//

Is de whatsapp Back-up dubbelop?

Is de whatsapp Back-up dubbelop? discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kom hier niet uit. Ik heb een Back-up van whatsapp op mijn ICloud account staan. Als ik daar kijk zie ik whatsapp echter twee ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-07-15, 07:31
F16Driver F16Driver is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard Is de whatsapp Back-up dubbelop?

Ik kom hier niet uit. Ik heb een Back-up van whatsapp op mijn ICloud account staan. Als ik daar kijk zie ik whatsapp echter twee maal terugkomen. 1,3 GB onder document en gegevens. En 2,3 GB onder de reservekopie van m'n iphone. Nu zou ik graag weten of dit dubbelop is? Worden mijn chats&fotos tweemaal bewaard in de twee verschillende bestanden?

En wat verklaart het verschil tussen de twee in grootte? Ik vermoed dat het filmpjes zijn? De rechtstreekse variant zal wel document en gegevens zijn, welke films niet bewaart. Klopt dit?

Waar ik op uit wil komen is de vraag of ik zonder 1 van de twee kan.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-07-15, 17:36
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Die 2,3 GB is van je hele iPhone, niet alleen van WhatsApp. In die backup worden je chats niet meegenomen. Daarvoor is dat 'Documenten en gegevens' bestand. Als je alles in iCloud wil hebben moet je ze allebei aan hebben staan.
__________________
Daniel
  #3  
Oud 09-07-15, 23:46
F16Driver F16Driver is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

Dank je voor je reactie. Ik twijfel echter of je gelijk hebt. Die 2,3Gb is namelijk niet van m'n hele iPhone er staat whatsapp bij. De iPhone Back-up is namelijk 3,0Gb. Mijn vraag blijft dus bestaan, is de Back-up van mijn chats dubbel?
  #4  
Oud 10-07-15, 14:23
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Als je een reservekopie maakt van je iPhone, dan wordt alles opgeslagen. Dus ook je Whatsapp gesprekken.

Het verschil zit hem in dat Whatsapp zelf ook back-ups maakt en dit in iCloud gezien wordt als documenten en gegevens. Als jij een nieuwe iPhone hebt, en geen reservekopie terugzet, maar wel Whatsapp installeert met hetzelfde nummer, dan wordt er gevraagd of je je back-up terug wilt zetten. Dit doet hij dan aan de hand van de gegevens die in documenten en gegevens beschikbaar zijn.

Of het dubbel op is, tja, ik heb wel eens meegemaakt dat Whatsapp geen chatgeschiedenis kon vinden, en toen heb ik de chatgeschiedenis van mijn backup (via iTunes) teruggehaald en teruggezet op mijn iPhone. Als je chatgeschiedenis het waard is, is een dubbele back-up geen overbodige luxe

Bij een back-up via Whatsapp worden alleen foto's / audiogesprekken meegenomen, video is uitgesloten. Bij een reservekopie zou het kunnen zijn dat daar ook video's worden meegenomen, en misschien dat dat wel de 1GB verschil verklaard.
__________________
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Back panel/achterkantje/ back cover vervangen Melle123 Koopinformatie Nederland 1 20-05-10 17:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:17.