iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Whatsapp en iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/153638-whatsapp-icloud.html)

Pino 13-04-14 00:27

Whatsapp en iCloud
 
Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik steeds "last" van een melding dat me (5GB) iCloud opslag nagenoeg vol is. Ik houdt een 335mb aan vrije ruimte over. Hiervoor nooit last van gehad. Fotostream staat uiteraard uit maar viel me op dat bij whats app (onder het menu iCloud in het iOS menu) er een verbruik staat van 1,2 Gb !!!
Is dit niet een beetje veel vraag ik mij af en wat kan ik hier aan doen. Mijn weten was dit altijd een laag verbruik in mb en niet in Gb. Hoop dat iemand er een antwoord/oplossing op weet want op Google kon ikzelf er niet veel wijzer van worden. Werd nergens besproken.

debroei 13-04-14 10:01

Als hier veel foto's en video's instaan die je hebt ontvangen of verstuurd. Dan kan dit aard oplopen.
Je kunt dit onder beheer eventueel verwijderen.
Maar waar gebruik je dan die overige 3,8 gb voor?

Guest-20180925190238 13-04-14 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pino (Bericht 956613)
Fotostream staat uiteraard uit...

Maakt niet veel uit want Fotostreaam staat uiteraard los van de iCloud capaciteit. :rolleyes:

Pino 13-04-14 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 956618)
Als hier veel foto's en video's instaan die je hebt ontvangen of verstuurd. Dan kan dit aard oplopen.
Je kunt dit onder beheer eventueel verwijderen.
Maar waar gebruik je dan die overige 3,8 gb voor?

Hey debroei,

Bedankt voor je reactie
Ja.. iPad heeft ook 1,7 Gb in verbruik waarbij iBooks me grootste verbruiker op de iPad is (1,6gb) en op iPhone staat deze op 900 mb ofzo..

Maar ik heb idd in whatsapp wel 1 groep waar we altijd films en foto's naar elkaar sturen met iets van 500 bestanden (foto en video) erin. Dus ik moet eigenlijk als ik het goed begrijp al die berichten uit deze groep wissen en dan neemt me whats app verbruik van 1,2gb in iCloud ook af?!
Ben niet heel bekend en ervaren met deze dingen dus vandaar

Guest-20180925190238 13-04-14 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pino (Bericht 956622)
Ben niet heel bekend en ervaren met deze dingen dus vandaar

Ik heb ook niet veel verstand van dat appje. Maar als ik het goed begrijp maakt Whatsapp alleen maar een backup in iCloud:

WhatsApp FAQ - Hoe recupereer ik verwijderde berichten op mijn iPhone?

Pino 13-04-14 10:29

Ja precies. Dat deel wat jij als link stuurde had ik ook gelezen idd. Alleen het vage is, dat ze daar spreken over back-up van tekst en foto's, maar dan snap ik dus nog niet hoe hij aan 1,2gb komt voor opslag van whats app in me iCloud. Krijg nu ook steeds een mail van Apple/iCloud dat me ruimte bijna vol is.

ipods 13-04-14 14:29

let ook op dar je niet over de limit van 25000 gaat, ook al heb je dan 3 gb over dan werkt het ook niet meer

iCloud: limieten voor contacten, agenda's, herinneringen en bladwijzers

Pino 13-04-14 15:47

Maar wat is dan de reden dat whats app zelf in de app een back up maakt, maar ook in het iPhone menu?!
Want de ene geeft aan 250 mb ofzo en in het iPhone iCloud menu bij mij 1,2 Gb

yukhalilsel 13-04-14 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pino (Bericht 956640)
Maar wat is dan de reden dat whatsapp zelf in de app een back up maakt, maar ook in het iPhone menu?!
Want de ene geeft aan 250 mb ofzo en in het iPhone iCloud menu bij mij 1,2 Gb

Het beste is om onder instellingen bij icloud backup met beheer opslag de whatsapp eenmaal te verwijderen uit zowel je Backups als je Documenten & Data. Daarna kan je in whatsapp zelf weer een backup laten maken naar icloud.

Dit zou je ruimteprobleem moeten oplossen

Pino 13-04-14 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 956662)
Het beste is om onder instellingen bij icloud backup met beheer opslag de whatsapp eenmaal te verwijderen uit zowel je Backups als je Documenten & Data. Daarna kan je in whatsapp zelf weer een backup laten maken naar icloud.

Dit zou je ruimteprobleem moeten oplossen

Ok perfect man. Ga ik dat eens proberen. Thnx!

spacekiek 20-01-16 09:27

Hey

Ik heb een soortgelijk probleem, bij mij staat Whatsapp aan bij reservekopie, maar ook nog eens onder Documents & Gegevens ...
Uiteraard kom ik dan snel aan de 5GB limiet.

Vraag is welke disable ik nu best, de whatsapp in reservekopie, of bij documents & settings?

Raar is ook dat de file size veel groter is onder reservekope, dan bij D&D ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:31.