iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Synchronisatie werkt niet meer sinds IOS 8.02 (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/158845-synchronisatie-werkt-niet-meer-sinds-ios-8-02-a.html)

JanRH 03-10-14 19:59

Synchronisatie werkt niet meer sinds IOS 8.02
 
Een nieuwe iPhone 6 gekocht en op de IPad2, de iPhone 5 van mijn vrouw IOS8.02 geïnstalleerd
We hebben iCloud drive niet aangezet maar het bestaande iCloud account wel omdat anders de communicatie met de Mac en de MacBook Pro niet werkt.
Sindsdien werkt de synchronisatie van de agenda's niet meer

Hoe lossen we dat op?

Guest-20180925190238 03-10-14 20:15

Ga eerst in www.icloud.com kijken of de agenda's daar in orde zijn. www.icloud.com is de Master.

Als alles daar goed staat log uit iCloud uit op de iDevices. Herstart (uitzetten en weer aanzetten) de iDevices. Log dan weer in het iCloud account in.

fmak 08-10-14 09:34

heb ook synchronisatieproblemen, iPhone5S met 8.02, mijn exchange (outlook) agenda afspraken komen soms wel en soms niet in de iphone terecht... :-( Kan er niet meer op vertrouwen dus! groot probleem want zakelijk gebruik... tot nu toe nooit bijzonderheden maar na upgrade plotseling veel afspraken die er niet in komen of oude / gecancelde afspraken die er niet uit gaan...

wollie1979 08-10-14 16:29

al eens geprobeerd om je Exchange account te verwijderen en weer opnieuw in te stellen? Dat wil nog wel eens helpen bij dergelijke vage problemen.

Ik heb ook een Exchange account van m'n werk, maar daarbij heb ik nog geen problemen mee ondervonden.

CarpCore 10-10-14 10:42

Same problem here.....
Sinds iOS8.02 alleen maar problemen met het syncen van Exchange. Zowel de mail als de agenda items.
Heb al een schone installatie van de Iphone5s gedaan.
Heb al meerdere malen Exchange opnieuw aangemaakt op de iphone.
Niets mag baten.
En heel soms doet die het wel, maar merendeels niet.
Ik heb het dan over de PUSH functionaliteit (niet de Fetch uiteraard)

Iemand een suggestie?

keesbal 20-10-14 22:26

Synchronisatie Outlook Agenda met iOS 8.02 werkt niet goed
 
Ik heb hetzelfde probleem.
Bij gebruik van Outlook 2007 (Exchange) en iPad en iPhone, beide iOS 8.02, werkt synchronisatie niet goed meer.
Een afspraak in Outlook gemaakt komt goed door op de iPhone en iPad.
Een afspraak op de iPhone of iPad komt niet door in Outlook, wel op het andere Apple-apparaat als je ook iCloud ingeschakeld hebt.
Een oude afspraak op de iPhone of iPad wijzigen of verwijderen zorgt wel voor wijziging in Outlook.
Bij iOS 7 werkte alles prima.

Wat ik geprobeerd heb :
  1. Exchange account verwijderd en opnieuw geinstalleerd op iPhone
  2. iCloud synchronisatie aan- en uit (zou niet hoeven want Exchange zou dat al moeten doen, net als voor het iCloud tijdperk)

Iemand nog tips ? Het lijkt op een echt iOS 8.02 probleem

Kees

wollie1979 21-10-14 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keesbal (Bericht 980712)
Ik heb hetzelfde probleem.
Bij gebruik van Outlook 2007 (Exchange) en iPad en iPhone, beide iOS 8.02, werkt synchronisatie niet goed meer.
Een afspraak in Outlook gemaakt komt goed door op de iPhone en iPad.
Een afspraak op de iPhone of iPad komt niet door in Outlook, wel op het andere Apple-apparaat als je ook iCloud ingeschakeld hebt.
Een oude afspraak op de iPhone of iPad wijzigen of verwijderen zorgt wel voor wijziging in Outlook.
Bij iOS 7 werkte alles prima.

Wat ik geprobeerd heb :
  1. Exchange account verwijderd en opnieuw geinstalleerd op iPhone
  2. iCloud synchronisatie aan- en uit (zou niet hoeven want Exchange zou dat al moeten doen, net als voor het iCloud tijdperk)

Iemand nog tips ? Het lijkt op een echt iOS 8.02 probleem

Kees

update dan eerst naar 8.1 en kijk of dat helpt.

keesbal 21-10-14 22:42

De iPhone inmiddels geupgrade naar iOS 8.1, had geen effect.
Ik kwam op het idee om een oude iPhone te pakken die nog op iOS 7 punt zoveel stond met dezelfde instellingen, en zowaar, toen werkte het wel goed. Voor mij geen oplossing, maar wel het bewijs dat het echt aan iOS 8 ligt, ook 8.1 gaf geen oplossing.

keesbal 02-11-14 21:03

Ik heb vorige week alles wat betreft iCloud (en de synchronisatie) uitgeschakeld. Alles gereset en ineens werkte het weer. Het enige wat ik zeker van weet is dat het aan iOS 8 heeft gelegen, omdat de oude iPhone met iOS 7 "normaal" bleef synchroniseren.
Omdat het om een Exchange account gaat zo gelaten en geen problemen meer gehad.

RaimondP 21-11-14 08:06

Weten jullie welke exchange versie gebruikt word? Het kan ook aan de combinatie IOS en Exchange liggen.

overigens heb ik het ook ervaren met een IOS7xx versie. wel vreemd dat er geen officieel bericht komt?

GJ57 26-11-14 13:10

Hier is het probleem ook , waar kan ik zien welke exchange versie mijn werkgever gebruikt ? Mijn agenda loopt danig in de soep op deze manier.
------------------------------------------------------------------------

De helpdesk van ons bedrijf gesproken: zijn advies, voer het wachtwoord van exchange opnieuw in op alle zaken zoals iphone, ipad en laptop. Toen ik dat deed op Ipad en Iphone zag ik ook dat (plotseling ???) de synchr van de email op 20 dagen stond. Ik heb dus de wachtwoorden aangepast en de synch naar geen limiet en alles werkt weer (PAS OP verzette afspraken gaan weer terug naar hun oude stek !!!!!~!grrrrrrrrrrrrrrr)

flexsolution 20-01-15 21:55

Ik heb inmiddels IOS 8.1.2 en nu pas het probleem dat agenda tussen IPad en iPhone niet meer synchroniseert. Uitloggen iCloud en opnieuw opstarten al geprobeerd. Iemand nog tips?

GJ57 21-01-15 07:56

Bij mij zat
 
het gewoon in het herinvoeren van de exchange wachtwoorden, Daarna draaide het weer. (het was wel even lastig want veel een keer eerder verplaatste afspraken waren terug naar hun eerste positie)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:36.