iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   HELP! Al mijn data weg na deleten icloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/148695-help-mijn-data-weg-na-deleten-icloud.html)

Tsjip 30-11-13 11:07

HELP! Al mijn data weg na deleten icloud
 
Ik heb gisteren op de iPad van mijn ex geprobeerd om iCloud op haar ipv mijn appleid te zetten.
De enige mogelijkheid die ik zag was de optie delete icloud-account, en dat leek te werken.

Maar... vanochtend blijkt dat op mijn eigen iPhone ALLE DATA WEG IS... contacten, notities, agenda!
In instellingen zijn ineens alle synchronisatie-opties van iCloud uitgezet.., die stonden aan.

Wat moet ik doen? Kan ik zien of mijn data in iCloud nog aanwezig is? Kan ik met iCloud-sync van contacten e.d. aanzetten, of loop ik dan het risico dat mijn lege contactenlijst de icloudbackup overschrijft?

Dit is echt een ramp. Mijn laatste backup is van enige tijd terug. Ik hoop dat de data nog in iCloud staat, maar hoe kom ik hier op een veilige manier achter??

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr. Maarten

Guest-20180925190238 30-11-13 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tsjip (Bericht 937581)
Wat moet ik doen? Kan ik zien of mijn data in iCloud nog aanwezig is?

Ga naar www.icloud.com en kijk na of daar alle data nog aanwezig is.

Tsjip 30-11-13 11:19

Dank je!

Ik zie (gelukkig...!) dat mijn data in iCloud zit.

Hoe verder?

Kan ik nu veilig de sync met mijn iPhone aanzetten, of gebeurt dan juist het omgekeerde (wordt iClouddata 'gewist')?

En: kan ik vooraf de iclouddata vanaf internet backuppen, voor het geval het misgaat?

Alvast bedankt voor je reactie!

Guest-20180925190238 30-11-13 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tsjip (Bericht 937584)
Kan ik nu veilig de sync met mijn iPhone aanzetten, of gebeurt dan juist het omgekeerde (wordt iClouddata 'gewist')?

www.icloud.com is de master. Een iPhone is de slave. Je kan het iCloud account weer aanmaken op de iPhone. De iPhone zal dan weer synchroniseren met www.icloud.com, zijnde de servers.

Van data die gesynchroniseerd wordt kan je geen backup maken. Dat is ook niet nodig omdat de data op de Apple servers blijft staan (als je die data niet wist).

Tsjip 30-11-13 11:28

Timosha,
Dank je wel voor je snelle reacties en je hulp.
Ik moet even moed verzamelen ;-) en dan ga ik met angstzweet in de handen de sync weer aanzetten!

Geweldig dat je zo snel reageerde!

Gr. Maarten

KvdS 30-11-13 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tsjip (Bericht 937586)
Timosha,
Dank je wel voor je snelle reacties en je hulp.
Ik moet even moed verzamelen ;-) en dan ga ik met angstzweet in de handen de sync weer aanzetten!

Geweldig dat je zo snel reageerde!

Gr. Maarten


Hoef je niet te hebben, dat angst zweet, zo werkt het ook met Google en of Dropbox.

Tsjip 30-11-13 13:59

Allemaal bedankt, het is goed gegaan!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:58.