iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iPhone 4 niet sync met icloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/153278-iphone-4-niet-sync-icloud.html)

Anijsblokje 01-04-14 10:47

iPhone 4 niet sync met icloud
 
Reeds 2 jaren gebruik ik een iphone4.
Sinds kort heb ik daarbij ook een ipad2 en een macbook air.

Alle 3 staan ingelogd op dezelfde apple ID
Bij de icloud instellingen op de iphone staan de Agenda/Herinneringe/Notities/Contacten aangevinkt.

Tot voor kort heb ik eigenlijk nooit aandacht geschonken wat er daadwerkelijk op de icloud opgeslagen was, maar nu ik ook de ipad en macbook gebruik is mij opgevallen, dat mutaties (agenda/notities) in die laatste 2 wel op de icloud verschijnen maar de mutaties in de iphone 4 steevast ontbreken.

Die lijken alleen lokaal op de iphone te blijven en ook binnen itunes kan ik niet direct een optie vinden om die te synchroniseren in tegenstelling tot vele andere apps die files kunnen delen.

Ik heb wel een reservekopie van de iphone op de cloud kunnen zetten, maar gek genoeg kan ik dat niet zien als ik via een browser inlog op icloud.com. Alleen de info die gesynchroniseerd is met de ipad & macbook. (Ook de reservekopie van de ipad is niet zichtbaar op icloud.com. Dus dat zal wel aan het format liggen.)

Zou er iets mis kunnen zijn met de iphone en zo ja, in welke richting moet ik dan denken?
Hoe zou ik de gegevens van contacts/notities/agenda op een alternatieve vorm op de cloud of bijvoorbeeld de macbook kunnen krijgen, zodat ik de iphone evt. daarna kan resetten?

Guest-20180925190238 01-04-14 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anijsblokje (Bericht 955421)
Alle 3 staan ingelogd op dezelfde apple ID
Bij de icloud instellingen op de iphone staan de Agenda/Herinneringe/Notities/Contacten aangevinkt.

Gebruik je op alle toestellen ook daadwerkelijk een @me.com of @icloud.com mail adres? Is iCloud Mail en Agenda op alle toestellen geactiveerd?

Citaat:

Die lijken alleen lokaal op de iphone te blijven en ook binnen itunes kan ik niet direct een optie vinden om die te synchroniseren in tegenstelling tot vele andere apps die files kunnen delen.
iCloud data wordt niet in iTunes getoond. In iTunes 11.1.x werd SyncServices verwijderd. Het is dus niet meer mogelijk om met iTunes contacten en agenda's te synchroniseren.

In iTunes 11.1.6 werd SyncServices weer toegevoegd na massaal protest van veel gebruikers. iTunes 11.1.6 is er alleen nog maar als Beta voor ontwikkelaars. Nog even wachten dus op de publieke release van iTunes 11.1.6.

Citaat:

Ik heb wel een reservekopie van de iphone op de cloud kunnen zetten, maar gek genoeg kan ik dat niet zien als ik via een browser inlog op icloud.com.
Reservekopieën kan je niet zien in www.icloud.com. Dus, zo gek is dat niet.

Anijsblokje 01-04-14 14:38

Dank, Deels opgelost, notities nog niet
 
Dank voor de reactie.

Er zijn aan het apple ID 2 e-mails gekoppeld.
1x van een provider
1x een icloud.com adres

Door uw reactie leek het logischer dat het probleem in het account was gelegen, dan in de hardware.

Ik heb dus maar enkele malen de apple ID uitgelogd en opnieuw ingelogd.
Bovendien de sync optie van mail/agenda/contacts/notities/etc. uitgezet en opnieuw aan.

Wonder boven wonder. De agenda & contact staan nu sync op de iCloud.
De notities echter nog niet, ook niet na diverse malen sync uit en aan zetten in de iCloud instellingen.

In de app 'Notities' verdeelt hij ze in de notities 'Op mijn iphone' en 'iCloud'.
Is er alsnog een manier om de 'Op mijn iphone' notities alsnog op de cloud te krijgen. In de instellingen 'iCloud' & 'Notities' staat dat wel zo geactiveerd. Maar toch blijft hij de op de iphone aangemaakte niet tussen die van de ipad en macbook zetten, terwijl dat nu wel voor agenda en contacts gebeurt.

Nogmaals dank

Guest-20180925190238 01-04-14 14:49

Het transportmechanisme voor Notities is iCloud Mail. Notities zijn dus onderdeel van iCloud Mail (@me.com of @icloud.com). Daar staat eventueel nog iets niet goed.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:09.