is.

Als ik mijn iCloud account simpelweg wil verwijderen van m'n telefoon vraagt hij om mijn wachtwoord. Ik probeerde het wachtwoord dat ik destijds gebruikte en ik kreeg de melding dat mijn ID of wachtwoord verkeerd was. iCloud verwijderen lukt dus niet. Als ik in algemeen>stel opnieuw in op "wis alle inhoud en gegevens" druk vraagt hij om mijn wachtwoord om "zoek mijn iPhone" uit te schakelen voordat alles gewist kan worden. Het wachtwoord dus van het oude, niet bestaande account, dus zelfde probleem als het eerste: ID of wachtwoord is onjuist. Als ik via mijn computer op herstellen druk krijg ik de melding dat ik "zoek mijn iPhone" uit moet zetten (kan dus niet) en als ik druk op "reservekopie terugzetten" krijg ik dezelfde melding.

Nu kreeg ik een idee en heb ik simpelweg met mijn oude e-mailadres weer een apple-ID aangemaakt. Met mijn oude 4s heb ik daarna ingelogd op iCloud met deze ID en heb ik zo geprobeerd iCloud weer actief te krijgen op dat oude account. Geen verandering in de problemen. Enkel de extra melding als ik mijn telefoon probeer te wissen of het iCloud account probeer te verwijderen: "De registratie van deze iPhone bij iCloud kan niet worden verwijderd. Wis deze iPhone opnieuw."

Als ik nu op iCloud.com kijk naar het account van mijn oude e-mailadres (adres A) [dat ik dus net weer opnieuw aangemaakt heb] zie ik enkel mijn 4s staan als geregistreerde telefoon. Ik denk zelf dat ik het account op mijn 5s niet kan verwijderen, omdat het in eerste instantie niet is geactiveerd.

De telefoon is al meerdere malen uit en aan geweest sinds dit probleem zich voordoet.

Dan nu de echte vraag: is er een manier voor mij om de telefoon weer volledig naar fabrieksinstellingen te krijgen? Of in ieder geval tot het punt waarop ik een nieuwe reservekopie kan terugzetten. Op mijn 4s kan ik dan de accounts goed instellen en hier een reservekopie van maken.

Een Apple-store bezoeken is voor mij op het moment niet mogelijk. Circa eind december ben ik weer in NL en kan ik naar de Apple-store.

Bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor een antwoord!
Nixk

update 8/11:
Opgelost! Via de DFU-mode de iPhone hersteld en opnieuw in kunnen stellen.

Nixk 06-11-13 16:38

Update 6/11:

Ergens op internet gelezen dat de app "find my friends/zoek mijn vrienden" het probleen kan oplossen. De app geïnstalleerd maar ik krijg geen melding van de nieuwe voorwaarden in de app. Hoewel ik geen vrienden heb die deze app gebruiken blijkt de app dus te werken op mijn account (de nieuw aangemaakte van adres A).

:confused:

Bubbly 06-11-13 17:11

Ik zou contact opnemen met Apple.

Apple - Support - Contact opnemen met Apple Support

Nixk 06-11-13 21:22

Kan ik Apple Support ook mailen?

Bubbly 06-11-13 21:25

Ja, via diezelfde website. Klik op de blauwe knop en volg de instructies.

Nixk 06-11-13 21:51

Ik krijg enkel opties om te bellen of terug gebeld te worden.. :(

Bubbly 06-11-13 22:02

Oh ja ik zie het (ff snel ingevuld). Dat is waarschijnlijk vanwege de veiligheid…

Hmm, ik heb net de categorie iPhone gekozen i.p.v. Apple ID en krijg alleen de opties bellen, terugbellen, inleveren, opsturen, contact opnemen met provider. Raar dat ze nergens meer email toestaan…

Als je per se een email wilt sturen dan kun je het feedback formulier invullen, dit is echter Engelstalig, niet bedoel voor support en je hebt de kans geen reactie terug te krijgen.
Apple - Feedback

Nixk 06-11-13 22:51

Heb het feedback formulier geprobeerd. Hopen dat ik respons krijg. Andere ideeën zijn welkom! Bedankt Bubbly

Bubbly 07-11-13 06:48

Ik heb dit adres in m'n mailbox gevonden, het is volgens mij niet de juiste afdeling maar misschien kunnen ze het voor je doorsturen als het feedback formulier niets oplevert: iTunesStoreSupport@apple.com

Mijn 'oorspronkelijke' email had ik overigens via dat eerste formulier gestuurd, waarna de reacties van & naar dit adres gingen. Dit is een algemeen adres volgens mij, ik heb geen idee wat er gebeurt met emails die geen categorie en follow-up code als onderwerp hebben staan (mogelijk krijg je daar geen reactie op).

RWK 07-11-13 10:29

De e-mailadres wat nu ingesteld staat, dat is je oude e-mail (adres A) van een paar jaar geleden? Volgens mij kunnen wij geen iTunes account verwijderen, dus het is hoogstwaarschijnlijk zo dat jou oude account nog actief is, alleen maak je er geen gebruik van. Laatst heb ik gezocht om mijn Apple ID te verwijderen, maar ik heb het nergens kunnen vinden.

Als je eens naar deze site gaat, https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid
Typ het e-mail adres in, en ik hoop voor je dat je d.m.v. de beveiligingsvragen of e-mail je wachtwoord kan resetten. Als dit gelukt is, zou je weer kunnen inloggen met je account.

Hoe gek het ook klinkt maar ik zou liever niet met reservekopie's spelen, dit zorgt voor problemen. Werd mij ook in de Store geadviseerd.

Ik hoop dat het lukt!

Nixk 07-11-13 14:20

Zal dat e-mailadres vanmiddag eens proberen, dan. Dank Bubbly.

RWK, ik weet heel erg zeker dat mijn oude account weer bestaat en het wachtwoord juist is. Ik heb het namelijk weer aangemaakt. Echter denk ik dat het probleem ligt bij het feit dat de iPhone denkt dat het geregistreerd is bij iCloud, maar dit is niet het geval. Als ik op iCloud.com inlog zijn er geen telefoons beschikbaar in Zoek mijn iPhone. Het verwijderen lukt dus niet omdat het in eerste instantie niet is geregistreerd.

RWK 07-11-13 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nixk (Bericht 932051)
Zal dat e-mailadres vanmiddag eens proberen, dan. Dank Bubbly.

RWK, ik weet heel erg zeker dat mijn oude account weer bestaat en het wachtwoord juist is. Ik heb het namelijk weer aangemaakt. Echter denk ik dat het probleem ligt bij het feit dat de iPhone denkt dat het geregistreerd is bij iCloud, maar dit is niet het geval. Als ik op iCloud.com inlog zijn er geen telefoons beschikbaar in Zoek mijn iPhone. Het verwijderen lukt dus niet omdat het in eerste instantie niet is geregistreerd.

Wacht, nu begrijp ik het niet helemaal. Je hebt je oude account weer aangemaakt?

Heb jij in het verleden jou account A verwijderd, zo ja, hoe? Zo nee, is dit dan het e-mailadres wat er staat als je probeert in te loggen/restoren/herstellen/icloud?

Als dat zo is, probeer dan dat adres via dat link wat ik gegeven heb, je wachtwoord opnieuw te veranderen.

Het kan zijn dat ik je verkeerd heb begrepen, het is ook zo lastig om het vanaf hier uit te leggen, ik doe mijn best!

Nixk 07-11-13 16:37

RWK,

ik heb destijds in mijn apple-ID mijn e-mailadres gewijzigd. Dat was nogal omslachtig met veel activatielinks, maar het lukte. Ik heb daarna logischerwijs de instellingen in mijn 4s gewijzigd naar het nieuwe e-mailadres. Blijkbaar is dat laatste niet helemaal goed gegaan.

Ik kreeg in eerste instantie bij het inloggen de melding dat het ID of het wachtwoord onjuist is. Volgens mij heb ik toen geprobeerd op mijn computer in te loggen in het apple- ID van adres A, dat lukte niet. Ik dacht mijn telefoon in de maling te kunnen nemen door het apple-ID daarna opnieuw aan te maken op dit oude e-mailadres, maar ik ben bang dat dat niet gelukt is.

Ik ga het proberen via de link die je stuurde. Op hoop van zegen.

Trouwens blijkt de functie "Wis de iPhone na 10 keer een onjuiste pincode" ook niet helemaal te werken. Ik heb het gister aangezet in de hoop dat het wissen zou werken. Na een 6 keer is de telefoon 1 minuut vergrendeld, na nog een keer 5 minuten en daarna 15 minuten. Na poging 8 is de telefoon 1 uur vergrendeld en na poging 11 was mijn telefoon nog steeds niet gewist.
In de instellingen staat dat gegevensbeveiliging is ingeschakeld. Dit werkt dus ook niet :(

RWK 07-11-13 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nixk (Bericht 932096)
RWK,

ik heb destijds in mijn apple-ID mijn e-mailadres gewijzigd. Dat was nogal omslachtig met veel activatielinks, maar het lukte. Ik heb daarna logischerwijs de instellingen in mijn 4s gewijzigd naar het nieuwe e-mailadres. Blijkbaar is dat laatste niet helemaal goed gegaan.

Ik kreeg in eerste instantie bij het inloggen de melding dat het ID of het wachtwoord onjuist is. Volgens mij heb ik toen geprobeerd op mijn computer in te loggen in het apple- ID van adres A, dat lukte niet. Ik dacht mijn telefoon in de maling te kunnen nemen door het apple-ID daarna opnieuw aan te maken op dit oude e-mailadres, maar ik ben bang dat dat niet gelukt is.

Ik ga het proberen via de link die je stuurde. Op hoop van zegen.

Trouwens blijkt de functie "Wis de iPhone na 10 keer een onjuiste pincode" ook niet helemaal te werken. Ik heb het gister aangezet in de hoop dat het wissen zou werken. Na een 6 keer is de telefoon 1 minuut vergrendeld, na nog een keer 5 minuten en daarna 15 minuten. Na poging 8 is de telefoon 1 uur vergrendeld en na poging 11 was mijn telefoon nog steeds niet gewist.
In de instellingen staat dat gegevensbeveiliging is ingeschakeld. Dit werkt dus ook niet :(

Als dat zou werken dan zou je alsnog de wachtwoord moeten intypen dus ik zou daar dan mee wachten. Dit hebben ze gedaan om diefstal zo goed als oninteressant te maken.

Ik hoop ook dat het lukt. Succes :)

Nixk 07-11-13 19:07

Hm, het account en wachtwoord zouden moeten werken. Op het moment zijn alle opties binnen iOS geprobeerd en lukt het me niet om de voorwaarden te accepteren of iCloud uit te zetten of het account te verwijderen. Ik denk en vrees dat het laten wissen van de iPhone door 10 keer de verkeerde code in te voeren de laatste optie is. Als dat ook niet lukt zal ik moeten wachten tot ik naar een Apple store kan..

Laatste keer dat ik een nieuwe iPhone in gebruik neem met het terugzetten van een reservekopie.

RWK 07-11-13 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nixk (Bericht 932138)
Hm, het account en wachtwoord zouden moeten werken. Op het moment zijn alle opties binnen iOS geprobeerd en lukt het me niet om de voorwaarden te accepteren of iCloud uit te zetten of het account te verwijderen. Ik denk en vrees dat het laten wissen van de iPhone door 10 keer de verkeerde code in te voeren de laatste optie is. Als dat ook niet lukt zal ik moeten wachten tot ik naar een Apple store kan..

Laatste keer dat ik een nieuwe iPhone in gebruik neem met het terugzetten van een reservekopie.

Als je bijvoorbeeld een app in de Apple Store wilt installeren, komen de voorwaarden dan niet tevoorschijn? En welke account staat er bij instellingen > iCloud?

Als er niks anders op zit, dan zou ik maar naar de Store gaan, had je graag willen helpen..

Bubbly 07-11-13 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nixk (Bericht 932138)
Ik denk en vrees dat het laten wissen van de iPhone door 10 keer de verkeerde code in te voeren de laatste optie is.

Je kan de iPhone ook in DFU-modus zetten en herstellen in iTunes, dat is een stuk sneller. Dat verandert echter niet dat je op iOS 7 een ingebouwde beveiliging hebt, waardoor zelfs na het herstellen het wachtwoord van de ingestelde Apple ID wordt gevraagd.

Nixk 07-11-13 21:26

RWK, in instellingen>icloud staat het account A. Zonder mogelijkheid tot veranderen, door die @#^# voorwaarden ;)
De voorwaarden komen niet tevoorschijn als ik een app download.

Bubbly, de DFU-modus ga ik proberen. Hoewel ik niet weet of het heel snel zal zijn. Ik heb op het moment internet van nog geen 100 kb/s.

RWK 07-11-13 21:42

Dit heb je al geprobeerd zie ik.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 november 2013 om 21:50 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nixk (Bericht 932188)
RWK, in instellingen>icloud staat het account A. Zonder mogelijkheid tot veranderen, door die @#^# voorwaarden ;)
De voorwaarden komen niet tevoorschijn als ik een app download.

Je hebt met beide accounts geprobeerd een app, zoals Find my Friends, te downloaden en in te loggen?

Nixk 07-11-13 21:52

RWK,

ja, ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd. Ik probeer nu de DFU-mode en restore die Bubbly aanraadde. Over meer dan 24 uur weet ik of dat gelukt is ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:55.