//

Ingebruikname iCloud

Ingebruikname iCloud discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben gisteren overgestapt van Windows naar Mac. De Macbook Pro 13 inch met retina scherm ligt te blinken Nu ik voor al mijn toestellen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-06-15, 11:29
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard Ingebruikname iCloud

Ik ben gisteren overgestapt van Windows naar Mac. De Macbook Pro 13 inch met retina scherm ligt te blinken

Nu ik voor al mijn toestellen (iPhone, iPad en nu ook een MacBook als laptop) in het Ecosysteem van Apple zit, wil ik toch gebruik gaan maken van iCloud. Ik heb er in het verleden al mee geëxperimenteerd, maar nu wil ik het structureel gebruiken.

Nu, ik wil iCloud voorlopig vooral gebruiken voor de contacten, de agenda en voor notitities. Foto's' en mail is niet direct mijn bedoeling. Mogelijk zal ik later wel iCloud Drive gebruiken om documenten op te slaan, ter vervanging van Dropbox.

Nu heb ik iCloud in het verleden afgehouden om 2 redenen:

- continu data over en weer versturen vreet aan mijn databundel
- continu data over en weer versturen vreet aan de batterij van mijn iPhone

Ter info: ik gebruik iCloud voorlopig enkel op de iPhone, niet op de ipad.

Daarom dat ik het als volgt wil doen. Ik wil iCloud niet continu activeren op de iPhone. Ik wil mijn iPhone als "master" gebruiken om data in te geven (agenda, notities, contacten). En dan 1 maal om de 3 tot 4 weken iCloud even aan zetten op de iPhone, alles laten syncen en vervolgens iCloud terug uit zetten.

Is dit een realistische werkwijze? En hoelang zou zo een synchronisatie duren (enkel een paar nieuwe agenda-items, een paar notities en enkele aanpassingen in de contactpersonenlijst) ?

Als ik af en toe via de website van iCloud iets aanpas, zal het tijdens het syncen ook op de iPhone gezet worden. Of is het zo dat de iPhone master is? Wat gebeurt als ik online een notitie aanpas en op de iPhone een "tegenstrijdige" aanpassing aan dezelfde notitie uitvoer?
Want bij de instellingen op mijn iPhone zie ik bij Notities staan dat je een Standaardaccount moet aanduiden. Momenteel is dit "Op mijn iPhone" bij mij. Moet ik dit aanpassen naar "iCloud" eenmaal iCloud actief is?

Maar toch de volgende vraag: als iCloud continu aan staat op mijn iPhone, hoeveel vergt dit van de batterij en hoeveel data? Als dit meevalt, wil ik iCloud toch continu aanzetten.

Dank voor jullie adviezen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-06-15, 11:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Maar toch de volgende vraag: als iCloud continu aan staat op mijn iPhone, hoeveel vergt dit van de batterij en hoeveel data? Als dit meevalt, wil ik iCloud toch continu aanzetten.
Ik denk dat jij heel veel last hebt van chronisch batterijfetischisme.

Citaat:
Als ik af en toe via de website van iCloud iets aanpas, zal het tijdens het syncen ook op de iPhone gezet worden. Of is het zo dat de iPhone master is?
De "master" is www.icloud.com, niet de iPhone of om het even welk ander apparaat.
  #3  
Oud 05-06-15, 12:31
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik denk dat jij heel veel last hebt van chronisch batterijfetischisme.
En als je jouw cynisme eens laat vallen en een concreet antwoord geeft? Dus jij zegt dat iCloud heel weinig invloed heeft op de batterij? Om de hoeveel tijd synchroniseert iCloud de gegevens? Is dat enkel op het moment dat je iets invoert, bv. in de agenda?
  #4  
Oud 05-06-15, 12:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
En als je jouw cynisme eens laat vallen en een concreet antwoord geeft?
Gaat niet lukken. Ik ben nu eenmaal een cynische misantroop. Ik laat de concrete antwoorden over aan de deskundologen ter zake. Succes verder.
  #5  
Oud 05-06-15, 12:46
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik probeer gewoon een beetje inzicht te krijgen in de werkwijze van iCloud. Dit is verrijkend voor mezelf en voor andere forumbezoekers die dit lezen.

Ik heb trouwens intussen ontdekt dat push (voor icloud) zelfs niet moet aanstaan om de gegevens te syncen. Als je bv. een notitie aanmaakt op de iphone (of omgekeerd, op icloud.com), verstuurt hij de gegevens onmiddellijk naar icloud.com (of omgekeerd naar de iphone). Ook al staat push uit. Dit scheelt alweer op het batterijgebruik
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mogelijkheid tot iCloud Drive uitschakelen? Terug naar 'oude' iCloud. Petruss iCloud 7 04-10-15 01:00
iWork wil niet synchroniseren met iCloud (zonder iCloud Drive) Patje97 iCloud 11 05-12-14 16:05
iCloud op mijn Apple TV blijft hangen bij iCloud-voorwaarden sabine121180 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 26-11-14 18:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.