iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Mogelijkheid tot iCloud Drive uitschakelen? Terug naar 'oude' iCloud. (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/158113-mogelijkheid-icloud-drive-uitschakelen-terug-naar-oude-icloud.html)

Petruss 21-09-14 12:08

Mogelijkheid tot iCloud Drive uitschakelen? Terug naar 'oude' iCloud.
 
Na installatie van iOS 8 op mijn iPhone 4S heb ik iCloud Drive geactiveerd. Tot mijn verbazing is het één grote ellende met het synchroniseren nu. Normaal kan ik bestanden benaderen via mijn Mac, iPad en iPhone.

Is er een mogelijkheid om iCloud Drive weer uit te schakelen of om ergens te verwijderen? Ik heb mijn iPhone al gedowngrade naar iOS 7, maar de melding blijft dat iCloud Drive is geactiveerd.

iCloud zoals het was werkte voor mij perfect en ik zou hier graag naar terug gaan.

Ik was nog niet van plan om alles te updaten naar iOS 8 en beta Yosemite. Dit met de reden dat er ook apparaten in huis zijn die iOS 8 niet ondersteunen, maar wel op de 'oude' iCloud methode bij deze bestanden moeten komen.

Guest-20180925190238 21-09-14 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Petruss (Bericht 973189)
iCloud zoals het was werkte voor mij perfect en ik zou hier graag naar terug gaan.

Dat is (tot nader order) niet mogelijk, helaas.

jap74 23-09-14 10:24

Als je over bent naar iCloud Drive is het helaas even wachten tot OSX 10.10 komt. Ik heb hetzelfde gedaan in een beta van OSX 10.10, waarna iCloud slecht werkte op mijn (toen nog) iOS 7 devices. Je kunt je bestanden wel altijd terugvinden via iCloud.com.

Voor je oude devices is het denk ik wel een probleem. Deze kunnen nooit gebruik maken van iCloud Drive en ik weet niet of Apple een plugin oid ontwikkeld waardoor je op oudere devices gebruik kunt blijven maken van iCloud bestandsdeling.

appeldirk 21-10-14 16:59

Citaat:

Is er een mogelijkheid om iCloud Drive weer uit te schakelen of om ergens te verwijderen? Ik heb mijn iPhone al gedowngrade naar iOS 7, maar de melding blijft dat iCloud Drive is geactiveerd.
Een kennis heeft mij met dit probleem ook te hulp geroepen. Hij heeft z'n Ipad ge-upgraded naar 8.1 en gelijk bijgewerkt naar iDrive. Synchroniseren met z'n iPhone 4 gaat nu volgens mij nooit meer werken.

Idee:
nieuw appleID aanmaken
iPad terug naar fabrieksinstellingen en na inrol NIET bijwerken naar Idrive.

Gaat dat werken ?

Dirk

Guest-20180925190238 21-10-14 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appeldirk (Bericht 980925)
Gaat dat werken ?

Ik heb geen idee wat een "inrol" is, sorry. :o

Hoe dan ook, met een nieuw iCloud Apple ID zal het weer werken. Maar niet met de data die nu in iCloud Drive staat want die data is gebonden aan het andere iCloud Apple ID.

appeldirk 21-10-14 19:06

De betrokkene is een "beginnend" Apple gebruiker. Ipad 2 en een nog in te richten iPhone 4. Op de iPad wel een hele agenda die niet verloren mag gaan. Die agenda is nog niet gesyncd met Icloud. Tijdens de update van de iPad naar 8.1 is de iCloud bijgewerkt naar ICloud drive. Hierdoor is de "centrale cloud" dus bijgewerkt en onbruikbaar voor de iPhone 4.

Ik zie het volgende scenario:
- Nieuw apple ID aanmaken; geen probleem er staat toch niks in de cloud en er zijn geen apps op het oude id aangekocht.
- Instellingen op de iPad wijzigen in iCloud drive UIT.
- iPad koppelen aan nieuwe ID.
- Agenda koppelen met de cloud van het nieuwe id zodat de agenda in de iCloud komt.
- iPhone 4 inrichten en eveneens koppelen aan het nieuwe ID.

Oké ?

Dirk

Guest-20180925190238 21-10-14 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appeldirk (Bericht 980960)
Oké ?

Wat mij betreft is alles OK. :-)

Patman71 04-10-15 00:00

Vind het maar raar dat het allemaal zo omslachtig moet...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:38.