//

iCloud eerder gedownloade apps

iCloud eerder gedownloade apps discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Aangezien ik vroeger nogal enthousiast was toen ik mijn eerste iPad had, heb ik ontzettend veel, bijna ontelbaar veel apps gedownloaded en terug verwijderd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-01-14, 11:42
Jako3ob Jako3ob is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 10
Post iCloud eerder gedownloade apps

Hallo

Aangezien ik vroeger nogal enthousiast was toen ik mijn eerste iPad had, heb ik ontzettend veel, bijna ontelbaar veel apps gedownloaded en terug verwijderd achteraf. Dit heeft als gevolg dat mijn iCloud nu volstaat met vroeger gedownloade apps (dus van die apps wanneer je ze tegenkomt, dat er een wolkje achter komt te staan). Ik zou er heel graag zo wat kunnen verwijderen.

Twee vragen:
- is het mogelijk deze zo ergens te verwijderen, zodat een app voortaan alleen maar GRATIS of een prijs zal weergeven wanneer ik hem wil downloaden?
- wat gebeurt er als ik mijn iCloud account verwijder: worden al deze ooit-eerder-gedownloade apps dan mee verwijderd, en kan ik achteraf weer een nieuw account aanmaken?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel..

Dank jullie wel !
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-01-14, 11:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jako3ob Bekijk bericht
Dit heeft als gevolg dat mijn iCloud nu volstaat met vroeger gedownloade apps (dus van die apps wanneer je ze tegenkomt, dat er een wolkje achter komt te staan). Ik zou er heel graag zo wat kunnen verwijderen.
Aangekochte apps staan niet in iCloud. Die kunnen dus ook geen ruimte innemen in iCloud.
  #3  
Oud 19-01-14, 11:48
Jako3ob Jako3ob is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Aangekochte apps staan niet in iCloud. Die kunnen dus ook geen ruimte innemen in iCloud.
Dan heb ik het systeem niet helemaal goed door, maar toch hebben bepaalde apps een wolkje achter zich wanneer deze al een keer zijn gedownload, en ik zou dit wolkje graag weg hebben, deze apps terug 'resetten'.
  #4  
Oud 19-01-14, 11:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jako3ob Bekijk bericht
Dan heb ik het systeem niet helemaal goed door,
Dat denk ik ook. Op de iTunes/App Store servers staat een "lijstje" van alle apps die je ooit aangekocht hebt.

Citaat:
maar toch hebben bepaalde apps een wolkje achter zich wanneer deze al een keer zijn gedownload, en ik zou dit wolkje graag weg hebben, deze apps terug 'resetten'.
Dat wolkje betekent dat je die apps opnieuw gratis kan downloaden. Dat kan je niet "resetten". Aangekocht is aangekocht.
  #5  
Oud 19-01-14, 12:56
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Ja, als je je account verwijdert en een ander account aanmaakt, dan is ook je download historie weg en dien je alles opnieuw aan te schaffen
  #6  
Oud 20-01-14, 16:54
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Kortom: al die apps zijn direct gekoppeld aan je Apple ID
  #7  
Oud 20-01-14, 17:15
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jako3ob Bekijk bericht
- is het mogelijk deze zo ergens te verwijderen, zodat een app voortaan alleen maar GRATIS of een prijs zal weergeven wanneer ik hem wil downloaden?
Nee.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jako3ob Bekijk bericht
- wat gebeurt er als ik mijn iCloud account verwijder: worden al deze ooit-eerder-gedownloade apps dan mee verwijderd, en kan ik achteraf weer een nieuw account aanmaken?
Je kunt een Apple ID (iCloud ID) niet verwijderen. Als je een nieuwe ID maakt op een ander mail-adres, dan kun je die wel als vervanger gebruiken.

Alternatief zou je het mail-adres van je huidige ID kunnen wijzigen en dan een nieuwe ID maken met je oude email. Ik raad het niet aan, want je zou de eerste niet zijn die in de problemen komt doordat er iets misgaat in Apple's systeem.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps verwijderen van eerder gekochte maar niet geinstalleerde apps Kitty0101 iPhone Apps 17 23-11-13 16:21
Windows: eerder gedownloade apps overzetten tussen 2 laptops peeett iTunes 4 19-01-13 17:17
hoe kan ik eerder gedownloade apps terug vinden arcovandermeij iPhone Apps 1 19-06-10 17:41
iPhone: [1.1.3] Na jailbreak niet mogelijk apps te installeren die er eerder al op stonden.. Bur Jailbreak 0 29-01-08 16:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:21.