iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   4 icloud account agenda's, 1 delen en 3 inzien (delen) (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/157116-4-icloud-account-agenda-s-1-delen-3-inzien-delen.html)

PDD 22-08-14 00:11

4 icloud account agenda's, 1 delen en 3 inzien (delen)
 
4 icloud account agenda's, 1 delen en 3 inzien (delen)
In ons gezin is de situatie als volgt.
Vader, moeder, kind hebben allen een icloud account en eigen iPhone.
Vader gebruik icloud voor agenda, moeder en kind op dit moment live.nl.
Wat we willen is het volgende:
Allen privé een icloud agenda die we delen zodat anderen mekaars afspraken kunnen zien.
Daarnaast 1 gezamenlijke account voor de gezamenlijke gezinsafspraken,

Echter het lijkt alsof er maar 3 icloud agenda's zijn, Thuis, werk, privé, die je kan delen. Als je die deelt zoals overal beschreven staat, dan kunnen ze die bekijken of bekijken en bewerken. So far so good. Maar als je bij één van de andere ook de privé agenda instelt als standaardagenda, dan wordt dat een gezamenlijke agenda lijkt het wel. Dus daarmee is de gezamenlijke agenda opgelost.
Helaas lukt hij mij vooralsnog niet om m'n eigen privé icloud agenda nu te creëeren en die ook nog eens te delen, niet als gezamenlijke maar als eigen, maar ze mogen wel de afspraken tussen hun afspraken zien staan.

Het irritante is dat dat wel lukt met 3 live.nl agenda's voor de afzonderlijke gezinsleden, en daarbij 1 gedeelde gezamenlijke icloud agenda.

Maar we willen af van de live.nl email en agenda accounts.

De vraag lijkt simpel, maar alle zoektochten leiden op dit moment naar hetzelfde. Het delen van een icloud agenda.

Wie o wie?? Help!

Guest-20180925190238 22-08-14 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PDD (Bericht 968143)
Echter het lijkt alsof er maar 3 icloud agenda's zijn, Thuis, werk, privé, die je kan delen.

Je kan zoveel iCloud agenda's delen als je maar wil. Ik deel er een stuk of vijf (5).

Hier werkt dat zo:
1) Moeder de vrouw heeft een eigen iCloud Apple ID (xxxxx@me.com) en ik heb een eigen iCloud Apple ID (yyyyy@me.com);
2) Zij deelt een iCloud met gezamenlijke afspraken met mij. Verder deelt zij nog een agenda met haar vriendinnen en heeft zij ook nog een "privé" agenda die zij met niemand deelt;
3) Ik heb een "privé" agenda die ik met niemand deel en vijf (5) verschillende agenda's die ik met vrienden deel;

PDD 22-08-14 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 968149)
Je kan zoveel iCloud agenda's delen als je maar wil. Ik deel er een stuk of vijf (5).

Hier werkt dat zo:
1) Moeder de vrouw heeft een eigen iCloud Apple ID (xxxxx@me.com) en ik heb een eigen iCloud Apple ID (yyyyy@me.com);
2) Zij deelt een iCloud met gezamenlijke afspraken met mij. Verder deelt zij nog een agenda met haar vriendinnen en heeft zij ook nog een "privé" agenda die zij met niemand deelt;
3) Ik heb een "privé" agenda die ik met niemand deel en vijf (5) verschillende agenda's die ik met vrienden deel;

thanks.
Hierdoor had ik de bevestiging dat het wel moest werken.

het is me gelukt. Wel op het werk, met 2 schermen en 2 soorten browsers om op meerdere iclouds in te loggen om het effect direct te zien.

Oplossing:
toevoeging initialen aan Prive agenda's 3 accounts (om ze te herkennen)
de standaard thuis agenda gedeeld, bewerken en lezen, met alle 3 accounts.

Nu heeft iedereen de verschillende agenda's beschikbaar. en de thuis agenda is voor allen ook beschikbaar.
Het was even lastig omdat de omschrijvingen van de privé agenda's gelijk waren. dus dan had je 3 keer privé en welke is nou van wie. Vandaar de toevoeging van de initialen of hernoemen.

ballegooier 28-09-16 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 968149)
Je kan zoveel iCloud agenda's delen als je maar wil.

Top deze tips! Heb zojuist via de Agenda applicatie op OSX extra agenda's aan kunnen maken voor onze kinderen en deze gedeeld met mijn vrouw.

Het probleem was dat we allebei onze agenda's al delen met elkaar; maar nu met een aparte agenda en ander kleurtje is veel sneller duidelijk dat het om een afspraak voor onze kinderen gaat (van consultatiebureau tot speel afspraakje)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:45.