//

Family Sharing werkt niet met apps

Family Sharing werkt niet met apps discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Wij hebben Family Sharing ingesteld en alles werkt prima, behalve het delen van apps. Vinkje voor 'Deel mijn aankopen' staat uiteraard aan. Op alle apparaten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-09-14, 21:20
fh1 fh1 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 1
Standaard Family Sharing werkt niet met apps

Wij hebben Family Sharing ingesteld en alles werkt prima, behalve het delen van apps.

Vinkje voor 'Deel mijn aankopen' staat uiteraard aan.

Op alle apparaten is inmiddels iOS 8.0.1 geïnstalleerd. Had stiekem gehoopt dat deze update mij zou helpen, maar helaas.

Wie heeft voor mij de oplossing.

Laatst gewijzigd door fh1; 25-09-14 om 17:08. Reden: Inmiddels werkt alles naar behoren. Alleen jammer dat de in-app aankopen opnieuw gedaan moeten worden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-14, 13:59
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Is een beetje summier "Het werkt niet"
Wat werkt er niet? Het is namelijk niet zo dat je een app opzoekt en dat die dan met een wolkje staat.
Je moet in de app store onder purchased kiezen voor de account van het familielid dat de aankoop gedaan heeft. Dan kan je uit de lijst kiezen.
Werkt bij mij prima.
  #3  
Oud 30-09-14, 22:15
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

En de vraagsteller komt niet meer terug. Altijd jammer als je de moeite neemt iemand zn vraag te beantwoorden
  #4  
Oud 08-10-14, 09:55
Webinstijl Webinstijl is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 1
Standaard

Ha Blazez,
Inderdaad jammer als je de moeite neemt te reageren en er wordt niets mee gedaan.
Ik heb echter hetzelfde probleem. Alles goed ingerichtvolgens info die ik hebgevonden. Ik ben familiehoofd en mijn vrouw kan mijn downloads gebruiken. Als zij mijn account kiest in de app store onder Aankopen, ziet zij bijvoorbeeld Camera+ met een wolkje. Klikt zij op het wolkje wordt de App gedownload. Als cirkeltje rond is verdwijnt het vervolgens en komt het wolkje in beeld. Op haar homescherm staat dan wel de App, maar bij starten wordt aangegeven dat de App niet meer wordt gedeeld door de downloader.
Tot nu toe zijn we als Homesharing ingesteld geweest. Vervolgens is mijn Apple ID veranderd, maar nog wel dezelfde account met history.
Enig idee?
  #5  
Oud 12-10-14, 22:59
BrutusNLD BrutusNLD is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 11
Standaard

Ik heb vergelijkbare, maar niet helemaal dezelfde problemen.
Situatie
Ik ben gezinshoofd, mijn vrouw familielid
Ik kan in de app store op mijn iPhone via UPDATES en AANKOPEN mijn vrouw selecteren en haar aankopen zien en zelfs ook zelf downloaden.
Als mijn vrouw echter op dezelfde manier probeert om de door mij gekochte apps te zien, krijgt ze een melding dat het iets met instellingen te maken heeft en kan ze hooguit een linkje aanklikken naar de settings voor family sharing.
De door mij gekochte apps worden bij haar ook 'gewoon' met de prijs weer gegeven, maar zodra ze dan een app 'koopt' komt wel de melding dat iemand (ik dus) die app al betaald heeft.

Vragen
Is het mogelijk dat zij ook gewoon mijn aankopen op een rij ziet?
Welke instelling moet je dan veranderen?
Het aanklikken van een prijs is best wel link, omdat pas na het wachtwoord gecheckt lijkt te worden of er al betaald is. Zo niet, dan betaal je dus gewoon alsnog. Kan dat niet anders?
  #6  
Oud 13-10-14, 10:07
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Misschien dat iemand anders dit ook kan oplossen want bij mij zie ik dit gedrag niet terug. Ik kan alle updates van de andere family members zien, en ook installeren. Ze worden ook goed geïnstalleerd zonder dat er extra geld wordt berekend.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Family Sharing en toestemming vinceger iPhone algemeen 7 20-09-14 01:21
iOS 8: family sharing & kiosk? martijnvw82 iPhone algemeen 0 16-08-14 17:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:19.