Na installatie iOS, niet inloggen op iCloud
Sinds ik IOS8 op mijn ipad heb geinstalleerd, kan ik niet inloggen bij icloud. Er wordt gezegd dat het wachtwoord verkeerd is maar dat is het niet. Ik kan wel gewoon met het wachtwoord naar ITunes. Help!!
|
Ik heb exact hetzelfde probleem op zowel mijn ipad als iphone. Ik wil mijn icloud reservekopie terugzetten, maar krijg de melding 'er heeft zich een fout voorgedaan bij de verbinding met icloud'.
|
Ik kan ook niet meer op icloud ook niet via de laptop..
|
Hier hetzelfde probleem. Niet via iPhone, niet via iPad en ook niet via een MacBook Pro. Volgens de Apple systeemstatus site is er echter niks met iCloud aan de hand. Vreemd !!
|
Waarschijnlijk is er een probleem bij de servers, want ik heb ook 'fout wachtwoord' melding. Op andere (Amerikaanse) forums kom ik nog geen topics tegen, dus ik neem aan dat het een lokale probleem is.
|
Citaat:
|
Hier hetzelfde:
Kan niet inloggen op iCloud.com Kan geen reservekopie maken via Wi-Fi Geeft op iPhone aan dat wachtwoord onjuist is, terwijl dat niet zo is. Kan geen verbinding maken met gezinsdeling Kortom, alles wat met iCloud te maken heeft ligt eruit. |
Same here:-(
Bovenstaande problemen ervaar ik ook....grrrr Geen back up, niet kunnen inloggen, wachtwoord niet correct, geen foto deling enz enz. |
Lijkt een probleem bij UPC te zijn. Via 4G bijvoorbeeld geen probleem.
|
Citaat:
|
Citaat:
Apart dat een provider voor dit probleem zou kunnen zorgen. Ik ga dit vandaag bij de buren testen die glasvezel van KPN hebben. Ik laat het resultaat weten |
Ook hier hetzelfde probleem: iPhone, iPad en Mac. Overal zou mijn ww opeens fout zijn, wijzigen ww via iForgot biedt geen soelaas..
|
Ook hier UPC !
Via 3G inderdaad geen probleem. |
Ik heb eens geswitcht naar 3G en Wi-Fi uitgegooid van UPC.
Dan werkt het vlekkeloos. Wi-Fi aangezet en ik had direct weer het probleem. |
Met de dns servers van google werkt alles weer..
Het heeft wel met ios8 te maken. De telefoon met Ios 7 van mijn vrouw maakte vanacht nog een backup op icloud. |
Citaat:
|
Oke,
Getest met Wi-Fi van KPN, glasvezel. Icloud drive levert hier geen problemen op. Werkt als een speer. Zodra ik weer terug switch naar Wi-Fi van UPC......probleem weer terug. Ik ga vandaag eens dit probleem melden bij upc. |
Citaat:
Ik heb ze ingesteld in mijn airport express, maar het kan ook in je iPhone. Ga naar instellingen - Wi-Fi - tap op het info tekentje naast je verbinding - tap op DNS en vul daar 8.8.8.8 in. |
Citaat:
|
Schijnt een landelijk probleem te zijn. UPC heeft nog geen idee wat het probleem is. Is gek dat het aan iOS 8 zou liggen want toen ios8 beschikbaar kwam heb ik hem gelijk geïnstalleerd op 2 iPhones. Gaf geen enkel probleem. Gisteren wilde ik een iPad installeren en die gaf toen wel een probleem met iCloud. vanaf gisteren geven de iPhones en mijn macbook ook opeens dit probleem. Zie ook: iCloud werkt niet? Actuele storingen, problemen en status | Alle Storingen.
|
Citaat:
|
Heb eveneens de dns servers aangepast.
Dit op het modem gedaan van upc en vervolgens de lease vernieuwd. Nu werkt alles weer perfect. Ik heb overigens niet de Google dns servers gebruikt maar de volgende: 204.244.0.3 204.244.0.4 Bovenstaande doorgegeven aan UPC |
Nog een reden om van UPC afscheid te gaan nemen :p - hebben hier net glasvezel in de wijk. Ga dit een proberen, misschien dat het ook de problemen met two factor authentication onder iOS8 oplost aangezien dat ook via iCloud loopt?
Edit: even zoeken naar alternatieve Nederlandse DNS servers - anders gaat Netflix moeilijk doen... :( |
Haha....macfeegle
Zou zo maar een optie kunnen zijn, alhoewel UPC mij verder prima bevalt. Ze zijn op de hoogte...nu hopen dat ze dit gaan fixen. |
Sinds gisteren middag 17.00u is er een storing bij de Nederlandse iCloud server.
Ik heb net met Apple support gebeld hierover omdat ik steeds een time-out melding kreeg met iCloud. Ze weten niet wanneer deze problemen verholpen zijn. Just so you know :-) |
Nou... omzetten van DNS helpt bij mij niet - ik kan op m'n iPhone via m'n eigen netwerk niet inloggen op iCloud services. Via 3G wèl - dus er zit ergens in (de instellingen van) het netwerk toch een probleem...
|
Apart mbt die icloud server.
Alles werkt hier nu goed :-) Ik heb ingelogd op modem van UPC. Bij Basis - LAN - de beide DNS servers aangepast/ Vervolgens op zowel iphone als ipad lease vernieuwd....en voila....het werkt. Na het vernieuwen van de lease zie je ook de oude DNS verspringen naar de ingevoerde nieuwe dns adressen |
Hoe log je in op modem van UPC? Ik heb daar nog nooit op in hoeven loggen, zou niet eens weten hoe dat moet...
Zodra ik m'n iPhone weer instel op Wi-Fi (met in m'n TimeCapsule de DNS servers van XS4All ingesteld) is de verbinding met iCloud weg - dwz: ik krijg m'n mail nog gewoon binnen, maar Find My Phone geeft direct weer verbindingsfout... Alle andere netwerkverkeer loopt prima door... Als ik dan in m'n iPhone de DNS instel op 8.8.4.4 is de verbinding weer hersteld... Als ik toch geen Nederlandse DNS server nodig had voor Netflix... Helaas kan ik niet volledig over op Googles DNS of OpenDNS omdat Netflix dan op de Amerikaanse servers overgaat. Grrr... |
hmm...
Op je modem zal een IP adres staan vermeld (192.168.192.1) die je vervolgens in de zoekbalk op je pc kan intikken. Je krijgt een inlogscherm. Over het algemeen zijn de inloggegevens: gebruiker: admin ww: UPC of 1234 Nu zou je ingelogd moeten zijn op je modem. Hier zijn een hoop zaken in te stellen. Waaronder de DNS servers onder kopje LAN in menu 'basis' Maar als je de google dns adressen gebruikt, dan werkt het ook prima. bv 8.8.8.8 |
Ik heb een Technocolor kabel-modem van UPC, maar nergens een IP-adres gevonden om op in te loggen... Ik stel alle netwerkinstelling in op m'n TimeCapsule.
|
Oke.....dan denk ik dat mijn kennis verder niet toereikend genoeg is om je te helpen hiermee. Excuus daarvoor
|
Geen probleem RicoT. Ik heb in elk geval een (tijdelijke) oplossing voor het probleem waar ik in eerste instantie mee zat vanmorgen - het niet krijgen van twee factor authenticatie meldingen op m'n iPhone. Ik vermoed toch dat het met hetzelfde UPC / iCloud probleem te maken heeft. Ik had het bij voorkeur centraal in de router opgelost maar dat levert meer problemen op dan het oplost (met de iPhones van m'n vrouw en dochter, en met m'n NAS), maar ik kan tenminste weer verder. Nu hopen dat UPC en/of Apple het onderliggende probleem snel oplossen.
|
ik heb het probleem opgelost na een telefoontje met Apple.
ga naar instellingen, naar Wi-Fi, klik op het info teken achter Wi-Fi. ga naar DNS en wijzig dat in 8.8.8.8 hiermee was voor mij het probleem opgelost. ik hoop voor jullie ook! |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:38. |