//

apple-id misbruikt maar door wie en hoe vaak?

apple-id misbruikt maar door wie en hoe vaak? discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Goede avond, Afgelopen zaterdag kreeg ik een email in mijn inbox, dat mijn apple-id zou zijn gebruikt om in te loggen bij icloud via een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-09-14, 22:58
piet67 piet67 is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 1
Standaard apple-id misbruikt maar door wie en hoe vaak?

Goede avond,

Afgelopen zaterdag kreeg ik een email in mijn inbox, dat mijn apple-id zou zijn gebruikt om in te loggen bij icloud via een webbrowser, wat mij er uiteraard toe heeft aangezet mijn wachtwoord direct te wijzigen.
Hierna is dit ook niet meer voorgevallen.
Toen ik afgelopen week las dat icloud pas recent hun klanten is gaan waarschuwen wanneer er ingelogd wordt op hun icloud account, ben ik mezelf enigszins zorgen gaan maken over mijn privacy.
Want 'als icloud pas recent waarschuwt, is er dan misschien niet veel vaker ingelogd op mijn account?'
Er wordt op contacten, herinneringen, agenda en notities na, niets op mijn icloud account opgeslagen en wat er misschien buiten mijn weten wel opgeslagen wordt, kan allerminst spectaculair te noemen zijn.

Ik vermoedt dat het om de 'find my iphone' functie gaat en dat ik misschien al enige tijd gevolgd ben zonder het te hebben opgemerkt, ook zeer waarschijnlijk wetende door wie, wat ik echter (nog?) niet kan aantonen.

Zou het om een incidenteel "misbruik" gaan van m'n account, kan ik hier wel mee leven en is dit bij deze opgelost door m'n wachtwoord te hebben veranderd.
Maar het blijft toch aan me knagen dat ik misschien al langere tijd "gevolgd" ben en dat er misschien vaker is ingelogd op mijn account, en er op deze manier door deze persoon toch zekere inbreuk is gemaakt op mijn privacy.

Zou er te achterhalen zijn door wie of waar vandaan er is ingelogd, wat diegene allemaal via mij account heeft kunnen doen of heeft gedaan, en vooral of er op frequente basis is ingelogd op mijn account?
Is er misschien te achterhalen hoe vaak eventueel de 'find my iphone' functie zou zijn gebruikt?

Ik stel misschien domme vragen, maar mijn kennis omtrent dit soort zaken is echt 0,0... zodoende ook graag zonder al te veel technische poespas antwoorden.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet

Piet
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren

Labels
achterhalen, icloud, misbruik



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Lightning kabel vaak kapot, wie meer? Jovano iPhone algemeen 22 17-06-16 09:31
Hoe vaak iPhone 5 opladen? HooijmansNL iPhone algemeen 8 23-04-13 19:19
Hoe vaak iPhone reserveren Djosjowa iPhone algemeen 4 10-10-12 11:46
Apple TV 2 gejailbreakt, maar hoe nu verder? GeJee Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 30 04-07-12 21:44
Iphone 4 is verzekerd bij water schade, maar hoe vaak? michal iPhone algemeen 1 12-09-10 23:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:20.