//

Apple-id & iCloud-id

Apple-id & iCloud-id discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb zowel een apple-id als een iCloud-id (..me.com). Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je voor iCloud ook je Apple-id zou kunnen gebruiken. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-10-14, 11:52
Hanzet Hanzet is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 4
Standaard Apple-id & iCloud-id

Ik heb zowel een apple-id als een iCloud-id (..me.com).
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je voor iCloud ook je Apple-id zou kunnen gebruiken.
Kan iemand dit bevestigen en moet ik dan het bestaande iCloud-id verwijderen en een nieuwe maken met apple-id?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-10-14, 11:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanzet Bekijk bericht
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je voor iCloud ook je Apple-id zou kunnen gebruiken.
Een "iCloud-id" is ook een Apple ID. Als jouw iCloud Apple ID een @me.com account is kan je alle iCloud diensten gebruiken. Of bedoel je nog iets anders?
  #3  
Oud 18-10-14, 12:02
Hanzet Hanzet is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 4
Standaard

Ik wil graag van alle iCloud-diensten gebruik maken met één id, tw mijn apple-id.
  #4  
Oud 18-10-14, 12:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanzet Bekijk bericht
Ik wil graag van alle iCloud-diensten gebruik maken met één id, tw mijn apple-id.
Met een @me.com iCloud Apple ID kan je gebruik maken van alle iCloud diensten. Zoals Mail, synchronisatie van data tussen verschillende toestellen die hetzelfde iCloud Apple ID gebruiken.

Wat je bedoel je eigenlijk met "tw mijn apple-id"?
  #5  
Oud 18-10-14, 12:19
Hanzet Hanzet is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 4
Standaard

tw=te weten

Ik weet zeker dat jij ook gebruik maakt van een apple-id. Mogelijk ook van iCloud. Heb je voor beide 1 id of 1 voor bijv ituneszaken (je apple-id) en 1 voor iCloud?
  #6  
Oud 18-10-14, 12:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanzet Bekijk bericht
Ik weet zeker dat jij ook gebruik maakt van een apple-id.
Meerdere zelfs. Ik heb App Store (iTunes) Apple ID's voor de Belgische, Duitse en Amerikaanse App Stores. Dan nog een Developer Apple ID. En tot slot nog een iCloud Apple ID voor de iCloud diensten.

Een App Store Apple ID kan hetzelfde zijn als een iCloud Apple ID, maar dat hoeft niet.

Citaat:
tw=te weten
Die SMS-codes ken ik helaas niet. Sorry. Ik ken dan weer andere codes die jij niet zult kennen.
  #7  
Oud 18-10-14, 12:42
Hanzet Hanzet is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 4
Standaard

We zijn er bijna..

"Een App Store Apple ID kan hetzelfde zijn als een iCloud Apple ID, maar dat hoeft niet.
.. maar ik wil dat wel graag. Bestaande iCloud verwijderen en nieuwe maken met mijn apple-id? Kan dat?
  #8  
Oud 18-10-14, 12:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanzet Bekijk bericht
We zijn er bijna..
.. maar ik wil dat wel graag. Bestaande iCloud verwijderen en nieuwe maken met mijn apple-id? Kan dat?
Je kan iCloud (beperkt) gebruiken met elk Apple ID. Alleen met een @me.com of @icloud.com Apple ID kan je alle iCloud diensten gebruiken. Bijvoorbeeld: met een @goegelmeel.com of @mickeysoft.com iCloud Apple ID kan je niet alle iCloud diensten gebruiken.

Ja, je kan dus "mijn apple-id", wat dat ook mag zijn, gebruiken als iCloud Apple ID. Succes verder.
  #9  
Oud 18-10-14, 13:13
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik maak toch echt gebruik van alle iCloud diensten mbv @gmail.com adres als Apple id én iCloud id geactiveerd?
  #10  
Oud 18-10-14, 13:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik maak toch echt gebruik van alle iCloud diensten mbv @gmail.com adres als Apple id én iCloud id geactiveerd?
Hoe maak jij dan met een @gmail.com Apple iCloud ID echt gebruik van iCloud Mail, Agenda's, Herinneringen, Notities, Contacten? Hoe syncen die iCloud diensten dan met andere toestellen via een goegelmeel adres?
  #11  
Oud 18-10-14, 13:59
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik begon het me ook even af te vragen, @timosha; behalve Mail gebruik ik verder alle iCloud diensten.

Er staan inderdaad bij Systeeminstellingen (OSX) -> iCloud -> Accountgegevens 2 Apple ID adressen, in het zwart mijn eigen gmail Apple ID, en meteen daaronder in het grijs een @me.com adres. Kan me inderdaad herinneren dat ik dat in een ver, ver verleden weleens aangemaakt heb

Op m'n iPhone is dat @me adres niet te vinden in de iCloud instellingen verder. Ik gebruik behalve Mail en iCloud Drive daar ook alle iCloud opties. Mbv m'n gmail Apple ID.

Mijn punt is; volgens mij is het wel mogelijk een iCloud ID aanmaken met een @gmail.com adres, of anderzijds een niet-@me adres... Ik kan me herinneren ooit m'n bestaande Apple ID ooit geactiveerd te hebben voor iCloud (diensten) Helemaal zeker weet ik dat niet meer.

Of ik moet dit artikel verkeerd lezen/begrijpen (kopje 'Dezelfde Apple ID gebruiken voor aankopen in Stores en iCloud (aanbevolen)')
http://support.apple.com/kb/HT4895?viewlocale=nl_NL

Ik help wel eens kennissen met bijv. een iPad of iPhone die er de ballen verstand van hebben met het aanzetten van de 'zoek mijn iPhone' iCloud dienst op hun iDevice. Daarvoor wordt dan op de iPad gevraagd om een iCloud account aan te maken (als ik me niet vergis); voorzover ik weet heb ik dat nog altijd kunnen doen met de reeds bestaande en geactiveerde Apple ID van die eigenaar (die meestal op zijn of haar privé adres aangemaakt was, en geen ...@me.com had)

Maar nogmaals: correct me if I'm wrong - kan altijd zijn dat ik zaken of begrippen door elkaar haal!
  #12  
Oud 18-10-14, 14:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik begon het me ook even af te vragen, @timosha; behalve Mail gebruik ik verder alle iCloud diensten.
Het is onmogelijk om met een gmail adres de iCloud IMAP Servers (Mail en Notities), CalDAV Servers (Agenda en Herinneringen) en CardDAV Servers (Contacten) te benaderen.

Omgekeerd werkt natuurlijk ook niet. Met een @me.com of @icloud.com mail adres kan je ook de Goegel IMAP, CalDAV en CardDAV Servers niet benaderen.
  #13  
Oud 18-10-14, 14:23
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dan weet ik ook niet precies hoe ik dan mijn iCloud agenda's kan syncen op mijn iPhone en iMac, met (vzv ik kan zien op mijn iPhone) alleen mijn ..@gmail.com Apple ID ingesteld.

Zouden Apple ID en iCloud ID wellicht aan elkaar gekoppeld kunnen zijn?

Edit: even een test gedaan met mijn iPad en oude iPhone 4, die beide aan 1 en hetzelfde (ander) Apple ID gekoppeld zijn van mijn werk mail adres (dus ook geen @...me.com, maar een exchange mail adres)

Ik kan de volgende iCloud diensten aanzetten, zonder dat er gevraagd wordt om een gratis @icloud.com mail adres aan te maken:
Contacten, Agenda, Herinneringen, Passbook (alleen op iPhone), Sarafi, Sleutelhanger, Foto's, Documenten/gegevens en Zoek mijn iPad/iPhone.

Alleen bij Mail en Notities wordt in deze test om een @icloud.com mail adres gevraagd als ik die op 'aan' wil zetten....

Laatst gewijzigd door ballegooier; 18-10-14 om 17:54.
  #14  
Oud 18-10-14, 14:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Zouden Apple ID en iCloud ID wellicht aan elkaar gekoppeld kunnen zijn?
Ga dat eens onderzoeken. Heb hier nog voldoende test iPhones en Apple ID's (die geen @mac.com, @me.com en @icloud.com adressen zijn).
  #15  
Oud 18-10-14, 17:53
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ben benieuwd!
  #16  
Oud 18-10-14, 17:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Staat op de planning voor morgen (na de Frühschoppen).

Citaat:
...Passbook (alleen op iPhone), Sarafi, Sleutelhanger, Foto's, Documenten/gegevens en Zoek mijn iPad/iPhone
Dat ga ik niet testen want die diensten syncen niet met iCloud IMAP, CalDAV en CardDAV servers.
  #17  
Oud 18-10-14, 18:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Staat op de planning voor morgen (na de Frühschoppen).

Dus voor de zekerheid; zowel op mij iPad als iPhone die ik voor mijn werk gebruik, heb ik géén iCloud account aangemaakt, alleen een Apple ID op het corporate mail adres (Exchange)
  #18  
Oud 18-10-14, 18:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht

Dus voor de zekerheid; zowel op mij iPad als iPhone die ik voor mijn werk gebruik, heb ik géén iCloud account aangemaakt, alleen een Apple ID op het corporate mail adres (Exchange)
Ik ga het proberen. In ieder geval het werkte bij mij zo niet een paar jaar geleden toen iCloud uitkwam.

Misschien ligt het aan mijn specifieke geschiedenis: MobileMe - iDisk (@mac.com) -> MobileMe - iDisk (@me.com) -> iCloud - iCloud Drive (@icloud.com).

We zullen zien.
  #19  
Oud 19-10-14, 14:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is mij niet gelukt met de onderstaande configuratie:

1) Een mail adres gebruikt voor het nieuwe iCloud account van een provider (@t-online.de) waar van ik zeker ben dat het met niets synct. Dit mail adres werd nooit eerder bij Apple gebruikt;
2) En virtuele Parallels OS X 10.10 Yosemite machine;
3) Een virtuele Parallels Windows 8.1 machine;
4) Een test iPhone 4S met iOS 8.1 Beta 2;
5) Een iPad 1 met iOS 5.1.1;

Mail en Notities syncen niet, dat was bekend. Een paar test agenda items, contacten, herinneringen en notities ingegeven in de Mac virtuele machine. Niets wordt gesynct met de iPhone en iPad. De data is ook niet aanwezig op www.icloud.com
  #20  
Oud 20-10-14, 01:19
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

edit; verkeerd gelezen.

Ik zal morgen eens op iCloud webpagina inloggen en zien welke zaken er daar te zien zijn.

Ben ondertussen wel benieuwd naar of de TS al verder is gekomen....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Handleiding: Jailbreaken iOS 6 & daarna iCloud/iTunes back-up terugzetten (iOS 5 & 6) Bubbly Jailbreak 10 14-02-13 01:20
Vraag over reservekopie & iCloud Alpakin iCloud 1 02-02-13 13:03
Hoe Apple id wijzigen op iPhone voor iCloud & Probleem photostream Henk Arie iCloud 8 14-10-12 17:55
iCloud & apps Appel07 iCloud 6 19-10-11 11:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:20.