//

Apple-id & iCloud-id

Apple-id & iCloud-id discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag even een test gedaan met webinterface in browser op www.icloud.com , iPad en iPhone (beiden op iOS 7.1.2) met een corporate mail adres (naam@bedrijf.nl) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 20-10-14, 20:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Vandaag even een test gedaan met webinterface in browser op www.icloud.com, iPad en iPhone (beiden op iOS 7.1.2) met een corporate mail adres (naam@bedrijf.nl) Apple ID.

De volgende tests gedaan:
- Een contactpersoon toegevoegd op de iPhone en een op de webinterface
- agenda item toegevoegd vanaf de iPad en een op de webinterface.
- herinnering toegevoegd vanaf webinterface iCloud.
Zowel de contactpersoon*, als agenda items als herinnering worden gesynchroniseerd op beide iOS apparaten, en op webinterface van iCloud is alles terug te zien.

*Hierbij viel op dat alleen de contacten die op de iPhone en iPad staan, niet zichtbaar zijn op iCloud, kennelijk omdat die via Exchange gesynchroniseerd worden en ik zie zo 1,2,3 niet hoe ik die via iCloud contacten kan laten syncen. Een contactpersoon toevoegen vanaf de iPhone werd daarom niet zichtbaar op de webinterface van iCloud. Andersom; een contactpersoon toegevoegd op www.icloud.com zie ik wel netjes terug op de iPad en iPhone.

Mijn conclusie is dat je een iCloud account aan kan maken met je reeds bestaande Apple ID, waarmee je gebruik kunt maken van de functies van iCloud behalve Notities en Mail. iCloud drive weet ik niet; die heb ik als enige nog nergens geprobeerd (geen behoefte aan ook, vooralsnog)

Overigens: als je naar www.icloud.com gaat, wordt in het inlogscherm ook gevraagd om een Apple ID
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Handleiding: Jailbreaken iOS 6 & daarna iCloud/iTunes back-up terugzetten (iOS 5 & 6) Bubbly Jailbreak 10 14-02-13 01:20
Vraag over reservekopie & iCloud Alpakin iCloud 1 02-02-13 13:03
Hoe Apple id wijzigen op iPhone voor iCloud & Probleem photostream Henk Arie iCloud 8 14-10-12 17:55
iCloud & apps Appel07 iCloud 6 19-10-11 11:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.