//

iCloud drive niet op iOS 8

iCloud drive niet op iOS 8 discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals zovelen heb ik gisteren ios8 op mijn iPhone 5s gezet. Op mijn mac en macbook air draai ik al een week zonder problemen Yosemite ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-09-14, 08:12
annor annor is offline
• iOS 1.1.4
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 3
Standaard iCloud drive niet op iOS 8

Zoals zovelen heb ik gisteren ios8 op mijn iPhone 5s gezet. Op mijn mac en macbook air draai ik al een week zonder problemen Yosemite en heb ik iCloud drive geactiveerd. Werkt prima en ook via de website van iCloud kan ik alle bestanden nu inzien, openen en door de mappen ook van word- excel en pdf documenten. Ik verwachtte eigenlijk dat ik die mogelijkheid nu ook binnen ios8 zou hebben middels een app zoals dropbox of onedrive, maar ik kom het niet tegen en als ik bv Pages open kan ik nog steeds alleen documenten zien die in die map zijn opgeslagen. Ik ga dan erg aan mezelf twijfelen : ben ik de enige, heb ik iets gemist, doe ik iets verkeerd of is iCloud drive op ios8 nog niet actief zolang Yosemite niet officieel released is? Weet iemand iets meer? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-09-14, 23:02
annor annor is offline
• iOS 1.1.4
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 3
Standaard

OK, ik heb het antwoord inmiddels gevonden. Er is geen iCloud drive app waarmee je de bestanden kunt bekijken en beheren en het lijkt in de verste verte niet op dropbox qua functionaliteit. Voor wie het wil weten: lees en huiver:

How to set up and use iCloud Drive on iPhone and iPad | iMore
  #3  
Oud 19-09-14, 14:04
JustOleg JustOleg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 20
Standaard

Toch wel...

Gebruik als mail app CloudMagic. Deze heeft na de update clouddrive ondersteuning gekregen. Wanneer je nu een bijlage in de mail wilt toevoegen kun je kiezen voor clouddrive. Je krijgt dan netjes een mappen structuur te zien waarbij je heel makkelijk bestanden kunt kiezen.

Voor foto's is dit apart geregeld, maar net zo makkelijk uit je cloud te kiezen.
  #4  
Oud 19-09-14, 14:21
annor annor is offline
• iOS 1.1.4
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de tip. Maar wel vreemd dat apple in zijn eigen email programma deze mogelijkheid niet biedt....

Verder werk ik, met name voor tekst documenten, met een vrij uitgebreidde mappen structuur om zaken te orderen (ZZP, meerdere opdrachtgevers e.d). Die zou ik graag op de iPhone en iPad willen kunnen inzien en gebruiken om van daaruit bestanden te openen. Binnen pages blijkt dat toch niet te lukken, en ik kan geen submappen in mappen maken binnen ios8 (wel op de mac), dus in die zin nog steeds onbevredigend dat er geen losse app is die als en soort filemanager voor icloud drive dienst doet. Misschien dat daar nog iets voor komt.

Ik hou me aanbevolen voor tips
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iCloud drive en foto's ericjansen88 iCloud 1 18-09-14 10:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:45.