iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Bestanden van ICloud Drive wel/niet op je lokale harde schijf ? (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/161529-bestanden-icloud-drive-niet-op-lokale-harde-schijf.html)

villadora 05-01-15 10:41

Bestanden van ICloud Drive wel/niet op je lokale harde schijf ?
 
Misschien een hele simpele vraag, maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden :

Ik overweeg om de opslag op ICloud uit te breiden tot 1Tb om een backup van mijn server (500 Gb) te hebben.
Ik werk met 3 Mac's die ik op hetzelfde account wil hebben, maar die hoeven niet alle 3 die 500 Gb op hun harde schijf te hebben staan.
Hoe kan ik per Mac aanwijzen welke mappen op hun ICloud Drive komen te staan ?

Ik werk ook met OneDrive van (sorry) Microsoft en daar kun je heel simpel per computer aanwijzen welke map in de cloud gesynchroniseerd (en dus aanwezig op je harde schijf) wordt.

Dus: kun je een selectie maken van welke bestanden gesynchroniseerd worden en welke alleen maar in de cloud opgeslagen blijven staan ?

Guest-20180925190238 05-01-15 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door villadora (Bericht 989002)
Dus: kun je een selectie maken van welke bestanden gesynchroniseerd worden en welke alleen maar in de cloud opgeslagen blijven staan ?

Dat is (nog) niet mogelijk met iCloud Drive. Alles wat in iCloud Drive aanwezig is staat op elke Mac ook lokaal in Macintosh HD/Users/gebruiker/Library/Mobile Documents/iCloud Drive/

villadora 05-01-15 11:54

Bedankt voor je snelle antwoord.

Wel verrekte onhandig dat dit niet kan. Het betekent dat alle drie de Macs dus vollopen met elkaars bestanden.
Dat wordt dan dus OneDrive van Microsoft :mad:, ben ik bang. Daar kun je heel simpel per computer aanvinken welke bestanden je wilt synchroniseren.

Je kunt ook niet als beheerder van een "gezin" aanvinken welk gezinslid toegang heeft tot welke bestanden ?
Raarrrr...

Guest-20180925190238 05-01-15 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door villadora (Bericht 989006)
Je kunt ook niet als beheerder van een "gezin" aanvinken welk gezinslid toegang heeft tot welke bestanden ?

Daar is in OS X geen enkele instelling voor. Succes verder met OneDrive. :)

villadora 05-01-15 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 989009)
Daar is in OS X geen enkele instelling voor. Succes verder met OneDrive. :)

Het begint lekker in elk geval : als je bij OnDrive mappen selecteert voor synchronisatie, vervolgens deselecteert en later weer opnieuw synchroniseert dan zijn je bestanden onleesbaar geworden. Zo'n zwart icoontje met het woord "Exec" erin.
Een Windows-Apple dingetje vermoed ik. :confused:

Guest-20180925190238 05-01-15 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door villadora (Bericht 989030)
Een Windows-Apple dingetje vermoed ik. :confused:

Nee, OS X ziet die bestanden dan blijkbaar als een Unix Executable (omdat ze binaire data bevatten). Verder heb ik geen ervaring met OneDrive.

iPhoneAlot 05-01-15 16:34

Zou je de voortgang van jouw ervaringen hier willen blijven posten?
Als gebruiker van Office 365 heb ik 1 TB opslag op OneDrive en ben daar geleidelijk mijn zakelijke leven naar aan het verplaatsen. Met mijn 3 Windows-systemen gaat dat vooralsnog prima, maar ik ben van plan om dit jaar over te gaan naar Macs. Als jij structurele problemen tegenkomt, wil dat graag weten!

villadora 05-01-15 16:58

Doe ik. Groot nadeel van ICloud is dus dat het niet geschikt lijkt voor meerdere gebruikers omdat je standaard de totale inhoud van ICloud op alle computers geplaatst krijgt. Daar gaat je schijfruimte. OneDrive heeft precies de functies die ik nodig heb, maar gaat niet heel zorgvuldig om met bestanden met een extensie die niet DOCX, PPTX etc zijn. Daar durf ik mijn Vectorworksbestanden niet aan toe te vertrouwen.

Ik ga even flink spitten en laat je mijn oplossing weten.

Guest-20180925190238 05-01-15 17:29

Kijk eens naar Syncovery. Sinds versie 7 werkt die software ook met OneDrive en nog een paar andere clouddiensten:

https://www.syncovery.com

Ik gebruik Syncovery ook. Niet om backups te dumpen in de een of andere clouddienst. Wel om backups te maken op een Mac Pro Server die ergens anders staat. En ook om Time Machine sparsebundles ook nog op die server op te slagen (als redundante backups).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:31.