//

Bestanden van ICloud Drive wel/niet op je lokale harde schijf ?

Bestanden van ICloud Drive wel/niet op je lokale harde schijf ? discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Misschien een hele simpele vraag, maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden : Ik overweeg om de opslag op ICloud uit te breiden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-01-15, 10:41
villadora villadora is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 12
Standaard Bestanden van ICloud Drive wel/niet op je lokale harde schijf ?

Misschien een hele simpele vraag, maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden :

Ik overweeg om de opslag op ICloud uit te breiden tot 1Tb om een backup van mijn server (500 Gb) te hebben.
Ik werk met 3 Mac's die ik op hetzelfde account wil hebben, maar die hoeven niet alle 3 die 500 Gb op hun harde schijf te hebben staan.
Hoe kan ik per Mac aanwijzen welke mappen op hun ICloud Drive komen te staan ?

Ik werk ook met OneDrive van (sorry) Microsoft en daar kun je heel simpel per computer aanwijzen welke map in de cloud gesynchroniseerd (en dus aanwezig op je harde schijf) wordt.

Dus: kun je een selectie maken van welke bestanden gesynchroniseerd worden en welke alleen maar in de cloud opgeslagen blijven staan ?

Laatst gewijzigd door villadora; 05-01-15 om 11:03.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-01-15, 11:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door villadora Bekijk bericht
Dus: kun je een selectie maken van welke bestanden gesynchroniseerd worden en welke alleen maar in de cloud opgeslagen blijven staan ?
Dat is (nog) niet mogelijk met iCloud Drive. Alles wat in iCloud Drive aanwezig is staat op elke Mac ook lokaal in Macintosh HD/Users/gebruiker/Library/Mobile Documents/iCloud Drive/
  #3  
Oud 05-01-15, 11:54
villadora villadora is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 12
Standaard

Bedankt voor je snelle antwoord.

Wel verrekte onhandig dat dit niet kan. Het betekent dat alle drie de Macs dus vollopen met elkaars bestanden.
Dat wordt dan dus OneDrive van Microsoft , ben ik bang. Daar kun je heel simpel per computer aanvinken welke bestanden je wilt synchroniseren.

Je kunt ook niet als beheerder van een "gezin" aanvinken welk gezinslid toegang heeft tot welke bestanden ?
Raarrrr...
  #4  
Oud 05-01-15, 11:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door villadora Bekijk bericht
Je kunt ook niet als beheerder van een "gezin" aanvinken welk gezinslid toegang heeft tot welke bestanden ?
Daar is in OS X geen enkele instelling voor. Succes verder met OneDrive.
  #5  
Oud 05-01-15, 14:38
villadora villadora is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Daar is in OS X geen enkele instelling voor. Succes verder met OneDrive.
Het begint lekker in elk geval : als je bij OnDrive mappen selecteert voor synchronisatie, vervolgens deselecteert en later weer opnieuw synchroniseert dan zijn je bestanden onleesbaar geworden. Zo'n zwart icoontje met het woord "Exec" erin.
Een Windows-Apple dingetje vermoed ik.
  #6  
Oud 05-01-15, 14:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door villadora Bekijk bericht
Een Windows-Apple dingetje vermoed ik.
Nee, OS X ziet die bestanden dan blijkbaar als een Unix Executable (omdat ze binaire data bevatten). Verder heb ik geen ervaring met OneDrive.
  #7  
Oud 05-01-15, 16:34
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Zou je de voortgang van jouw ervaringen hier willen blijven posten?
Als gebruiker van Office 365 heb ik 1 TB opslag op OneDrive en ben daar geleidelijk mijn zakelijke leven naar aan het verplaatsen. Met mijn 3 Windows-systemen gaat dat vooralsnog prima, maar ik ben van plan om dit jaar over te gaan naar Macs. Als jij structurele problemen tegenkomt, wil dat graag weten!
  #8  
Oud 05-01-15, 16:58
villadora villadora is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 12
Standaard

Doe ik. Groot nadeel van ICloud is dus dat het niet geschikt lijkt voor meerdere gebruikers omdat je standaard de totale inhoud van ICloud op alle computers geplaatst krijgt. Daar gaat je schijfruimte. OneDrive heeft precies de functies die ik nodig heb, maar gaat niet heel zorgvuldig om met bestanden met een extensie die niet DOCX, PPTX etc zijn. Daar durf ik mijn Vectorworksbestanden niet aan toe te vertrouwen.

Ik ga even flink spitten en laat je mijn oplossing weten.
  #9  
Oud 05-01-15, 17:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk eens naar Syncovery. Sinds versie 7 werkt die software ook met OneDrive en nog een paar andere clouddiensten:

https://www.syncovery.com

Ik gebruik Syncovery ook. Niet om backups te dumpen in de een of andere clouddienst. Wel om backups te maken op een Mac Pro Server die ergens anders staat. En ook om Time Machine sparsebundles ook nog op die server op te slagen (als redundante backups).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Flac bestanden op externe harde schijf afspelen via iPad?? McNismo iPad Apps 0 24-02-14 12:52
Reservekopie staat niet in iTunes maar wel op harde schijf Kriscros iTunes 0 13-04-13 23:17
Muziek van harde schijf verdwenen maar nog wel op iphone, hoe overzetten? Edithdv70 iPhone algemeen 1 06-06-12 18:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:39.