iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iPhone synchroniseert niet meer met iPad na aankoop iPhone 6 (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/159682-iphone-synchroniseert-niet-meer-ipad-na-aankoop-iphone-6-a.html)

JohanVB 24-10-14 11:47

iPhone synchroniseert niet meer met iPad na aankoop iPhone 6
 
Sinds iets meer dan een maand heb ik de iPhone 6 aangeschaft, sindsdien wordt geen enkele activiteit die ik aanmaak in de agenda van mijn iPhone nog gesynchroniseerd met mijn iPad of pc.

Al meerdere malen heb ik het hele internet afgezocht alsook dit forum om toch maar een oplossing te vinden voor dit probleem.

Weet iemand hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Johan

Guest-20180925190238 24-10-14 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVB (Bericht 981511)
Sinds iets meer dan een maand heb ik de iPhone 6 aangeschaft, sindsdien wordt geen enkele activiteit die ik aanmaak in de agenda van mijn iPhone nog gesynchroniseerd met mijn iPad of pc.

Welke agenda en welk synchronisatie mechanisme? iCloud? Gmail? Hotmail? Exchange? Nog iets anders?

JohanVB 24-10-14 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 981514)
Welke agenda en welk synchronisatie mechanisme? iCloud? Gmail? Hotmail? Exchange? Nog iets anders?

Agenda van Apple, synchronisatie mechanisme is iCloud.

Guest-20180925190238 24-10-14 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVB (Bericht 981516)
Agenda van Apple, synchronisatie mechanisme is iCloud.

Dan zet iCloud eens uit op die iPhone. Herstart de iPhone en zet iCloud weer aan. Kijk eerst na op www.icloud.com of alle data daar aanwezig is.

JohanVB 24-10-14 12:08

Wanneer ik op www.icloud.com is mijn agenda compleet leeg, terwijl alle mogelijke agenda's aangevinkt staan...

Guest-20180925190238 24-10-14 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVB (Bericht 981520)
Wanneer ik op www.icloud.com is mijn agenda compleet leeg

Dat is niet goed. www.icloud.com is de "Master". Je zal eerst alle agenda's moeten vullen op www.icloud.com met een toestel dat wel synct.

Als er niets in www.icloud.com staat kan er ook niet gesynchroniseerd worden.

JohanVB 24-10-14 12:17

Ok, hoe doe ik dat dan?

Mijn iPad en mijn iPhone synchroniseren geen van beide met icloud.com?

Guest-20180925190238 24-10-14 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVB (Bericht 981523)
Ok, hoe doe ik dat dan?

Kijk eerst eens na op de iPhone, iPad en PC of die agenda's werkelijk in iCloud staan en niet in een lokale agenda op de toestellen.

JohanVB 24-10-14 12:34

Ja mijn iPhone en iPad staan in iCloud bij mijn iCloud account, pc niet want is geen Mac maar een HP.

Guest-20180925190238 24-10-14 12:37

Je moet in de Agenda app op de iPhone of iPad kijken. Staat daar "All iCloud" of nog iets anders?

JohanVB 25-10-14 13:11

Ondertussen heb ik het probleem kunnen oplossen.

Blijkbaar is er sinds ios8 een update aan de agenda gebeurt waardoor de synchronisatie volgens mij via andere icloud agenda's gebeurt en die moet ik dus nu als standaardagenda instellen wil ik alles synchroniseren tussen mijn iPad en iPhone.

Kortom, probleem opgelost!

Toch bedankt voor de hulp hoor!

Gilraen 14-11-14 12:40

Grappig, maar ik heb sinds de iPad Air2 nu ook hetzelfde probleem. De agenda's synchroniseren niet.
De combi met iPhone en iPad4 ging prima. Maar nu niet meer.
Ik heb alle data hierboven gecontroleerd, maar ben er nog niet uit. Nog iemand een extra idee??

TaxiCentraleEltax 06-01-15 16:25

Zelfde probleem, agenda synchroniseert totaal niet. Op ieder device (iphone 6 Iphone 4s Ipad air en windows comp) een eigen agendapunt ingevoerd. Komt nergens anders te voorschijn. Alles opnieuw opgestart. Windows computer opnieuw Icloud laten binnenhalen, niets helpt. Bij allemaal ook de standaardagenda gewijzigd. Geen idee hoe lang dit al zo is. Gebruik voornamelijk de agenda van de Iphone 6. Maar op deze manier heb je feitelijk ook geen backup van de agenda.

dave1984 11-01-15 12:52

Hier heb ik helaas dezelfde problemen, echter heeft iCloud bij mij nooit goed gewerkt.

Welke devices heb ik en wat werkt niet?

Devices:
- Iphone 6 (hiervoor iphone 5)
- Macbook pro (circa 2010)

Problemen:
- Contacten komen niet in iCloud en daardoor ook niet in mijn MacBook
- Agenda's Worden niet gesynchroniseerd (Alle icloud/thuis /Agenda/Calendar/Werk staat aangevinkt)

Op iCloud heb ik slechts 2 contacten terwijl ik er rond de 170 heb, daarbij agenda punten niet te achterhalen. Ik ben reeds bezig geweest via de apple helpdesk echter deze kunnen mij niet verder helpen. Wie heeft er tips??

LvanMourik 03-03-15 14:54

Oplossing synchronisatie agenda met iPhone 6
 
Bij mij precies hetzelfde sinds ik vorige week een iPhone 6 aanschafte. Voor mij was de oplossing:
- klik in je Instellingenmenu op iCloud
- zet iCloud Drive op Uit en schuif daaronder Agenda's op Uit
- vervolgens verschijnt in iTunes (op je computerscherm) onder Info: Agenda's synchroniseren met... (die stond bij mij dus op lichtgrijs = niet beschikbaar)
- nu kun je in iTunes aanklikken welke agenda's je wilt synchroniseren en....

Tadaaaaaa.
Na lang zoeken op internet naar de oplossing, nota bene zelf opgelost! Blij!

Ik hoop dat het voor jullie ook werkt.
Succes


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:24.